Het grote FPV (First person view) draadje.

Je had ook niet kunnen reageren wist je dat?

Nee gij! :banana:

Nog een leuke analogie:
Quasti komt op een tankstation en zegt tegen de pompbediende "Vullen maar!", pompbediende vraagt "Diesel of Benzine?" waarop Quasti antwoord "Dat vraag ik toch niet?".

Iedereen hier heeft het begrepen behalve Quasti, en toch voelt hij zich boven ons verheven omdat hij beweert slimmer te zijn.

"There Are No Stupid Questions, But There Are A Lot Of Inquisitive Idiots."

Mannen, begrijp het nou

Quasti heeft het thuis of op zijn werk erg moeilijk en vind het blijkbaar lekker om in de diverse draadjes even lekker zijn kandidaatschap voor de populariteitswedstrijd te vergooien.

Laten we stoppen te reageren op dit soort uitlatingen.
Zou het zo jammer vinden als er weer een draadje op slot gaat.....

Laatst bewerkt:
Nee gij! :banana:

Nog een leuke analogie:
Quasti komt op een tankstation en zegt tegen de pompbediende "Vullen maar!", pompbediende vraagt "Diesel of Benzine?" waarop Quasti antwoord "Dat vraag ik toch niet?".

Iedereen hier heeft het begrepen behalve Quasti, en toch voelt hij zich boven ons verheven omdat hij beweert slimmer te zijn.

Aha, dus volgens jou is 'Vullen maar!' hetzelfde als een algemene vraag stellen?

Nee, jij bent wijs. :)

DontFeedtheTrolls.jpg

Zo, gisteren mijn quadcopter af gemaakt. Er zitten 3536 910kv motoren op van rctimer dit in combinatie met 12x3.8 apc props. Totaal vlieggewicht rond de 1.5kilo. En rond de 6-7 kilo thrust. Word je gewoon bang van toen ik hem even teste in mijn hand. Vanmiddag maar eens buiten uitproberen.

Hey Hugo,

gebruik je de i2C regelaars? Heb je toevallig ook stroom gemeten?
Succes met de (test)vlucht vanmiddag.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Nope, Hugo gebruikt ook de converter i.c.m. de 30A regelaars van RCtimer.

Ik ben net zo benieuwd als jij Aldert:)

Remy heeft goed opgelet :p

UPDATE:

Net gevlogen. :banana: Wat een power zeg. Met de oude motoren had ik nog geen thrust ratio van 2:1. Nu zit ik ver boven de 4:1. Dat is wel even een verschil. Op volgas binnen 1 seconden zeker 10meter stijgen. Ik denk zelfs nog wel veel meer. De pid loop moet nog wel wat worden getuned. Aldert kan je misschien even een screenshot van jouwe gyro tab maken? Want met die i2c naar pwm converter heb ik toch wel een hoop oscilaties. Daar moet nog even wat aan worden gewerkt. Het kan ook zijn dat de quad gewoon te licht is op dit moment. Volgende keer maar eens een halve kilo zout oid eronder hangen.

Laatst bewerkt:
Oke net wat zitten spelen met de pid settings. Ik heb hem nu al veel beter. De pid settings zijn wel heel anders bij de converter als bij de normale i2c regelaars. Nog niet helemaal tevreden er zit bij wat sneller vliegen nog wel een wobbel in. Maar dat moet er zeker uit te krijgen zijn. Maar de power daar zijn gewoon geen woorden voor.

Ps: remy kom is op skype man :p

Hugy, even wat anders, had jij op je kodak ZX1 geen ander lensje gezet ? Hoe heb je dat gedaan ? Gewoon ervoor geplakt ? Want intern zit het lensje bij mij vastgeplakt op de sensor.

Hugy, even wat anders, had jij op je kodak ZX1 geen ander lensje gezet ? Hoe heb je dat gedaan ? Gewoon ervoor geplakt ? Want intern zit het lensje bij mij vastgeplakt op de sensor.

$10.37 - Universal 13mm Wide-Angle/0.67X Macro Lens Attachment for Digital Cameras and Cell Phones - Phone Gadgets

Deze lens. Zit een metalen ringetje bij die je op de lens plakt van je camera. En de lens zelf is magnetisch. Dit plakt aan elkaar en je hebt opeens een stuk groter fov.

Eerste test met roll gecompenseerde mount

Pitch compensatie werkt ook maar de zx1 heeft toch een te hoog zwaarte punt hiervoor. Hierdoor gaan de servo's erg trillen.

Laatst bewerkt door een moderator:
hugy, misschien een idee:
ik zie dat bij je mount de servo voor de pitch compentsatie heel laag zit. als je de onderste beugel verlengt, en de servo ter hoogte van het zwaarte punt van de camera plaatst, moet dit voor de servo al veel makkelijker zijn.;)

hugy, misschien een idee:
ik zie dat bij je mount de servo voor de pitch compentsatie heel laag zit. als je de onderste beugel verlengt, en de servo ter hoogte van het zwaarte punt van de camera plaatst, moet dit voor de servo al veel makkelijker zijn.;)

Goed idee, ik zal er eens naar gaan kijken.

suc6;) theoretisch maakt het namelijk niet uit of iets onder vast zit met een u beugel, en daarop ter hoogte van het zwaarte punt draait, ofdat hij op het zwaartepunt zelf vastzit;) maar als die onder het zwaartepunt zit, zou hij zonder servo zo op z'n kop gaan hangen, en die kracht moet de servo dan al tegenwerken;)

Terwijl mijn skywalker nog niet gevlogen heeft maar bijna zijn voltooing bereikt en mijn gedachte alweer naar de vakantie uitgaat, kon ik het niet laten om iets voor onderweg te bestellen. De XEN Mini Skywalker EPO [XEN-MINISKY] - $49.00USD$39.00USD Low Price RC Limited. De complete setup besteld en omgerekend met verzending een leuk en handzaam toestelletje voor iets meer dan 50 euro.
Wil ik gaan opbouwen met een kleine pan camera en een 200 watt 2,4ghz video tx.

Laatst bewerkt:
Back