Het crash topic (aka the Wall of Shame)

Wauw ik dacht dat ik veel onderdelen de vernieling in hielp maar zo te zien zijn er velen met mij.

Toen ik mijn eerste quadcopter vloog had ik vrij snel een ongelukje te pakken:

Als hij er eenmaal inzit kan je het beste doorspoelen naar de laatste minuut.

Laatst bewerkt:
Hoe eindig je een jaar?...vanmiddag een duik moeten nemen in een sloot in Rhoon :-(
Go#$%@&ver%%%%...
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Behoorlijk harde landing gemaakt.. ehh.. gecontroleerde crash :)

Zender batterij'en waren leeg ( zender begint dan te piepen.. kwam ik achter )

Alleen tot m'n verbazing werd de besturing meteen traag en slecht van reactie,
( failsafe deed niks, werd niet ingeschakeld )

dus een soort halve autorotatie landing er van gemaakt ( hard naar beneden, beetje "omhoog" op het laatste moment )

T spul bleef staan.. maar niet echt van harte

Raar, vooral ook lastig te voorkomen aangezien je de accuspanning niet normaal
kan controleren op de zender.

Achteraf gewoon stom...hiervoor bediende ik de tilt met draaiknop,sinds kort veranderd naar 3 standenschakelaar...terwijl ik laag overvlieg wil ik de cam tilten en zet ip daarvan de fc over in manueel....kon niks meer doen,in een sec ging hij achter me precies de sloot in en omdat ik zo laag zat geen tijd te reageren :-(
Toch wat beelden van vanmiddag...

Ja...echt balen,weer opbouwen wacht ik nog maar mee...schade is alle esc´s afgefikt,1 motorbel is ovaal,bovenplaat en armen,props,gimbal en cam pleite,lipo....en dan nog zien wat er aan electronica nog heel is...ontvanger,naza,pmu,mini osd,vtx...zo eerst even langs de slijter :-(

Erg zuur,
crashen hoort bij vliegen ( ben oldscool ;p )

Maar door dat de modellen toch wat prijziger worden aangaande elektronica zijn ,
als de klappen komen meestal zijn toch behoorlijk kostelijk.

En natuurlijk net in het water...

Erg zuur,
crashen hoort bij vliegen ( ben oldscool ;p )

Maar door dat de modellen toch wat prijziger worden aangaande elektronica zijn ,
als de klappen komen meestal zijn toch behoorlijk kostelijk.

En natuurlijk net in het water...
Crashen hoort er inderdaad bij.. Maar ik zou toch liever een eenvoudige mini of F450 verliezen dan zo'n Sky-hero.. ..sterkte Goser.

Flite-test heeft net een interessant filmpje gepost over het waterdicht maken van Electronics:

Ik denk dat ik nog maar even epoxy ga halen om de krimpkous om m'n KiSS ESCs af te dichten. Bij m'n landing in een plas regenwater vorige week heb ik geluk gehad (geen schade, ondanks 2 armen verzopen), maar dat zal niet altijd zo zijn..

Ik denk dat ik nog maar even epoxy ga halen om de krimpkous om m'n KiSS ESCs af te dichten. Bij m'n landing in een plas regenwater vorige week heb ik geluk gehad (geen schade, ondanks 2 armen verzopen), maar dat zal niet altijd zo zijn..

Gisteren heb ik ook een 12a esc gesloopt in nat gras, uitkijken dus....

Het rare is, heb altijd voor gereden met auto's ook ( alle maten/soorten )

Heb *altijd* hoogstens met een ballon om de ontvanger gereden, motoren en regelaars.. die moeten er maar tegen kunnen zeg maar. Had het maar geen speelgoed moeten worden.
Ook geen budgetbak spul, nomadio , spectrum , complete sensor pakketten .. noem het maar op , * race * regelaars...

Nooit enige waterschade gehad, terwijl die modellen soms letterlijk verzopen werden.
* kan beter bouwen als rijden/vliegen * :)

Hang je het spul aan een vliegend object gaan ze meteen kapot blijkbaar,
of zijn die regelaars tegenwoordig zo veel gevoeliger ?
( of hogere stromen, dus eerder kans op sluiting misschien ? )

Het waren uitzonderingen daargelaten, wel altijd borstel motoren ( 540 klasse )
Zou dat het verschil maken, dat brushless slecht tegen vocht kan ?

Esc's kunnen erg slecht tegen water :-(...ik vloog met 6s 10000a en ik zag waar ze de sloot in was gegaan aan de hand van de rookpluim die boven water kwam...de zaak al helemaal uit elkaar gehaald en de andere modules zijn allemaal droog gebleven van binnen zover ik kan zien.
Testen over een paar dagen...

Balen man.
Maar wat ik niet begrijp is dat je met zo een apperaat op een 3 pos switch mamual er bij zet. Zet je toch gps en 2x atti op de schakelaat, laat manual weh. Die hoef je niet te configureren. Sterkte verder.

Ps een f450 met gopro 3+black en naza v2 en mini osd kwijtraken doet volgensmij net zo een zeer

Kloten man, typische dag zo te lezen.
Bij mij gaat t ook altijd goed of dramatisch kut.
Gelukkig de schade beperkt!

Back