Het grote FPV (First person view) draadje.

Je kan mms zoiets doen:

fjfpv3.jpg

Foto van: RC Explorer.se

Mvg,

Heel mooi Hugy, ook de natuur.

Ik heb me gisteravond ook nog wat onledig gehouden met een lange vlucht.
Hieronder enkele beelden er uit. Het weer werd heel mooi stil, de zon scheen. Prachtige gelegenheid dus.

Film is opgenomen tussen Klazienaveen en Erica.

[URL="
[/URL]

Ik baal er wel van dat YouTube er een zwart kader omheen plaatst. Waarom weet ik niet, maar de film is oorspronkelijk breder. Waarom mist er nu aan de rechterkant een stuk beeld?

Taco.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hugo, super! proficiat met je eerste video, en direct al zulke fantastische beelden.
Hoe kwam je erbij om een zodak ZX1 camera te gebruiken? Ik ben het nog niet veel tegen gekomen.
super!

( PS, erg leuk dat je de EZ nog zo'n fantastisch leventje hebt gegunt:mrgreen:)
De landing zal wel een mooie witte streep op het asfalt hebben achter gelaten :mrgreen:?

Dank voor alle complimenten.

De kodak ZX1 kwam ik tegen op het duitse fpv-community forum.
Voor zo'n 70 euro heb je hem op de mat liggen. Het grootste voordeel vond ik de 60fps functie. Hierdoor worden je beelden toch een stuk rustiger. Ik heb er een groothoeklensje van dealextreme bij gekocht, en geeft echt perfect beeld.

Dank voor alle complimenten.

De kodak ZX1 kwam ik tegen op het duitse fpv-community forum.
Voor zo'n 70 euro heb je hem op de mat liggen. Het grootste voordeel vond ik de 60fps functie. Hierdoor worden je beelden toch een stuk rustiger. Ik heb er een groothoeklensje van dealextreme bij gekocht, en geeft echt perfect beeld.

Over welke lens heb je het dan precies ? Ziet er best intressant uit. Je kan de camera dan ng steeds voor andere dingen gebruiken zeker, niet ? Kan je de beelden live doorsturen ? of moet je eerst aanpassingen maken ?

mvg,

hee hugy, ik ben even weg geweest van het forum en dan trakteer jij me bij terugkomst meteeno op zulke mooie beelden!! maar jij "kijkt" dus ook via die zodak?

Nee ik kijk niet via de kodak, ik gebruik hiervoor een aparte fpv cam. Voornamelijk vanwege de lichthandeling. Als het wat donkerder wordt schiet een standaard videocamera toch al redelijk snel tekort. Met een fpv cam kan je veel langer doorvliegen.

Hugy ,jij dikke rukker .
Een maand geleden wilde je al stoppen na een paar kleine problemen en nu schiet je al super mooie films.
Gaat al steeds beter volgens mij ,of niet ?
En dat was zeker een super locatie .

Groeten Wiebe.

Ach zo zie je maar weer hoe het kan lopen :p.
Maar de locatie is natuurlijk geweldig, dit soort materiaal kan je niet filmen in Nederland helaas. Dus zal ik toch vaker mijn vliegtuig mee moeten nemen op vakantie :p.

Een 42grams 2200kv motortje met een 6x4 prop.
Wél de funjet redelijk licht gehouden, hierdoor vliegt het zo veel aangenamer.

Gister even een andere FPV cam getest, helaas was deze waardeloos. Wel kon ik mooi even de snelheid zien. Zo'n 125km/u met een knots van een cam op de rug.
Dat kan dus beter met een kleinere cam en eventueel een 6x5 prop:)

Back