Het grote FPV (First person view) draadje.

Mijn omgebouwde Camileo P10 doet maar 100 gram, en neemt op in HD.

Pan/tilt is bij de P10 eigenlijk niet mogelijk, behalve als je wat meer ruimte hebt.

Taco.

Leuk idee,

Die hele behuizing rommel kun je er vanaf slopen. Misschien dat je dan een tunneltje over houd met twee lensen die schuiven.

250 gram hoor. :lol: Dat is een beste pan/tilt installatie die je daarvoor nodig hebt.
Op mijn quadcopter zit alleen tilt, en de 12gram metal gear servo is sterk genoeg daarvoor.
Daarnaast is er makkelijk 100 gram vanaf te slopen...

Mijn omgebouwde Camileo P10 doet maar 100 gram, en neemt op in HD.

Pan/tilt is bij de P10 eigenlijk niet mogelijk, behalve als je wat meer ruimte hebt.

Taco.

Het gaat om de optische zoom.

Leuk idee,

Die hele behuizing rommel kun je er vanaf slopen. Misschien dat je dan een tunneltje over houd met twee lensen die schuiven.

Wat je over houd (of wat ik denk over te houden) is:
FZ-36X (Zoom Camera with Infrared sensitive CCD) - FLYTRON

Natuurlijk heeft die iets meer zoom, maar zelfde idee.

Errug cool.. Maar is het niet spannender om bijv een Toshiba P30 aan te scahffen, en hier de live av-out van te pakken?

je hebt dan optische zoom, in HD ( welliswaar niet via de live video feed, maar ge snapt:))

Errug cool.. Maar is het niet spannender om bijv een Toshiba P30 aan te scahffen, en hier de live av-out van te pakken?

je hebt dan optische zoom, in HD ( welliswaar niet via de live video feed, maar ge snapt:))

Het idee is dat ik iets heb wat heel hoog stil kan hangen en heel ver in kan zoomen. (dus niet paar x optisch en dan eindeloos digitaal)

Daarnaast werk ik liever met CCD cams omdat het beeld niet gaat golven en ze 's nachts ook veel beter presteren.

Iets in deze richting was het idee:
En daarvoor zijn consumenten cmos handicams gewoon niet zo geschikt.

De cam die ik eerder vanaf ebay linkte is bijna dezelfde als in het filmpje hierboven, maar dan gestript van alles wat zwaar is, en voorzien van servo.

Ze laten aan het begin een hele mooie UAV zien, maar hij zit gewoon op een skywalker :p

Laatst bewerkt door een moderator:
da's waar:)
maar hoe word het beeld met 420TVL wanneer je 16x optisch inzoomt? Zoals op de video? Dan zie je nog niet veel:(.
AL is dat een upload. Het rauwe bestand zal stukken beter zijn.

Het idee om in te zoomen is fantastisch, alleen zou ik wel kijken naar iets waardoor het beeld dan ook nog erg scherp is.

Pas dan word het GAAF.. dat je..uhh.. zwarte en blanke mensen? van elkaar kunt onderscheiden vanaf een meter of 400 hoog:mrgreen:
Om een voorbeeld te noemen.

Bij foxtech hebben ze trouwens zon zoom cam kant en klaar.
Was wel een beetje duur geloof ik.

Je meent het?

Overal zijn aangepaste versies te koop. Maar daar is geen lol aan.

Wat ik leuk vind is er eentje van 60 dollar te kopen, en die aan te passen voor RC gebruik. Lichter maken en servo besturing dus.

Als dat een beetje lukt dan kan ik er altijd nog een handeltje van maken.

Zomaar een gek hersenspinsel:

Een of andere oude DV camera met optische zoom slopen, en hier die tunnel uit vissen.
Dan de camera op een of andere manier mee laten schuiven.
Man dan heb je wat:). Die tunnel uit de P30 was mooi klein..

Dan heb je voor een paar gram meer een zoom cam:)

Nja, 't is maar een idee..

Helaas nog geen cloon ( we zijn er mee bezig!)

Maar ditmaal een Wii quad:mrgreen:
Thanks to Hugo voor zijn boardje.
Dat word fun fun en nog eens Fun. Ingredieënten van de "warthox" quad;)
Ik noem hem de "ragquad"!

Nog niet helemaal af:

nef9s1.jpg

Dat word leuk!

Laatst bewerkt:
Back