Het brommer topic.

zo, we zijn vandaag weer lekker bezig geweest. het blok is helemaal gereviseerd. nieuwe krukaslagers,keeringen,naaldlager,zuiger,pakkingen en verdraait goed schoon gemaakt.

broer die lekker aan het stoken is om de krukaslagers te monteren:



IMG_20120225_111440.jpg


het blokkje is weer helemaal top!

IMG_20120225_155352.jpg


IMG_20120225_155345.jpg


IMG_20120225_155331.jpg


naast de ciao van me broer

IMG_20120225_155427.jpg


dit is jammergenoeg een plek roest op het frame:

IMG_20120225_155439.jpg


voor de rest komt er volgende week een grote bestelling met niewe kappen,voorspatbordt,veren en nog veel meer om de brommer weer in een goede en gezonde staat te maken.

Mvg wilbert
 
jep broer heeft het blok gereviseerd. heb zelf nog nooit met vespa,s gewerkt en hij heeft er al heel wat van die blokjes gehad en gerviseerd dus hij weet precies hoe ze in elkaar steken en hoe ze gerviseerd moeten worden. krukas zat wel wat vast maar na centreren loopt hij perfect soepel!
hij wordt lekker standaart, gewoon 50cc een normaal carbje en een klein beetje snellere uitlaat als standaard.
wordt gewoon een oerdegelijke brommer die een stuk betrouwbaarder wordt als de tomos. deze had wel eens de neiging er mee te stoppen onderweg en dat wil ik dus nu absoluut voorkomen door gewoon goed op te knappen en er echt iets goeds van te maken.

de tomos is vanmiddag verkocht, was wel een hele leuke brommer maar hij ging veelste hardt (75+) voor waar ik naar school ging en maakt ook een hoop kabaal.

als de onderdelen binnen zijn zal ik een paar fototjes maken van de kappen en de veren.

Mvg wilbert
 
Hmm neos 4 taktje blijft zuinig, ook in deze koude van afgelopen tijden. Vrolijk weer 1:52,6...

Zeker omdat ik vanwege de kou het gas wat verder los getrokken heb, om sneller op plek van bestemming te zijn...

Zalig, zeker met de huidge prijzen ;)
 
Grappige vespa.
Ik ben momenteel bezig met een Sparta 3V, ik heb zelf een Aprilia sx 50 uit 2007.
De sparta heeft een zo genoemde ''poep'' kleur.
Zal binnen kort fotos plaatsen bij interesse....
 
ontsteking gisteren maar even van de zundapp afgehaald.
eventjes de magneten en die andere dingen geschuurd en hij deed het weer perfect!!
dus geen nieuwe condensator nodig.

max
 
Hoi,

Van de zomer heb ik mijn Pitbike (125cc, gebasseerd op Honda ss50 techniek) omgebouwd.

oq95wy.jpg


Enkel heb ik hem nu alweer helemaal kaal. Donderdag een dikke strip tegen aan lassen.
 
vandaag en zaterdag nog wat gedaan.

begonnen met het schoonmaken v/d koppeling:

IMG_20120303_105711.jpg


daarna het geheel weer terug in elkaar

IMG_20120303_105702.jpg


het gashandvat schoongemaakt en doorgesmeert

IMG_20120303_112435.jpg


achterbrug compleet met blok klaar, nu nog los van het frame

IMG_20120306_123203.jpg


nu vast aan het frame en nieuwe veren gemonteerd.

IMG_20120306_133358.jpg


het nieuwe spatbord wat alleen in de primer stond gespoten (paar zakkers maar op zich OK)

IMG_20120306_135807.jpg


Decrompressie kabel gemonteerd (dit is een kleppje wat je open trekt waardoor de cillinder geen compressie meer heeft en je dus makkelijk op gang kan rennen. dan laat je langzaam dit kleppje vallen en start de motor)

IMG_20120306_150902.jpg


remsysteem voor gemonteerd

IMG_20120306_150917.jpg


achter ook

IMG_20120306_150946.jpg


zadel + koplamp

IMG_20120306_173628.jpg
 
ik had last dat het vlotter overstroomde doordat de afsluitpin bleef hangen.
dat opgelost en voorzichtig begonnen met inrijden.
hij rijdt heerlijk absoluut niet hardt (maximaal 45) maar dat maakt me helemaal niets hij is zuinig en geen gezeur met politie dus dan vindt ik het best.
 
zo is mijn brommer geworden 8) (zie 1e post hoe die was)
staat nu te koop trouwens :oops: (maar niet in deze staat:()



 
ja ook ongelukje gehad XD eerste keer dat salto voor over lukte zonder zwembad haha:P

maar hij is meer beetje verwaarloosd:oops:
hij staat nu te koop voor bieden vanaf 300, voor bijna hele debi aan onderdelen.
opknapper of project ding dus.

maar derbi is erg leuke brommer, heb er wel veel plezier van gehad.
is heerlijk sleutelen en rijden op en aan dat ding 8)
 
Back
Top