Het crash topic (aka the Wall of Shame)

De schade is gelukkig beperkt gebleven met slechts een 4 tal props, iets wat lak schade en een duizelige piloot :rolling:. Over een afstand van 3 meter lag het bezaaid met kleine stukjes HQprop :thumbsup:.

Ik heb 'm zojuist uit elkaar gehaald voor een nieuw likje verf en verse Cobra power! van al mijn "ouwe troep" heb ik een nieuwe "rag mini" gemaakt omdat ik het een beetje zonde vind om het mooie QM4 frame te slopen ;).

De schade is gelukkig beperkt gebleven met slechts een 4 tal props, iets wat lak schade en een duizelige piloot :rolling:. Over een afstand van 3 meter lag het bezaaid met kleine stukjes HQprop [emoji106].
Fly it like you just stole it [emoji6]

M'n eerste mini frame (slotracers.nl m4) heeft took het nodige te verduren gehad, maar het is vooral de verf die loslaat. Ben hem nu opnieuw aan het opbouwen, maar hij krijgt een paar extra laagjes verf..

De vorige componenten zitten nu ook op een qm4 frame:
2ee07f2893f567a3d612ec850c89610d.jpg

Vandaag gecrashed zonder ook maar een meter gevlogen te hebben.

Zet de quad keurig op de grond, pak met mijn veel te koude handen mijn zender, deze dondert uit mijn handen bovenop de quad. Hoppa dat was de eerste prop van de dag. :(

Paar rondje gevlogen, wat is dat moeilijk met koude vingers..

[media=youtube]QeGKzO2d514[/media]

Alleen de laatste beelden ivb privacy buurtbewoners, laten we het netjes houden nietwaar.

Hond was hem gesmeerd, ja .. echt.. iets met een loops teefje en er goed zin in hebben.
Had net al de accu's leeg gevlogen tot vrouwlief melde dat die hond pleiten was.

Dus toch drone de lucht ingestuurd om het beestje te zoeken, die zat inderdaad in de achtertuin van buurtbewoners bij de deur te wachten op z'n toekomstige liefje :)

Helaas was m'n timing van accu's leeg toch weer iets te krap, en was de landing
vrij hard ( motoren gaan uit op het moment dat ie klein stukje van de grond is )

Schade geen ( ok beetje vies ;p )
Les geleerd, toch eens een timer aanschaffen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het valt niet mee met die takjes :p maarja wat er in de regio aan bomen staat is: veelal dicht op elkaar, loofbos met veelal jonge boompjes of brandnetel rotzooi ertussen ;) Op dit kleine stukje wordt een park oid ingericht dus vandaar de gekapte bomen etc.

Ik heb de camera wat onder een hoek staan omdat ik meestal wel snel vlieg maar dat is hier niet echt nodig :)
Crashcompilatie na 2 min.

Ondanks de wind geprobeerd te vliegen op een beschut stukje. Met één mini een touchdown in een plas gedaan:

update: Footage van de DVR. splash op 0:17:

bfa6df0064d3105faa3f428564aecfd0.jpg

Een motor spinde niet meer en later een andere ook niet. Na verwijdering van de krimpkous en drogen draait alles weer:
4f91673d8edfa06fc3f6610bc9d50a6a.jpg

Stevig windje wel (Den Haag, Rijswijk):
8132066572aa4f23114e1e1930780506.jpg

M'n andere mini dreef iets harder richting een boom dan waarop ik anticipeerde. Landing in de takken:
3fdabb63de69c22e7fb672883f4f1ac5.jpg

Hopenlijk kan slotracers.nl nog een nieuwe top plate maken, met iets minder uitsparing [emoji4]

Overigens..............
Wellicht een gouden tip om die bovenplaat met kunst-stof boutjes vast te zetten!!
Dan breekt het daar.
Zag dat jouw bovenplaat was gebroken.
Met die kunst-stof breekbouten was jou dat hoogstwaarschijnlijk niet gebeurt.
Ik doe namelijk niet anders met mijn mini Quads.
Het scheelt toch......een gebroken plaat of.......paar afgeknapte kunst-stof boutjes.
Vr Gr E

Overigens..............
Wellicht een gouden tip om die bovenplaat met kunst-stof boutjes vast te zetten!!
Dan breekt het daar.

Dat is inderdaad een goede tip. Ik merk wel dat de mensen met wie ik vlieg dan vaker gebroken nylon schroefjes hebben dan ik een gebroken plaat (terwijl ik waarschijnlijk vaker crash [emoji4] ). Maar dan nog is een paar schroefjes vervangen minder werkt en gedoe dan een topplate.

nog 1 tip: een blackout is uit eindelijk goedkoper ;)
heb nooit iets gebroken gehad ..

1x klein *scheurtje eens (3mnd geleden) in topplate .. ff geplakt met secondenlijm en vlieg er nu nog mee :yes:

*150mtr nosedive op een Boom (ø90cm)
Haha.. Ik neem het graag van je aan :-)
Over Blackout's gesproken, hier is de re-maiden van Stapvoets' Blackout mini quad. Met gemfans, want 5x4.5 Bullnose knapt nogal snel af bij de kern als je takjes tegenkomt..

Dat is wel zuur inderdaad. een knakkerd

Met gemfans, want 5x4.5 Bullnose knapt nogal snel af bij de kern als je takjes tegenkomt..

Volgens mij breken alle props eerder met deze temperaturen :(.
De kou is echt niet goed voor de materialen.

nog 1 tip: een blackout is uit eindelijk goedkoper ;)
heb nooit iets gebroken gehad ..

1x klein *scheurtje eens (3mnd geleden) in topplate .. ff geplakt met secondenlijm en vlieg er nu nog mee :yes:

*150mtr nosedive op een Boom (ø90cm)

Ik kwam toevallig deze op rcgroups tegen;

IMG-20150110-WA0035.jpg

Back