hoi,
Ik heb er ook enorm last van om die bochten naar mijn toe te draaien. Het zit toch allemaal tussen de oren denk ik. En misschien ben ik idd er bang voor dat dat ding straks echt tussen me oren zit
.
Met loopings heb ik niet echt problemen. Ik zorg er voor dat ik genoeg voorwaartse snelheid heb. en dan geef ik vol pitch en trek ik een grote bocht omhoog. als hij bijna op de kop hangt gaat de stick naar iets negatieve pitch. tot dat ik net weer over het midden punt van de looping ben. dan gaat de stick naar neutraal dus 0 graden pitch en trek ik langzaam de neus weer op tot dat de heli bijna recht hangt en dan geef ik weer pitch bij om de voorwaartse vlucht voort te zetten. doordat je je heli langzaam met 0 pitch er uit trekt krijg je vanzelf genoeg snelheid om dat je heli naar beneden word getrokken door de zwaarte kracht. wel is belangrijk om dit met een evenwijdig bocht te doen als dat je er in kwam. ( in het begin is het misschien even wennen. maar probeer er steeds iets ruimer uit te komen.) je krijgt anders meer een halve looping met daar achter een halve flip.
Met rolls heb ik iets meer problemen.
ik denk ook dat het met een kleine heli iets makkelijker gaat dan een grotere. Ik vlieg zelf een Raptor E550. Zelf heb ik er last van de mijn staart er tijdens de roll niet helemaal recht achter blijf. en dat het een halve kurken trekker word. Ik heb er op gelet dat ik niet per ongeluk rudder geef als ik vol rechts geef. maar dat is geloof ik niet het geval.
gr,
marvin
Ik heb er ook enorm last van om die bochten naar mijn toe te draaien. Het zit toch allemaal tussen de oren denk ik. En misschien ben ik idd er bang voor dat dat ding straks echt tussen me oren zit

Met loopings heb ik niet echt problemen. Ik zorg er voor dat ik genoeg voorwaartse snelheid heb. en dan geef ik vol pitch en trek ik een grote bocht omhoog. als hij bijna op de kop hangt gaat de stick naar iets negatieve pitch. tot dat ik net weer over het midden punt van de looping ben. dan gaat de stick naar neutraal dus 0 graden pitch en trek ik langzaam de neus weer op tot dat de heli bijna recht hangt en dan geef ik weer pitch bij om de voorwaartse vlucht voort te zetten. doordat je je heli langzaam met 0 pitch er uit trekt krijg je vanzelf genoeg snelheid om dat je heli naar beneden word getrokken door de zwaarte kracht. wel is belangrijk om dit met een evenwijdig bocht te doen als dat je er in kwam. ( in het begin is het misschien even wennen. maar probeer er steeds iets ruimer uit te komen.) je krijgt anders meer een halve looping met daar achter een halve flip.
Met rolls heb ik iets meer problemen.
ik denk ook dat het met een kleine heli iets makkelijker gaat dan een grotere. Ik vlieg zelf een Raptor E550. Zelf heb ik er last van de mijn staart er tijdens de roll niet helemaal recht achter blijf. en dat het een halve kurken trekker word. Ik heb er op gelet dat ik niet per ongeluk rudder geef als ik vol rechts geef. maar dat is geloof ik niet het geval.
gr,
marvin
Laatst bewerkt: