Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

@Eefjan,
De motor naar voren plaatsen tot dat je zwaartepunt goed is.
De hoogte moet zodanig zijn dat als je boot gaat varen en horizontaal komt te liggen, de prop niet het water raakt.

@Niek,
Met een kwastje, en intekenen met een uitgeknipte sjabloon en een rustige hand.

@Milcoi,
Prop is GWS 8x4 en drie lipo's 1000Ma 15C.

Hans.

Wat voor verf gebruik je dan? Ik neem aan dat je niet alles erop kunt smeren of spuiten ivm oplosmiddelen en wegvreten van het materiaal, of is dat niet zo met dit spul.

Vandaag twee platen gehaald (6 en 3mm) voor gratis :D ! Sjablonen uitknippen delen uitsnijden, plakken en dan ben ik ook zo ver :D !

@Prop-er,
Ik denk het wel en volgens mij zijn ze ook lichter.

@SinHead,
Ik gebruik acryl verf op waterbasis, kan je dan ook een beetje verdunnen en twee keer met een kwastje.
De eerste keer dun er overheen en de tweede keer moet het dichten.
Je kan het ook spuiten. De afwerking doe ik met Glitsa meubellak iets verdunnen en met een sponsje ook twee keer aanbrengen. te verkrijgen bij de Gamma.

Hans.

iemand nog interesse in een 110% pdf-file? (beetje overlappend zoals de originele en met hulp lijntjes)

Eefjan

[/url]

Peter,

Ik had nogal veel gevoeligheid op mijn rolroeren.
Ze zijn 1,5 cm langer gemaakt bij een 120 % versie, mischien is dit te veel geworden, ik moest naar 70 % uitslag terug.
Op mijn tweede maak ik ze niet groter.

Hans.

Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij past het geheel niet goed in elkaar.

Als ik kijk wat er zich in de hoeken, achter de lijntjes bevindt, zie ik dat nergens anders terug binnen de lijntjes.

Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik er van overtuig raak dat het gewoon niet klopt!

Ik kom bijvoorbeeld heel de linkeronderhoek van de romp niet tegen.

:?

Hey ik ga morgen ook eens beginnen aan de bouw van dit moois, het wordt mijn eerste ervaring met depron. Misschien een domme vraag maar kan je dit ook spuiten met autolak??? De 120% versie kan deze voldoende macht hebben met het 40€ kitje en de 1000MAH (15c) lipo???
greetz

Hi Juul, power zat met dat setje hoor!
Autolak en gewone secondelijm smelten door depron heen!
Waterbasis verf gebruiken en UhuPor of styro secondelijm

Aah ok alvast bedankt, kijk er naar uit. Khoud jullie wel op de hoogte van de vorderingen... :wink:
greetz

Prop-er je hebt gelijk ik mis 2 pagina's
Zal het corrigeren en maandag de goede file beschikbaar maken.
(kan nu niet bij m'n website)

Eefjan

De link i.v.m. de templates staat bovenaan pag.6 nogmaals. Deze is wel op 120% dacht ik. :wink:

Prop-er : vergroten naar 120% als je het 15 eurie motortje gebruikt?
wat wordt dan de lengte / breedte als ik het op meet?

Hier dan de goede 110% file...
(zelfde naam maar nu met 18 pagina's)

http://www.breukink.net/hydro/hydrofoam110-tiled.pdf

@Prop-er,

Volgens mij als je vanuit acrobat print zonder dat je gebruik maakt van de (standaard instelling) fit to page klopt alles en is er overlap tussen de pagina's, heb er net twee uitgeprint en het klopt...
De lijntjes heb ik erin gezet om de pagina's makkelijker goed te orienteren tov elkaar, ze zijn niet allemaal even goed verdeeld over de pagina's, maar dat doet er niet echt toe denk ik....

Mocht er niets van kloppen hoor ik dat graag!

Eefjan[/url]

Welke ontvanger moet ik kopen ??? ik heb totaal geen verstand van die electro dingen heb nu alleen een brandstof vliegtuig.... verder koop ik dat 15 euro motortje en die regelaar van 24.50 bij rc technics....en ook zo'n accu van LiPo 11.1V 1100MAH (10C) .... is dit allemaal goed verder ?

Kan iemand zeggen of ik nog andere dingen nodig heb ???

ik moet nog 3 servo's en dan heb ik alles toch ?
Ik heb trouwens een FC-16 zender zit daar delta mixer op ?

Back