Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Stuur eens een linkje met wat je bedoeld.
De laatste keer dat ik met Remy heb gevlogen was ik aardig onder de indruk van zijn nieuwe kistje de Diu. Deze kist lijkt veel op de Alula, een DLG. Zoals wel te zien op zijn filmpje vliegt dit kistje super strak en hij heeft prachtige opname's kunnen maken van mijn Sportwing. De Diu is wel een erg klein model en moet dan ook super licht van gewicht blijven. Remy heeft dat aardig opgelost door van vele componenten de behuizing achterwege te laten. Het strakke vliegen heeft te maken met de vorm van het model maar wat zweven betreft is het minder. De vleugeldoorsnede is ook wel erg dun. We kwamen op het idee een soort van hybride te maken. De Diu als vorm met de vleugels van de Sportwing. En ietwat groter zodat er meer gewicht mee kan en zweven beter wordt. Afgelopen week aan het snijden gegaan en gisteren was het concept klaar. Even een proefvlucht gemaakt. Nu vallen in dit model alle eigenschappen samen. Prachtig! Goede zweefeigenschappen, stabiel, lekker snel en stuurt perfect. Een zeer eenvoudig kistje dat in een dag gebouwd kan worden. Ik zal binnenkort wel wat filmpjes plaatsen van de vliegprestaties. Vliegtijd met een 1000mAh lipo is ongeveer 20 minuten bij zuinig vliegen. Vlieggewicht is 425 gram. Materiaal: EPP. Een prachtig lichtgewicht schuimpje, ongevaarlijk en met verbazingwekkende eigenschappen.
MVG. Robert.
De spanwijdte is 1,18m. Hoe ze vliegt kan je zien op het volgende filmpje. Vandaag opgenomen met hulp van Roel.
MVG. Robert.
Sammeke, nee, omhooglopende wing tips laten een model schommelen en dat wil je absoluut niet graag zien in je beeld. ( kijk maar naar de easystar FPV filmpjes) Wat wel goed is zijn winglets, dat zou nog een optie kunnen zijn.
MVG. Robert.
Sammeke, verkeersvliegtuigen hebben vaak opstaande tips ofwel winglets. Deze dienen niet ter stabiliteit maar om de tipwervel te storen. Door de tipwervel verliest een vleugel een deel van zijn lift, met de winglet niet.