Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

Ik ben terug gekomen van vakantie, en zi dat een of andere sufferd een vleugel op mn hydro in aanbouw heeft laten vallen :( . Dus de spoiler had van een carbonstaafje losgelaten. Heb ik die dus weer aan elkaar gelijmd, maar zie dat de spoiler nu lichtelijk hol is hierdoor. Zouden jullie dit weer recht maken of is het niet hinderlijk?

Dan wordt het te zwaar, als je het toch wat versterken wil, dan een stuk extra van 3mm onder waar het bakje is.

Hydro%2012.jpg

Hans.

weet iemand waar je de magneetjes kan kopen om het bakje op zijn plaats te houden ?

TITA zei:
Dan wordt het te zwaar, als je het toch wat versterken wil, dan een stuk extra van 3mm onder waar het bakje is.

Hydro%2012.jpg

Hans.

Bedankt voor de tip!
Zijn beide hydro's 120%?
Zien er erg mooi uit, strakke lijnen en je ziet niet de lijm randen.

Ja de bijde toestellen zijn de 120% versie. Ik maak geen gleufjes zoals op de tekening, ik plak de randen gewoon tegen elkaar met Uhu-por, aan de binnen en buiten kant de randen nog extra met Glitsa meubellak.

Hans.

Mooi, dan ga ik ook aan de slag. De 120% wordt vandaag uitgeprint op een plotter. alleen nog ff lijm en schuurpapier halen. Ik zal foto's maken van alle stappen die nodig zijn voor de bouw van de "Hydro-Airboat" zoals ik hem noem.

Hoi ik ben ook helemaal enthousiast geworden en heb net hier in Oss ook depron gehaald. 2 platen van 3mm en 1 van 6mm. Ik heb de tekening op een plotter a-0 gepri.. erh geplot en kan gaan beginnen met het knip en plakwerk. Ik heb nog wel wat vraagjes die iemand misschien kan beantwoorden.

- kun je Depron gewoon netjes bijschuren zonder beschadigingen?
- werken die iron on t-shirt vellen als je voorzichtig doet om je eigen ontwerp aan te brengen?
- Kun je autolak spuitbussen gebruiken om hem een andere kleur te geven.
- moet je schanieren verstevigen (vouw in depron) met plakband?
- zijn er ergens startsetjes te koop met zender/servo's en die mikmak want dat is echt grieks voor mij als leek.
- heeft iemand een goede referentie voor een modelbouwwinkel in omgeving Oss.

Zo dat was het voor nu.. zodra ik wat concepten klaar heb en het model vorm krijgt ga ik ook foto's plaatsen.

Groet,
Noah

-depron kan je netjes bijschuren zonder beschadigingen
-je kan het beste al gekleurde depron kopen als je hem 1 kleur per onderdeel of als geheel wilt geven
-als scharnier moet je geen vouw in depron gebruiken maar ultralight scharniertjes en die hoeven niet extra te worden verstevigd
-er zijn wel startsetjes te koop, maar daar zitten nooit micro servo's bij (die heb je wel nodig)

En mijn vraag of het hinderlijk is dat de spoiler lichtelijk hol staat krijg ik daar nog antwoord op???

Hi Noah,

Op de vraag of je depron met autolak kan schilderen is het antwoord neen!!!!!
Depron kan je bij de modelbouw winkels spuitbussen kopen op acryl basis of je spuit en schilder het 2 X met acryl verf op waterbasis en 2 X met Glitsa meubellak er overheen.
Scharnieren kan je makkelijk van oude diskette schijfjes maken, ongeveer 1,5cm X 1,5cm uitknippen en in het midden van de depron met een mesje insnijden, het geheel met Uhu-por lijmen.

Hans.

Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Scharnieren kan je makkelijk van oude diskette schijfjes maken, ongeveer 1,5cm X 1,5cm uitknippen en in het midden van de depron met een mesje insnijden, het geheel met Uhu-por lijmen.

Hoe moet ik me dat voorstellen? Ik heb zat diskette's maar hoe je daar een schanier van wil maken ?! 1,5 x 1,5 is het metaal neem ik aan maar hoe krijg je dan een schanierpunt?

sinds wanneer zijn diskettes van metaal gemaakt. Zover ik weer zijn dit mylar schijfjes.

Ik kan het allemaal wel nog een keer voor je uit tekenen, maar ik denk dat ik wel duidelijk genoeg ben geweest.
Het gaat om de binnenkant van de schijfjes die er bruin plastick achtig materiaal en rond zijn.

Hans.

De schijf zelf dus, en dan wel die van de ouderwetse 5,25" floppy's om het advies af te ronden :)

Sorry hoor 8O
Maar het is me nu volkomen duidelijk. ;)

1 laatste vraag voordat ik de rest ga uitsnijden.
De 2 zijkanten die op de achterkant zitten waar een horizontale verbinding opzit.. daar zit op de tekening een vak. Die moet uiteindelijk ook gaan bewegen. hoe snij je die uit? geheel door of slechts aan 1 kant een beetje of aan 2 kanten een beetje? Als ik dat weet kan ik vooruit :)

Back