Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Dat is toch de "oude" extreme kit voor de V4 ??
Als je de V4 wilt ombouwen naar Extreme zou ik eens kijken naar de nieuwe (zwarte) frame kit..

81214a2e304541428.jpg

Dit is exact hoe mijn V4 is opgebouwd

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil graag nog eens buiten gaan vliegen, maar er staat steeds te veel wind en het regend ook. Ik ga nu even geen onderdelen meer kopen voor mijn heli. Want hij vliegt nu perfect! De flexible tail en xtreme rotors raad ik echt iedereen aan. Hierdoor vliegt hij echt stukken beter :)

We Love Lama's!!!

Oooh, ik heb nog een lange lange weg te gaan zie ik al!
Heb al wel een hoop Ebay zooi liggen, maar ga toch voor de Xtreme metal upgrades, maar wil ook meteen die Body Kit erbij......hahaha, ik had kunnen weten dat heli vliegen verslavend zou zijn en dat het zelf met een Lama V3 ook alsnog redelijk wat kost. :x-mas:

je kan het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk. :rolleyes:

Thanks ook voor de link naar Miracle Mart Ferdy!

@ ferdi,

Ik vind de oude kleurstelling met zwart wit toch ietsjes mooier dan compleet zwart maar de jouwe ziet er ook nice uit hoor ;)

257930d1187310711-rc-equipments-sale-xtreme03.jpg

Klopt inderdaad....die van mj is voor de V4
De kit die Rutger laat zien in post 279 is een ombouw kit voor de Blade CX2....
Als ik me niet vergis past deze ook op de V3 (met een klein beetje aanpassen).
De "originele" V3 Xtreme ombouw kit staat in post 284

leuk zo, misschien moesten we maar een foto's van onze eigen Lama's gaan posten.

@Hugo:
je kan je inderdaad goed uitleven qua "uitgaven" zeg maar op een Lama ;)

Deze zijn toch hetzelfde op de bar voor de tailboom na?

Klopt inderdaad....die van mj is voor de V4
De kit die Rutger laat zien in post 279 is een ombouw kit voor de Blade CX2....
Als ik me niet vergis past deze ook op de V3 (met een klein beetje aanpassen).
De "originele" V3 Xtreme ombouw kit staat in post 284

leuk zo, misschien moesten we maar een foto's van onze eigen Lama's gaan posten.

@Hugo:
je kan je inderdaad goed uitleven qua "uitgaven" zeg maar op een Lama ;)

is niet zo zeer kleiner maar heeft wel een iets andere frame opbouw en servo/motor plaatsing
Persoonlijke vind ik onze lama's een mooiere opbouw hebben, meer in balans zeg maar

81214a2e50e425521.jpg

je zal wel ea moeten aanpassen om deze kit passend te krijgen
Beter (las je de keuze hebt) meteen maar een V3 Xtreme kit kopen

Volgens de advertentie is het voor een V3 dus het zal wel goed zijn, Hopelijk ergens volgende week binnen, verzenden kost 5-7 dagen!

v3-conv-1.jpg

Rutgerbeginner, volgens mij heb je de smaak al een beetje te pakken? :)

Hahaha jazeker, maar nu hetvolgende: Ik heb mijn tandwiel B vervangen zojuist en vervolgens alles weer terug gezet maar ik heb het idee dat mijn swashblade erg hoog staat :S want volgens mij stond hij voorheen lager
Ik heb er nog niet meer kunnen vliegen maar wat vinden jullie? en wat eraan te doen indien nodig?

Klik voor groot op de foto.

Het bovenste schroefje van de flyplate (??) zit gewoon in dat gaatje die in de B as zit (zie de foto ook)
img1950e.jpg

Rutger valt niet meer te helpen : hij is verslaaft..... :)

inderdaad, hij zit te hoog.....
Hij moet een stukje naar beneden. Als ik het zo zie moet hij een dikke halve cm naar beneden. Nogmaals even de uitlijning checken of even helemaal opnieuw beginnen

De uitlijning? Ik ga nu ff de tips van gammapooke opvolgen, de swatch horizontaal doen en de servos in het midden

uitlijning ten opzichte van het centreer gat in de as
Anders inderdaad eens de servo armpjes in het midden en de linkjes langer maken

Ik heb nu het geheel een paar mm naar benden gehaald, de 2 schroefjes zitten nu niet in het gaatje van de as, volgens Gammapooke hoeft dat niet uit te maken. De Swatch zit nu mooi horizontaal en de servoarmpjes in het midden. Hopen dat het morgen windstil en droog is, binnen vlieg ik overal tegenaan!

Wel jammer want ik had hem net mooi afgesteld :(

Jammer dat je buiten moet vliegen.... das altijd een stuk minder om een zo licht toesteletje goed afgesteld te krijgen.
Woon je ver uit de buurt? je bent van harte welkom ??

Hoop voor je dat hij het nu doet...

Gr
Ferdy

Ja ik woon in omgeving Tilburg dus dat is wel een eindje weg ja;)

Maar afgelopen week 2 accus leeggevlogen in de buitenlucht en dat ging echt perfect! maakt het ook weer een beetje spannender met die windvlaagjes ;) Maar niet handig om af te stellen helaas!

Back