Het crash topic (aka the Wall of Shame)

Ik heb mijn zende ook eens laten vallen dankzij de zender riem, ik pakte 'm uit de buddy van mijn scooter en toen bleef de riem achter de spoiler hangen. Ook een switch afgebroken.

Gelukkig had ik nog een paar liggen, was zo gefixt.

Oja.......zenderriem, Lipo checker en was er nog eentje vergeten........
Een zonnebril als je net zoals ik een LOS vlieger bent.
Voor de FPV piloten niet nodig maar als je vrij op zicht vliegt een must.
Vr Gr E

Vandaag had ik eindelijk ff een uurtje tijd om me nieuwe Propjes tetesten
wilde ff checken of me 12a ESC's warm of Heet werden :)
had gehoord dat 12A niet aan bevolen werd met HQ5045
wou na 2minuten landen om aan me esc's tevoelen
maar kwam wat takjes tegen :D (sneller als 2min)
de ESC's waren gewoon Lauw .. (60% Throttle)

omdat ik nog met me nieuwe FinalCutPro programma aan het stoeien ben,
heb ik maar een Crash vid gemaakt ervan :)

zal deze week nog eens Testen op vol gas :pim:

BLACKOUT miniH
Cobra 1960kv
ZTW Mantis 12a
HQ5045
4s 1800 35C

Laatst bewerkt door een moderator:
Je maakt het jezelf wel moeilijk in zo'n gebied.
Maar je houdt het toch aardig uit.
Rob Verlinden is jaloers op al dat gesnoei :-P

haha ..more Luck dan Brains :p

Takjes en laagstaande Zon zijn niet me Vrienden in deze Hobby
jammer genoeg kon ik niet verder Testen .. dit was me eerste lipo GRRRR
me Velcro bandje vd GoPro was gescheurd en me Antenne was kaput
Had niks bij me om het te repareren .. (beetje dom maarja)
ik wou alleen ff een ESC vs HQ5045 testje doen

deze week ga ik nog eens terug voor MIEP MIEP :D

Vandaag had ik eindelijk ff een uurtje tijd om me nieuwe Propjes tetesten
wilde ff checken of me 12a ESC's warm of Heet werden :)
had gehoord dat 12A niet aan bevolen werd met HQ5045
wou na 2minuten landen om aan me esc's tevoelen
maar kwam wat takjes tegen :D (sneller als 2min)
de ESC's waren gewoon Lauw .. (60% Throttle)

omdat ik nog met me nieuwe FinalCutPro programma aan het stoeien ben,
heb ik maar een Crash vid gemaakt ervan :)

zal deze week nog eens Testen op vol gas :pim:

BLACKOUT miniH
Cobra 1960kv
ZTW Mantis 12a
HQ5045
4s 1800 35C

Ziet er goed uit, funny geluid ook :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kreeg het vanochtend voor elkaar om binnen 30seconden vol gas frontaal tegen een lantaarnpaal aan te vliegen.

Helaas ben ik tijdens de crash de sd kaart kwijtgeraakt dus heb er geen beelden van. De oranje stukjes prop lagen wijd verspreid, jammer genoeg zag mijn lipo er ook niet meer zo strak uit na de crash. Net weer de boel vliegklaar gemaakt

Gister op een klein veldje ook iedere keer tussen een lantaarnpaal door en basketbal mast.
Plek zat maar in de bocht zie je ze vrij laat.

Maar ik ben de paal gelukkig niet tegen gekomen. :-)

De rest wel heel?

Mobius licht geschaaft, kleine deuk in 1 arm, lipo, antenne rietje en twee props. Valt dus nog mee. Zijn al twee nieuwe lipo's onderweg

Mobius licht geschaaft, kleine deuk in 1 arm, lipo, antenne rietje en twee props. Valt dus nog mee. Zijn al twee nieuwe lipo's onderweg
Misschirn handig om bij de sd kaart plakbandje rondom heen te doen:) die sd kaarten vallen er wel vaker uit

..::Flip it, Roll it, Abuse it, Crash it!::..

