Sven,
je richt de helm naar de kant waar het geluid vandaan komt. Zo simpel is dat

.
Als je verder gaat vliegen, nadat je de omgeving redelijk goed kent, kun je jezelf vrij goed oriëenteren. Je Positie weet je. Als je recht over het veld heen gaat, kijk je ook recht vooruit. Ga je verder vliegen, richting bijv een plas, en je kent de omgeving. Dan weet je de positie ten opzichte van het veld, en dus redelijk de richting waarna je je hoofd moet wijzen. De praktijk zal het je leren.
Het is mogelijk om met 2,4ghz modelvliegers te vliegen. De ene zender geeft meer stroing in het beeld dan de ander. Echt prettig is het niet. Komt bij dat je recorddevice bij teveel stroing, of zelfs het wegvallen van het beeld, zal stoppen met opnemen. gewoon niet doen dus. Wil je toch een dogfight, selecteer dan 35 en 40mhz gebruikers, of probeer het eens met een spotter, en één 2,4ghz vlieger. De ene zender geeft meer storing dan de ander. Komt wel bij dat de output van een 2,4ghz amerikaanse zender veel hoger is dan een europese, en dus wss minder hinder zal ondervinden.
Je staat er van te kijken wat je allemaal ontvangt op een bepaalde frequentie. Hoe het zit met 1,2ghz weet ik niet, maar ik zelf neem het risico liever niet.
nee, bij 11,1v is het al redelijk gebeurd. Een volgeladen verse lipo zal zo'n 12,6v geven. na een tijdje zakt dit naar 11,7. Bij 11,3 is er niet veel fut meer, en bij 11,1v vlieg ik in de buurt. Er staat een schematje op rcgroups. Dit is een prima indicator om te zien wanneer je moet landen.
Tsjah, ik vind de predator er niet slecht uit zien. Helaas heb ik hem niet gehad, en ben een persoon die hem ook niet zal proberen na de wat slechte reviews.
Bij beginnend fpv vlieger kun je beter voor een beproefd model gaan. je zult je handen er echt aan vol hebben. Wat dacht je van overtrek enz? dat moet je leren herkennen, want een stall is doodeng in het begin.
Maargoed, wat let je om het wel te proberen?
Een twinstar schijnt ook een aanrader te zijn.. Wel heb je eventueel wat meer problemen met storingen in het beeld, vanwege 2 motoren, 2 regelaars, en de draden die een "loop"kunnen creeëeren. ( soort antenne) Een filter, en wat ferrit ringen zullen je fpv setup niet mis staan

Al is een filtertje nog niet eens zo gemakkelijk om te fabriceren.....Spreek uit ervaring
Ja, ik heb de Remzibi OSD. Wat heeft de gps met je RSSI te maken? De rssi is niet meer dan een stroompje van je ontvanger die direct je osd in gaat, en dus word afgelezen in je videobril.
Zo'n "pod" ziet er super uit. het probleem is wel dat je camera inc servo op één servo komt te staan. Een sterke servo met stalen tandwieltjes is dus wel gewenst, maar wat helaas ook in de kosten loopt.
Grootste probleem is dat de constructie met "tilten"erg zak word.. Ik heb ook nog absoluut geen noodzaak gevoelt om mijn camera te "tilten" Alleen pannen is al ontzettend tof. Wanneer ik wat langer fpv vlieg ga ik er eens een servo bij zetten om te tilten.
yannic, het meeste koop ik via hobbywireless.com en rangevideo.com. Een hoop maak ik zelf, en sommige spulletjes komen van FPV personen her en der verspreid.
De OSD komt uit Polen. De HD camera uit Amerika en dus zo door.
Over de antennes, waarom zoveel moeite voor een antenne? Experimenteren kan. Echter ben ik dan denk ik een volger. Ik koop spullen die beproeft zijn, en haal mijn inspiratie van de grotere namen.
Komt bij dat met een goed platform, en alle componenten op de juiste positie, filter enz , dat je dan met een "ducky"dus de 3Dbi Omni al goed om je keent kunt vliegen. Wil je verder dan gewoon voor een patch gaan.
Ach, met de 8dbi patch kan ik ook achter mij vliegen hoor

.
Maargoed, hoe meer mensen er fpv vliegen, en hoe meer mensen het e.a. uit proberen, des te meer kunnen andere mensen er weer van leren.
!!