Het grote FPV (First person view) draadje.

Hallo Onno,

Ik heb exact het zelfde setje als jouw en ben even benieuwd wat je bereik is?
Mijn bereik met patch antenne rechtstreeks op de bril is ca 450 meter. Ik vind dit wat tegenvallend.

gr Dennis

hallo,

dat de gps met het audio kanaal mee komt weet ik,
maar dat zou maar 1 van de twee moetten zijn toch?
wat betekend dat ik het andere audio kanaal gewoon moet kunnen horen,
een oordopje piepte veeeeel meer als de ander maar wel bijde gepiep?

ik heb pas 1x gevlogen met de set maar mijn beeld viel weg op 550m
maar dat was zittend op de grond zonder patch met de standaard 3dbi omni's
er nog geen LC filter in en waren (omdat het een tijdelijke setup was) de ESC--->current sensor--->LIPO draden absurt lang (50 cm totaal)

Gr Onno

Laatst bewerkt:
Even een onwetende vraag (ik twijfel)..

Ik heb een gear (5.8GHz) van bevrc gekocht. Nu wil ik een tweede TX erbij kopen om een volgend vliegtuig ook te voorzien van een FPV gear.

Moet ik dan perse van bevrc weer kopen, of kan elk willekeurige andere 5.8GHz setje ook?

Reden van twijfel:
5.8 / 2.4 is wifi en ik weet dat je bij wifi modems (internet), kun je elk willekeurig 2.4GHz netwerk kaartje gebruiken op je modem/router.
Echter bij de zend techniek van zenders (spektrum, futaba etc) kun je enkel gebruik maken van die specifiieke techniek (dus spektrum zender + ontvanger = ja. spektrum zender + futaba ontvaner = nee). Vandaar even mijn twijfel.

Hopelijk heeft iemand hier een passend antwoord op, zodat ik asap bij onze vriend leofpv wat kan bestellen :)

Moet ik dan perse van bevrc weer kopen, of kan elk willekeurige andere 5.8GHz setje ook?

Je moet erop letten dat de frequenties van de kanalen overeenkomen.
Bijvoorbeeld de Fatshark en ImmersionRC-spullen zijn niet compatible met de BEVRC/Hobbyking 5.8Ghz setjes. Gebruiken verschillende frequenties.

Je moet een setje hebben wat op dezelfde frequenties zit. iig geen immersion rc dan heb je een andere ontvanger nodig.

ok check!

Ga nog wel even goed shoppen dan. Kan ook wel een nieuwe RX kopen erbij.... maar dan moet ik m'n helm weer veranderen.. keuzes.. hehe

Is het inmiddels al zo dat er systemen bestaan die je FPV vliegtuig besturen via de FPV beeldzender ? Wat ik daarmee bedoel is dat het signaal van je Tx wordt meegestuurd met de FPV datalink... Dus waarmee het signaal van je zender een boost krijgt zodat je nooit last hebt van zender/ontvanger problemen cq loss of signal ?

Ash.

Ik zit nog met de laatste puntjes eer ik kan beginnen met fpv'en, namelijk de toestelkeuze.
Ik heb thuis een vliegklare funcub staan, een easystar maar met standaard speed 400 (heb geen geld meer voor een upgrade want al het geld is naar de fpv toestelletjes) een gemini, en de rest zijn allemaal brandstoftoestellen.

beste keuze zal wellicht de funcub zijn, maar is dit een goed toestel om te beginnen met fpv?

Acropilot, kan niet beter! lekker rustig door zijn lage vleugelbelasting, flink zelfstabiliserend, voldoende inbouw ruimte, en vliegt recht uit het handje. Een echte aanrader voor de beginnende FPV'er als je het mij vraagt.

Acropilot, kan niet beter! lekker rustig door zijn lage vleugelbelasting, flink zelfstabiliserend, voldoende inbouw ruimte, en vliegt recht uit het handje. Een echte aanrader voor de beginnende FPV'er als je het mij vraagt.

Precies, prima kistje, ook leuk met headtracker doordat je de prop de hele tijd in beeld hebt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Is dit dan niet een probleem, dat je de prop constant in beeld hebt? stoort dit het zicht niet teveel?
Ook heb ik nog een vraagje richting Sander toe, ik heb al beetje overal gezocht.. of je in de EZosd ook een optie hebt om horizontale lijnen te hebben die het aardoppervlak aanduiden (zoals bij de gevechtsvliegtuigen)?

Vriendelijke groeten!

Is dit dan niet een probleem, dat je de prop constant in beeld hebt? stoort dit het zicht niet teveel?

Nee, heb je bij een full scale kist toch ook?

Ook heb ik nog een vraagje richting Sander toe, ik heb al beetje overal gezocht.. of je in de EZosd ook een optie hebt om horizontale lijnen te hebben die het aardoppervlak aanduiden (zoals bij de gevechtsvliegtuigen)?

Nee, artificiële horizon zit er niet in, daar komt heel wat meer voor bij kijken. Feitelijk heb je dat alleen nodig als je 's nachts of in de wolken vliegt, dat doe je normaliter niet.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ja, dat weet ik dat je er bij fullscale geen last van hebt, maar ik dacht gewoon, als de frames per seconde van de camera net op het toerental van de prop liggen, dat je dan zo van die traag bewegende schoepen ziet :)

Over de artificiele horizon, thanks! zal wel voor later zijn dan, eerst maar beginnen met de ezosd :)

cheers!

Ja, dat weet ik dat je er bij fullscale geen last van hebt, maar ik dacht gewoon, als de frames per seconde van de camera net op het toerental van de prop liggen, dat je dan zo van die traag bewegende schoepen ziet :)

Nee hoor, heb je geen last van. Je ziet de prop wel draaien, maar het stoort verder niet (vind ik tenminste). Met een CMOS camera zie je schuine strepen, met een CCD normaliter alleen een waas.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

idd, al leek het af te hangen van het licht:

Ik vond het altijd wel wat hebben op mijn Minimag:

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie vlucht Remy, ook zeer smooth in pan/tilt !

Hoe wordt trouwens doorgegeven hoeveel energie er nog in je LiPo zit ? Of wordt er gewoon getimed ?

Ash.

Laatst bewerkt:
Dankje!

Wel wat hobbelig door de wind maar ach.

Accu spanning gaat op gevoel. Zo vloog ik de kisten vaak.

Daarna een OSD erin, maar dan ging het minder vaak goed dan zonder een OSD:mrgreen:

Back