Het brommer topic.

Ik zag pas nog een zwaar op gevoerde scooter rijden... Ik moet zeggen, Ik heb nog nooit zo'n mooi geluid gehoord uit een 2 takt blokje... Als ik 16 ben spaar ik toch liever voor me rij bewijs en m'n auto.. Heb je veel meer aan denk ik

Heb je gelijk in, lekker droog enz.

November ga ik er zelf ook aan beginnen.

Hmmm...
Ik moet zeggen dat ik echt hééééééél erg blij ben dat ik een scooter heb gekocht. Ik heb er echt heel veel aan gehad, en heb er sowieso geen spijt van gehad. Een auto heb ik nog niet, laat staan een rijbewijs... Maar dat komt nog wel een keertje, ik heb er geen haast mee.

Heb ook zeker geen spijt van mn brommer, ga wel beginnen met het rijbewijs maar geen auto nemen gelijk. Omdat deze dan meer voor de deur zou staan, aangezien dat werk en school allemaal in woonplaats zitten.

Oke dan. Ik ben ondertussen al een flinke tijd 18, maar heb gewoon simpelweg de centen er nog niet voor. Ik kom nu prima rond met al mijn hobby's, maar echt veel geld heb ik ook niet over dus helaas...

@ Veldmuis, ja, maar je kunt niet eens afstellen met een helm.

Jawel... dat kan prima.

Ik beken ook dat ik fout ben geweest, daar niet van, maar begrip voor de situatie zit er nooit in bij een agent.

Wordt je aangehouden zonder helm, je weet dat je een boete hebt. Praten kun je, maar die boete gaat zonder meer door.

Hoezo begrip voor de situatie? jij droeg geen helm, en daarmee overtreed je de wet. eigen schuld dikke bult...

Volgende keer maar met helm afstellen (wat overigens prima kan) ipv. te zaniken op het internet over dat je een boete heb gekregen voor het bewust overtreden van de wet.

@ baddert. Een klapper van 40 km met de fiets komt net zo hard aan als met de brommer. En geloof me, dat is hard.

@ wilbert vd berg. Als jij met helm op niet kan afstellen moet je van brommers afblijven.

Iemand ervaringen met het merk sky team ??
Ik ken ze van de 4 takt brommers van 2009..(derbi / rieju / etc ripoff) toen erg in trek, nu weinig van te lezen, en niet leverbaar meer... Wel levert het merk zeer leuke kloontjes van de good old honda's.. Met als topper de Skyteam ACE. Redelijk aan de prijs voor een china kopie 1700,00 Maar moet zeggen uiterlijk is tof. Een namaak honda dream50...

Overal hoor ik "mindere" berichten van skyteam. Maar moet wel re-eel blijven deze word niet dagelijks gebruikt, staat in een goede schuur, en word een mooi weer brommer...

Enfin
Hier een test verslag....
Waarin ze goed uit de test komen,maar het is meer een 1 dags test, zaken als roest, komen niet aan de orde..

http://www.skyteammotor.nl/upload/Testverslag_Skyteam_Ace_uit_de_Scooter_Xpress_van_Maart_2012.pdf

Laatst bewerkt:
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel veel over gelezen.
Wat ik ervan heb begrepen is dat het echt ''china'' kwaliteit is.
Kortom, goedkoop materiaal en slechte blokjes etc.
Veel modellen die ze maken zijn replica's van andere modellen.
Zo weet ik dat de skyteam pbr een kopie is van de honda zb50. Voor de honda betaal je wel wat meer, maar de kwaliteit is wel veel beter.
Ik zou toch eerder voor een honda gaan, maarja dat hangt van de koper af.

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel veel over gelezen.
Wat ik ervan heb begrepen is dat het echt ''china'' kwaliteit is.
Kortom, goedkoop materiaal en slechte blokjes etc.
Veel modellen die ze maken zijn replica's van andere modellen.
Zo weet ik dat de skyteam pbr een kopie is van de honda zb50. Voor de honda betaal je wel wat meer, maar de kwaliteit is wel veel beter.
Ik zou toch eerder voor een honda gaan, maarja dat hangt van de koper af.