Vanmiddag ff een paar minuten gevlogen. Ik heb alleen een vreemd verschijnsel: als ik richt omhoog punch, dan gas los laat (soms tot het punt dat je de props stil ziet staan) en dan weer punch dan valt m'n mini alsnog uit de lucht. Alsof de naza er mee uitscheidt..

M'n vorige Naze (acro) had hier ook last van en had uiteindelijk een kapotte gyro na zo'n val. Vandaag weer hetzelfde.

Ik vraag me af wat de oorzaak is. Het lijkt op een brownout, maar voor zover ik weet zou ik geen zwakke componenten moeten hebben:

Naze32 AVRO gevoed via HK 5A 5V ubec
4s 1300mah 45-90c LiPo
Minimaal 16awg naar alle componenten
KiSS 18A ESCs
IRC 600mw VTX
MinimOSD, samen met kx171 fpv cam gevoed via IRC 5v
FrSky d4r, gevoed via Naze 5v (servo)

Kan het zijn dat de UBEC moeite heeft om het vermogen 'plots' te leveren?
Ik heb nu de MinimOSD bovenop de Naze, wellicht is dat een issue?

Ik ben benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft?

Vanmiddag ff een paar minuten gevlogen. Ik heb alleen een vreemd verschijnsel: als ik richt omhoog punch, dan gas los laat (soms tot het punt dat je de props stil ziet staan) en dan weer punch dan valt m'n mini alsnog uit de lucht. Alsof de naza er mee uitscheidt..

M'n vorige Naze (acro) had hier ook last van en had uiteindelijk een kapotte gyro na zo'n val. Vandaag weer hetzelfde.

Ik vraag me af wat de oorzaak is. Het lijkt op een brownout, maar voor zover ik weet zou ik geen zwakke componenten moeten hebben:

Naze32 AVRO gevoed via HK 5A 5V ubec
4s 1300mah 45-90c LiPo
Minimaal 16awg naar alle componenten
KiSS 18A ESCs
IRC 600mw VTX
MinimOSD, samen met kx171 fpv cam gevoed via IRC 5v
FrSky d4r, gevoed via Naze 5v (servo)

Kan het zijn dat de UBEC moeite heeft om het vermogen 'plots' te leveren?
Ik heb nu de MinimOSD bovenop de Naze, wellicht is dat een issue?

Ik ben benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft?

Misschien kun je het simuleren door de quad vast te zetten in een testopstelling met de props erop, en dan vooral meten wat er met de uitgang van de ubec gebeurt bij plots gas los. Het lijkt er een beetje op dat de Naze of de ontvanger even niet genoeg stroom heeft om verder te kunnen. De buitentemperatuur kan ook nog invloed hebben op de bec, misschien onvoldoende opwarming? Ik las in een comment dat de het voltage nogal kan fluctueren als hij nog koud is.

Ik heb zelf trouwens motor stop niet enabled, de props blijven dan in ieder geval altijd draaien. Misschien dat dat net het verschil kan maken.

Misschien kun je het simuleren door de quad vast te zetten in een testopstelling met de props erop, en dan vooral meten wat er met de uitgang van de ubec gebeurt bij plots gas los. Het lijkt er een beetje op dat de Naze of de ontvanger even niet genoeg stroom heeft om verder te kunnen. De buitentemperatuur kan ook nog invloed hebben op de bec, misschien onvoldoende opwarming? Ik las in een comment dat de het voltage nogal kan fluctueren als hij nog koud is.

Ik heb zelf trouwens motor stop niet enabled, de props blijven dan in ieder geval altijd draaien. Misschien dat dat net het verschil kan maken.
Dat zijn twee goeie tips (thuis testen en motor stop uitzetten). Thanks!

Ik ga het eens proberen!

Back