Een vraagje 
Vele RTF toestellen zijn van zogenaamd EPO/FOAM gemaakt, en dat ziet er netjes uit wanneer het uit de doos komt. Na verloop van tijd zie je dan hier en daar wat gebruikers spoortjes komen en de aangebrachte verf of lak wordt dan ook minder.
Nu is mijn vraag, kan je dit soort toestellen zomaar op knappen met huis en tuin verf , of zeggen jullie toch, ik spuit dit liever met een goede airbrush apparaat ?
Welke materialen zijn hier voor beschikbaar en aan welke regels/eisen moet je dan gaan denken voor het veilig aanbrengen van deze verf?
Misschien dat er al een draadje hier over is, kon het niet vinden even, maar ik ben benieuwd. Waarom? Omdat ik zelf een Piper J3 Cub heb, die nu al wat plekjes begint te laten zien, en ik het toestel toch wel op en top wil laten zien. Staat zo lelijk als je met een halve vliegtuig met deuken en zonder verf op een veldje staat
Ik hoor/lees het wel

Vele RTF toestellen zijn van zogenaamd EPO/FOAM gemaakt, en dat ziet er netjes uit wanneer het uit de doos komt. Na verloop van tijd zie je dan hier en daar wat gebruikers spoortjes komen en de aangebrachte verf of lak wordt dan ook minder.
Nu is mijn vraag, kan je dit soort toestellen zomaar op knappen met huis en tuin verf , of zeggen jullie toch, ik spuit dit liever met een goede airbrush apparaat ?
Welke materialen zijn hier voor beschikbaar en aan welke regels/eisen moet je dan gaan denken voor het veilig aanbrengen van deze verf?
Misschien dat er al een draadje hier over is, kon het niet vinden even, maar ik ben benieuwd. Waarom? Omdat ik zelf een Piper J3 Cub heb, die nu al wat plekjes begint te laten zien, en ik het toestel toch wel op en top wil laten zien. Staat zo lelijk als je met een halve vliegtuig met deuken en zonder verf op een veldje staat

Ik hoor/lees het wel