Tegenwoordig worden heel veel "A-merk" brommers en scooters in china gemaakt...

Een maat van me heeft een skyteam honda dax ding, staat ondertussen al meer dan 30000 op de teller. hij heeft nooit mee stil gestaan.

Skyteam is opzich een redelijk goed merk.

Skyteam gaat prima, jongen uit oude klas heeft ook een skyteam schakel en hij ging er elke dag probleemloos mee naar school.

Jawel... dat kan prima.

Hoezo begrip voor de situatie? jij droeg geen helm, en daarmee overtreed je de wet. eigen schuld dikke bult...

Volgende keer maar met helm afstellen (wat overigens prima kan) ipv. te zaniken op
het internet over dat je een boete heb gekregen voor het bewust overtreden van de
wet.

Leef jij helemaal exact volgens de letter van de wet dan?
Ik vind je (ja dat is mijn mening) wat vroom overkomen. Ik denk dat jezelf ook wel eens wat fout hebt gedaan, en btw kijk even goed, wie loopt hier nou te zaniken? je trapt een post omhoog van 1 week geleden van iets wat al lang afgesloten is.

Het voorbeeld is hier nou al genoeg aangehaald van de fiets die dezelfde snelheid rijdt.

En probeer jij maar lekker je stationair af te stellen met je helm op......

SUCCES!

Heb even hildo's paginas bezocht, die had een motor dax uit 2009, en voor dagelijks verkeer laten we hem maar staan.... Ding roest als een gek...

linkje: Hildo's Skyteam Dax 125!!

Dus ja, wellicht leuk om een hondatje te kopen, en er een bami blokje (zhensong, schijnt best oke te zijn) in te hangen om wat te tunen, en de originele heel te houden, en om te reviceren in tussen tijd... voor 245 euro vor een compleet 12volt blok is geen geld, ook al gaat het maar 10.000 km mee...

Twijvel wel om een echte dream 50 te kopen, of toch een ss50... (nu in onderhandeling over een prijs van een dream 50 brommer, maar zal vermoedenlijk tegen de 5000 gaan lopen...)
Serieus een hoop geld voor een collecters item, war je zelf dan eingelijk nooit meer aan moet komen.... Enkel een beetje rijdne, en zelfs dat is al zonde... Geluid is wel gaaf...

Met een ss50 heb je zelf nog wat te doen.. Beetje custemizen,en originele parts op zolder doen... Dus wat betreft hobby zal dat een betere keus zijn.. Zeker gezien die bami blokjes voor weinig, een leuke hobby toevoeging. Je spaart je oude blok, en bent bezig met een ander blok.... Maar een beetje knappe ORIGINELE ss50 ben je ook zo 1700-1900 verder...

Beetje bezig zijn met mooi weer...
Das wel een voorwaarde, ik wil bezig zijn... Word al wat ouder ;), en heb als primair vervoer de neos 4t, dan de auto, en dan de fiets.. Dus dit is de mooi weer hobby. Vroeger altijd honda gereden, en leren schakelen op een ss50.. Geluid is ook erg mooi...

Heb ook wel een derbi senda sm gehad, maar dat was het toch niet... Zenuwachtig wheelie trekkend, benzine slurpend geval.

Lastig luxe keuzes ;)

Honda MB geen idee?

Heb er zelf ook 1 gehad en sleutelt best leuk, niet te duur, en betrouwbaar!

@ wilbert: stationair afstellen onder het rijden? stilstaand is toch 100x makkelijker?

Groeten

Sorry 28 jaar terug vondt ik dat nog mooi...;) Dan is een nsr type 2 nog mooier vindt ik, met dat geluid.....

Dit is toch mooier... Helaas 70cc imi blok....

Of dit: (mag wle iets diper, en kentekenplaat trilt, en afstelling is niet helemaal je van het..

En natuurlijk de dream50.. mooie machine.. Wel heel ander geluid, maar ook zeer mooi!
Zalig!

