Het grote FPV (First person view) draadje.

Roel die camera die jij voorstelde lijkt verekked veel op de hobbyking cam, weet je zeker dat jullie die gebruiken?
Jullie kleuren zijn wat fletser. Ik heb dat toen mooi kunnen vergelijken met mijn (ex) cam. Ook dat was een Sony 1/3"420TVL, maar dus ook weer anders.

De hobbyking cam heeft óók dezelfde specs, maar is wéér anders..
Ik gebruik die hobbyking cam nu sinds een week op mijn okto, die werkt prima. Daarvoor gebruikte ik op de okto ( en op de meeting) dezelfde sony als die ik voorheen had (dacht ik), maar het beeld viel helaas wat tegen ( ondergrond errggg licht) Ook die cam werd verkocht met dezelfde specs, maar was hem ook niet.

Het is volgens mij net een soort loterij. Zoek op ebay naar de Sony dome camera, met die infrarood led krans eromheen. Die had ik toen de tijd, en zit nu op Pieter zijn Nemo. Maargoed, of dat dat hem dan is...

De hobbyking cam doet het erg goed, dus lijkt me dat de beste keus..op de OSD cam na dan.

(Op de laatste meeting had ik in mijn DIU de OSD cam..Die camera gebruikte ik ook in mijn Minimag. Die filmpjes kun je terug vinden op youtube. Die camera geeft voor mijn gevoel absoluut het mooiste beeld, heeft hetzelfde formaat als de hobbyking cam, alleen is die een fractie zwaarder)

Laatst bewerkt:
Remy, ja, ik vind de opnames vanaf jou DIU ook van de beste kwaliteit. Maar zoals je al aangeeft..elke camera is weer anders. Als je naar die van Roel kijkt dan heeft ie bijna geen kleur, ik heb dezelfde en die is veel kleurvoller. Ik weet niet of de recorder nog van invloed is of niet.

MVG. Robert.

(Op de laatste meeting had ik in mijn DIU de OSD cam..Die camera gebruikte ik ook in mijn Minimag. Die filmpjes kun je terug vinden op youtube. Die camera geeft voor mijn gevoel absoluut het mooiste beeld, heeft hetzelfde formaat als de hobbyking cam, alleen is die een fractie zwaarder)[/QUOTE]

Welke is dit precies want daar wil ik dan wel meer van weten. En is deze OSD dan ook compatibel met alle andere systemen??

Garbach, die camera die je hebt besteld had ik in mijn DIU zitten.

Sammeke, die camera van mijn DIU is de camera die Garbach in zijn link voorstelde.

Arjan mijn inbox is inmiddels weer leeg:)!

Effe doormailen naar jorgen, sven. Want die wilde dat toestel, maar vond de HK verz kosten toch wat hoog :)

De bergsok is klaar. Wat een gevaarte. Spanwijdte 2m vleugel koorde ong. 40cm.
Romp van 1.30m Hier wat foto's

IMG_0001-2.jpg

IMG_0004-1.jpg

IMG_0006.jpg

Bedankt aldert.

poeh, das een groot vliegtuig. Ziet er ook lekker stabiel uit :) Ga je er een spiegelreflex camera inhangen ?

Even een gokje je lengte is 165 cm ?

Eerst mijn trouwe kodak zx1. Daarna zien we wel verder. Ik nijg dan in de richting van een sony nex-5 of de iets grotere en duurdere panasonic gh2.
Maar dat komt later. Ik ben zelf 1.75 ongeveer. Ik ben er maar even naast gaan staan zodat je een goed idee krijgt van de grote.

Van wat voor een materiaal is ie gebouwd en wat is het gewicht?

Ruimte genoeg voor een GoPro iig.

Hij is gemaakt van bouwmarkt isolatie schuim. Met wat licht triplex voor de verstevigingen. En depron voor de staart. Kitjes zijn te koop voor 75 euro. https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikelen.php?deel=Motorvliegtuigen Gewicht heb ik geen idee. Ik denk dat hij nu ongeveer 1kg zonder accu weegt. Ik zal hem als ik tijd heb eens wegen.
Een gopro daar lacht dit ding om. Hij is ontworpen om te vliegen met dslr camera's Aldert vloog zijn maiden zelfs met een 1.5liter fles cola als balans gewicht.

Prachtige kist Hugo!

Nog even een vleugel stress testje (lekker op gewicht, goed aanduiken en kleine looping draaien ;) ) voor je er dure spullen aanhangt!

Wanneer is de maiden gepland?

Prachtige kist Hugo!

Nog even een vleugel stress testje (lekker op gewicht, goed aanduiken en kleine looping draaien ;) ) voor je er dure spullen aanhangt!

Wanneer is de maiden gepland?

Maiden wordt in de loop van volgende week. Eerst maar eens kijken hoe ik hem mee ga krijgen :rolleyes:

Back