Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

Wou al veel vroeger foto's opzetten maar kreeg het niet in orde met de foto site.
Ben ook wel benieuwd naar de vliegeigenschappen hopelijk goed!!!

Net de nieuwe FMT ontvangen en daar staat al een artikel over dit model in en je kan bij de FMT een tekening bestellen. Het model heet daar Skyshark bestelnr 320 1297 prijs is 9 euro exclusief verzenden.

Zij hebben een spanwijdte van 486 mm en een lengte van 708 mm en een vliegklaar gewicht van 180 gram. als motor een axi 2204/54 met een GWS 6x5 prop en 3s1p kokam 360.

Ook staat er een mooie fotoreportage om de ontvanger in een balon te duwen en zo waterdicht te maken.

prop-er zei:
hobby2 zei:
Ik vraag me af of een HYDRO-FOAM··· te bouwen is voor brand stof motor Bijv:1.5cc.

Ja hoor, dat kan.

Ik denk dat de prestaties niet haalbaar zijn met een verbrandingsmotor.
De konstruktie moet steviger=zwaarder) worden en de vermogens/gewichts verhouding van een depron/brushless/lipo combi zal niet haalbaar zijn op kleine schaal voor 1.5cc.

Met een coxje zou het wel kunnen, maar zo,n hydrofoam zonder gasregeling onder controlle houden lijkt mij aardig spannend.

Nou ik heb eindelijk vandaag ook een test vlucht gemaakt met die van mij, maar vliegt hij bij jullie de linker bocht ook slecht?
Rechts om gaat als een speer.
De uitslagen enzo zijn precies gelijk, maar linksom deed hij gewoon slecht! (testvlucht heeft hij ook niet overleeft ondanks mijn jaren vlieg ervaring, dat wordt weer plakken)

Ik heb al eerder reacties ontvangen van hydro bouwers die melden dat het model nogal graag 1 kant op wil. Voordat je gaat vliegen is het raadzaam om op een mooi grasveld te testen of de hydro goed rechtdoor wil gaan, en hoe de reactie op het richtingsroer is. Als er duidelijk een probleem is met het naar één kant trekken, dan is je prop te groot.

Probeer eens een kleinere prop. Of probeer dmv schuinstelling van de motor de boel weer in evenwicht te krijgen.

@harold:

NORVEL BigMig Sport .074 R/C Revlite
NVLB7R.jpg

http://www.shopatron.com/product/product_id=NVLB7R/100.0.1979.1981.0.0.0#longdescNVLB7R

1,2 cc met R/C throttle, 75 gram AUW (incl. demper), 280 watt @ 22000rpm !!!

Ik heb hier ook nu ik een 8x4 prop gebruik helemaal geen last van...
Wellicht even nakijken of de motoras wel netjes rechtuit wijst?

Peter

:help: plaatjes van stinkende motoren in elektroforum :help:

Niek zei:
Wel eens gehoord van 'propellor koppel' ?

Ik snap heus wel dat het daardoor komt!
Maar dat hij bijna helemaal niet naar links gaat vond ik vreemd.
Nou is die 7x4 die er opzit zo'n grijze prop die op brandstof motors zit, is die misschien niet geschikt?

Meylink zei:
Nou is die 7x4 die er opzit zo'n grijze prop die op brandstof motors zit, is die misschien niet geschikt?

Haha !! :newbie: :puppydogeyes: Dat is de boosdoener. :hammer: :hammer: :hammer: Die brandstof props zijn loodzwaar !! Je genereert hiermee een enorme reactiekracht die de hydro één kant op doet trekken.

Je moet absoluut een geschikte prop toepassen, zoals de APC Slowfly of GWS HD of DD props.

Dit is de mijne, ik hoop om en bij de 300 gram te komen.
Als het zwaarder is dan heb ik al een tweede klaar van witte depron en dan gebruik ik geen folie.

normal_IMG_7712.jpg

Hans.

Met het folie bekleed is wel water dicht, dat is een ding dat zeker is.
Hoop alleen dat het motortje goed kan trekken.

Hans.

Geen zorgen, mijn hydro weegt inmidels 325 gram met dezelfde lipo en 15 euri motor/8x4 prop...
Zeer snel op gras en water, na 10 meter los als je wilt en dan verticaal aan de prop ;)

Waw als dat waar is Peter dan ben ik deze week benieuwd als ik mijn onderdeeltjes binnen krijgt.
Want eerlijk gezegd wil ik liever met de zwarte depron varen cq vliegen want deze is veel sterker en stijver.

Hans.

Zo, nadat ik zaterdag van Marijn mijn motor heb ontvangen (thanks), was zondag de grote dag.
Geen eigen details in het ontwerp, direct van prop-er's plannen.
Ele motor, 7x6 prop (wordt nog 7x4), ele 17 amp regelaar, kokam 3S 640HD en 265 gram vliegklaar.
Op het water slecht te sturen, wel een waanzinnig speedboot :D :D
's middags naar de club gereden en het grote moment... airborn.
Reageerde wat tam op de roeren maar verder goed te vliegen.
Terug op de grond de rolroeren met 50% richtingsroer gemixed en nu gaat hij 90 graden de hoek om!!

Ok vliegen.. verbazend!! dat was ook de algemene indruk op de club, windkracht 3 a 4 en vrij stabiel te vliegen en HARD!.
Landen met een leuke harrier voor je voeten PERFECT!!

Vanochtend op de waterplas, flinke wind in het gezicht en gaan!!!!!
Hij vliegt echt perfect en is zeer geschikt in relatief stevige wind, mijn shock wordt dan een dwarrelend geheel maar deze blijft strak vliegen.
Landen op het water is waanzinnig, in een vlakke lijn komen en als een speedboot doorstarten yeahh!!
Wat me opvalt zijn de staleigenschappen.. hij duikt niet maar gaat wat schommelen, leuk gezicht en een perfecte waarschuwing.

Al met al veel lol, in versie twee zet ik de roeren wat dichter op elkaar maar verder geen structurele wijzigingen.

Menno

oh ja, en aangezien het geheel vrijwel waterdicht is, is vliegen in de regen ook ineens mogelijk.. begon ineens te plensen en doorgaan :P

Menno gefeliciteerd,
Heb je ook wat foto's ? Dat lijkt ons wel leuk om je creatie te zien.

Hans.

Pjotrrr zei:
Geen zorgen, mijn hydro weegt inmidels 325 gram met dezelfde lipo en 15 euri motor/8x4 prop...
Zeer snel op gras en water, na 10 meter los als je wilt en dan verticaal aan de prop ;)

heb jij foto's van jouw Hydro met dat motortje van rctechnics??
Ben erg beniewd.

hoe maak je eigenlijk het motortje vast aan de grijze plastic behuizing?

kurt zei:
En Prop-er, vliegt de jouwe al? Jij als ontwerper moet toch benieuwd zijn hoe hij het doet in de praktijk.

Ben bezig, geduld...geduld...

Ik ben waarschijnlijk de snelste tekenaar, en de sloomste bouwer... :D

Back