Laatst bewerkt door een moderator:
Honda MB geen idee?

Heb er zelf ook 1 gehad en sleutelt best leuk, niet te duur, en betrouwbaar!

@ wilbert: stationair afstellen onder het rijden? stilstaand is toch 100x makkelijker?

Groeten

Ik weet het. Ik kwam heel rustig uit straat gereden (blijkbaar zagen ze me toen al). ik stopte en ging stationair stellen. Toen aangehouden enz.

Leef jij helemaal exact volgens de letter van de wet dan?

Neen, maar ik loop er niet na afloop over te zaniken op een forum als ik (en terecht) een boete heb gekregen.

Ik vind je (ja dat is mijn mening) wat vroom overkomen.

Dat vind ik zeer mooi voor jou!

Ik denk dat jezelf ook wel eens wat fout hebt gedaan

Tuurlijk, iedereen maakt wel eens fouten in het verkeer.
Ik zal het ook niet ontkennen, ik rijd ook wel eens waar ik niet rijden mag, ik rijd ook wel eens door rood.
Maar ik eenmaal een boete krijg ga ik niet lopen zaniken op en forum over dat de politie geen begrip heeft.

je trapt een post omhoog van 1 week geleden van iets wat al lang afgesloten is.

Ja, en?

En probeer jij maar lekker je stationair af te stellen met je helm op......

Gaat prima, sterker nog, ik kan het terwijl ik nog op de brommer zit... zonder schroevendraaier.

Zal ik niet nodig hebben, toch bedankt.

Hallo Emil
Ik heb zelf een sky team dax 125cc gehad en mijn zoon een sky team dax brommer.
Wat een fantastische, dingen meer plezier krijg je niet voor dat geld.

Ze roesten idd al je er de hele winter op doorrijd,maar bij gebruik als hobbybrommer valt het enorm mee.

Wel ff nieuwe bandjes monteren en wiellagers,dan zijn de slechtste dingen gelijk vervangen.
Als je er aan gewend bent kun je het er uren op volhouden.

Er zijn duizenden opleukdingen te koop nog veel meer als voor een SS.
Dream is natuurlijk wel heel veel mooier maar ook heeeeel veel duurder.

gr Kees

Hoi Kees, ja dat is idd zo.. Helaas hoor ik niets meer van de dream.. Jammer.. Maar goed even 5000 is ook een hoop geld.. dus dat verhaal is nu afgesloten vermoed ik... Vond the took te duur voor iets waar je nie top moet rijden eingelijk....

Had even staan kwijlen bij een PBR van skyteam... maar ook hier weer vlot 1400 euro voor een special edition, + meteen een 100 euro aan verbeter dingetjes... is ook al weer 1500...

Dan de ss50, ook mooi voor 1700, maar jat is een klasieker. Voordeel, haal het originele blok eronder weg, (reviseren en op zolder) en pak een kopie dax blokje, 70cc, loopt ook mooi, en trekt goed op en gaat dan ook niet harder dan 70, ofwel prima.. Maar ja dan zit je al weer op 2000,00 te kijken... pffrt

Dan ook heel wat anders, maar ook wel leuk, een nieuwstaat Yamaha TZR uit 2009 met 2000km op de teller. Waar de laatste 2 jaar, hij onderdak & verwarmd heeft gestaan... Dan ben je 1500 kwijt...

Zeker gezien ik maar weinig zal rijden, is de keus "enorm" groot Boven genoemde komen allemaal in aanmerking. Zelf een wat minder merk als skyteam zal bij goed gebruik, dus wel lang meegaan.. De fun factor is zeker leuk, maar echt kwaliteit heb je niet...

Een 2takt racer vindt ik geen probleem, maar das de enige uitzondering..De rest moet 4 takt zijn ;) Dus houden we 3 keuzes over, bah luxe problemen.... Ga vrijdag wel bij een TZR kijken, zien of dat wat zit, want dat weet ik natuurlijk niet. De pbr zat wel lekker, en is eigenwijs... De ss50 zit op zich ook goed (gezien het jaartal)..

Back