Het grote FPV (First person view) draadje.

Goed bezig Remy!! Leuk stukje, ook super dat "partner in crime" Lisanne word genoemd.

Iedereen bedankt voor de leuke reactie's!

Frank wat ben je snel man! Hoe heb je dat zo gevonden?

Op internet staat er helaas maar een fractie van wat er in de krant staat:(. In de krant zijn het bijna 2 pagina's :O

@Remi
Dat is de kracht van twitter! Misschien iets meer mee gaan doen met je bedrijf?
Kan je wel helpen als je intresse hebt.

Arggrrhh

Het grote filmpjes draadje weer gesloten. Wat een ellende.

In ieder geval iedereen hartstikke bedankt voor de ontzettend gave reactie's op de video! Motiveert me wederom om er volgende keer iets nog mooiers van te maken!

Frank, Mailtje gestuurd:)!

Ik zag de bui al hangen gisteren. :roll: Zouden ze ook overwegen het elektro subforum te sluiten als er genoeg azijn gepiest wordt over het schrijnend tekort aan zekeringen in gevaarlijke circuits? m.a.w. iedere tak van modelbouw heeft wel wat "gevaarlijks" om over te piepen. ;)

Ik heb net wat zitten bedenken ivm. het probleem dat er is van het "geouwehoer" in het FPV forum. Zou het niet mogelijk zijn, om dit forum op te splitsen in 2, met in het ene alle stickys, met wat je moet kopen, en hoe het in elkaar zit etc. om FPV te vliegen, scheelt een hoop vragen, want de stickys die er nu zijn zijn enorm onoverzichtelijk (en ik weet het want ik ben net begonnen).
En dan een algemeen fpv sub gedeelde, waar je enkel binnen kan als "Lid" hou je je dan niet aan de regels, dan wordt je verwijderd en heb je er geen toegang meer toe. Ik wil geen mod spelen, en ik wil de mensen het recht niet ontnemen om dit allemaal vrijuit mee te kunnen lezen, maar ik denk persoonlijk dat dit een betere manier is dan dat het forum op zijn geheel weggaat, op die manier hebben de mensen die niet zagen en zeuren over alles en nog wat tenminste de kans om hun kennis te verrijken met andere FPV piloten.

vriendelijke groeten,

Sam

Ik heb net wat zitten bedenken ivm. het probleem dat er is van het "geouwehoer" in het FPV forum. Zou het niet mogelijk zijn, om dit forum op te splitsen in 2, met in het ene alle stickys, met wat je moet kopen, en hoe het in elkaar zit etc. om FPV te vliegen, scheelt een hoop vragen, want de stickys die er nu zijn zijn enorm onoverzichtelijk (en ik weet het want ik ben net begonnen).
En dan een algemeen fpv sub gedeelde, waar je enkel binnen kan als "Lid" hou je je dan niet aan de regels, dan wordt je verwijderd en heb je er geen toegang meer toe. Ik wil geen mod spelen, en ik wil de mensen het recht niet ontnemen om dit allemaal vrijuit mee te kunnen lezen, maar ik denk persoonlijk dat dit een betere manier is dan dat het forum op zijn geheel weggaat, op die manier hebben de mensen die niet zagen en zeuren over alles en nog wat tenminste de kans om hun kennis te verrijken met andere FPV piloten.

vriendelijke groeten,

Sam

Op zich nog niet eens zo'n slecht idee. Ik heb ook net mijn eerste FPV setje besteld. Ik begon als leek te lezen, en de vragen die ik had waren ongetwijfeld al 100 keer behandeld, maar ik kon het niet vinden. En om nu dit topic met meer dan 200 pagina's helemaal door te lezen... Het lijkt mij enorm handig als er een draadje komt met een alles in één uitleg + een opsomming met alles wat je nodig hebt om te beginnen met FPV.

Zoals bijvoorbeeld: Wat is een goede zender/ontvanger combinatie om mee te beginnen als je R/C 2,4 ghz is. En welke combinatie als je op 35mhz vliegt? Welke Patch antenne is goed om te kopen als je zonder tracker (alleen statief) wilt werken. Welke Patch antenne is goed als je met tracker wilt werken. etc. etc.

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat als je verder bent in het FPV vliegen dat je die keuzes zelf kunt maken, maar als leek is dat er moeilijk.

Ik zal binnenkort wel een beginners sticky maken, met info over frequenties, antenne's, camera's en alles wat er komt kijken bij fpv. Inclusief wat voorbeeldsetjes.

Welke Patch antenne is goed om te kopen als je zonder tracker (alleen statief) wilt werken. Welke Patch antenne is goed als je met tracker wilt werken.

Zou super zijn, ook zou het mooi zijn als je bovenstaand stukje behandeld. Daar zitten volgens mij ook een heel aantal mensen mee. (waaronder ik)

Goed idee, om te voorkomen dat er dubbel werk word gedaan is het wellicht zinnig om dit wat georganiseerder aan te pakken. Misschien even een apart topic starten om dit soort zaken te bespreken en wie er wat gaat doen.
Zo is als het goed is PE5ED ook al bezig met een frequentie overzicht.

Laatst bewerkt:

Gisteravond hebben we eens een camera op de swift geplakt dus FPV. Het ging helemaal super tot bij de 3e keer filmen toen raakte het model 'out of control' op zo'n 200 meter hoog schat ik, we wilde de swift nog hoger laten klimmen maar opeens kapte alles ermee de motor en de servo's en hadden we geen controle meer. We hebben van alles geprobeerd de antenne van de zender anders richten de zender boven ons hoofd houden niets werkte maar opeens kregen we weer de controle terug en konden we de landing inzetten we hebben nog steeds geen idee hoe dit kon gebeuren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back