Het grote Axial Yeti topic

Hallo

Even een vraag.
Wat kan ik het beste wel en niet vervangen in aluminium bij mijn axial yeti.ook wil ik hier graag led verlichting inbouwen iemand hier nog suggesties voor kwa merk soort etc etc.

Vrg
 
Mede forumleden

In dit topic mag alles geplaatste worden over de axial yeti maar ook de andere axial modellen zijn welkom.kortom alles wat met de axial yeti te maken heeft mag hier geplaatste worden.Dit omdat er van dit merk nog niet veel te vinden is leek het mij dus een idee om hier een topic van te maken.

Ik hoop dat er veel gepost wordt over dit merk.

Vrg
 
Wellicht moet je het dan het Axial Yeti topic noemen. Voor de overige Axial modellen is er al een scaler/crawler topic. Wat ik weet van de Yeti, is dat met name de achterste as problemen oplevert. Vaak gebruiken ze speciale tube's die ze in de as stoppen als versteviging. Daarnaast is het verstandig om betere velgen te kopen. Er zijn veel klachten over deze auto mbt de velgen, de banden laten snel los en de velgmeenemer zou niet bestand zijn tegen de brushless power.
 
Wellicht moet je het dan het Axial Yeti topic noemen. Voor de overige Axial modellen is er al een scaler/crawler topic. Wat ik weet van de Yeti, is dat met name de achterste as problemen oplevert. Vaak gebruiken ze speciale tube's die ze in de as stoppen als versteviging. Daarnaast is het verstandig om betere velgen te kopen. Er zijn veel klachten over deze auto mbt de velgen, de banden laten snel los en de velgmeenemer zou niet bestand zijn tegen de brushless power.


De meenemers hebben ze al opgelost er zit in de doos een service pack met veel betere meenemers
 
Oke mooi dan loop ik alweer achter. Heb zelf geen yeti maar heb veel info gelezen op rccrawler.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik zou veranderen naar alu zouden de links zijn, eventueel de as zelf, in iedergeval de lockouts, en steering blocks en caster blocks.
En inderdaad wat Wesley aan geeft, de as wil nog wel eens draaien, daar helpen de lockouts tegen, maar extra tubes erin kan ook.
Qua alu zou ik voor Vanquish, RC4WD, STRC gaan, of Kingheadz als die wat hebben voor de Yeti.
 
Wat ik zou veranderen naar alu zouden de links zijn, eventueel de as zelf, in iedergeval de lockouts, en steering blocks en caster blocks.
En inderdaad wat Wesley aan geeft, de as wil nog wel eens draaien, daar helpen de lockouts tegen, maar extra tubes erin kan ook.
Qua alu zou ik voor Vanquish, RC4WD, STRC gaan, of Kingheadz als die wat hebben voor de Yeti.
Oké bedankt maar de lockoits welke zijn dat en de as die wil draaien wat bedoel je daar mee.
 
Nu u het zegt, beiden.
De lockouts gaan op de starre as, in plaats van de standaard plastic delen.
De as van de transmissie naar de starre as wil nog wel eens twisten, vaak helpt het om er een stuk rondstaal in te doen van de diameter van het gat en dat vast te lijmen.
Dus in het "mannelijke" deel van de as.
 
Nu u het zegt, beiden.
De lockouts gaan op de starre as, in plaats van de standaard plastic delen.
De as van de transmissie naar de starre as wil nog wel eens twisten, vaak helpt het om er een stuk rondstaal in te doen van de diameter van het gat en dat vast te lijmen.
Dus in het "mannelijke" deel van de as.

Ik heb ook de as vanaf de transmissie in Alu gezien kan ik dit ook doen toch.
 
Het is natuurlijk sowieso handig om de hubs te vervangen. En e.v.t. kan je ook compleet nieuwe assen van Vanquish kopen.
Voor licht misschien kijken bij Rigid Light Industries, zij zijn de officiele sponsor van axial en hebben dus vast wel iets passends.

EDIT: bij de site van Rigid is het moeilijk te vinden. Maar via de site van Vanquis kan je het wel kopen bv
 
Het is natuurlijk sowieso handig om de hubs te vervangen. En e.v.t. kan je ook compleet nieuwe assen van Vanquish kopen.
Voor licht misschien kijken bij Rigid Light Industries, zij zijn de officiele sponsor van axial en hebben dus vast wel iets passends.

EDIT: bij de site van Rigid is het moeilijk te vinden. Maar via de site van Vanquis kan je het wel kopen bv

Oké mAar welke assen bedoel je de achteras die tussen de achterwielen zitten.en de hubs van de voor wielen toch.
 
Ik bedoel de Hubs waar de wielen aan vast zitten,
image.jpg


Die bedoel ik.

En de assen, ik bedoelde eigenlijk het hele differentieel:
image.jpg


Dan zit het zeker goed, Vanquish maakt hele goede producten.

En ook de aandrijfassen van alu/staal maken is ook een goed idee

Biem
 
Ik bedoel de as die van de tranmissie naar de achter as loopt, dus de centrale as, die zou ik van staal maken.
Of dus upgraden met rondstaal, Squirrelod heeft daar een video over:


Is voor een Wraith, maar het idee is hetzelfde
De starre as kan beter worden met aluminium lock outs, of compleet van aluminium of staal maken van bijvoorbeeld Vanquish of RC4WD.
Maar ik zou eerst eens rijden en kijken of/wat er stuk gaat, en of er iets niet bevalt.
 
Ik bedoel de Hubs waar de wielen aan vast zitten,
image.jpg


Die bedoel ik.

En de assen, ik bedoelde eigenlijk het hele differentieel:
image.jpg


Dan zit het zeker goed, Vanquish maakt hele goede producten.

En ook de aandrijfassen van alu/staal maken is ook een goed idee

Biem

Ja oké dan hebben we het over het zelfde bedankt voor je fijne uitleg.
 
Ik bedoel de as die van de tranmissie naar de achter as loopt, dus de centrale as, die zou ik van staal maken.
Of dus upgraden met rondstaal, Squirrelod heeft daar een video over:


Is voor een Wraith, maar het idee is hetzelfde
De starre as kan beter worden met aluminium lock outs, of compleet van aluminium of staal maken van bijvoorbeeld Vanquish of RC4WD.
Maar ik zou eerst eens rijden en kijken of/wat er stuk gaat, en of er iets niet bevalt.

Oké bedankt voor de uitleg toppie
 
Back
Top