Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Je moet niet denken, het lukt me toch niet. Natuurlijk schrik je als iets mis lijkt te gaan. Maar als je voorzichtig dingetje voor dingetje doet kan er toch niks mis gaan?

Klopt helemaal, maar ik ken mezelf en ben doorgaans behoorlijk ongeduldig. Normaal gesproken doe ik het liefst alles zelf, zodat ik weet hoe bepaalde dingen werken.....is bij een Lama ook wel handig.

Ik hou je op de hoogte! :p

hai Hugo,

Geen probleem hoor je bent welkom ...

BTW bij mij kan je ook alles zelf doen ik kijk alleen of je het goed doet ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb eindelijk mijn Lama binnen, dankzij de douane heeft het echt weken geduurd voordat hij uit Hong Kong over is gekomen. DealExtreme.com had de tuning parts alvast vooruit gestuurd maar op de Lama moest ik maar wachten. :)

Ik ben nu de alu onderdeeltjes aan het monteren en loop tegen een probleempje aan. Van de DealExtreme swashplate lijken de bolletjes/connectors wat dikker te zijn dan van de originele. Als ik de link er op klik dan blijft hij gewoon rechtop staan en beweegt heel stroef. Zijn jullie hier ook tegenaan gelopen?

lama1.jpg

Het is rommel, dit setje. De prijs is laag maar dat geldt ook voor de kwaliteit. Voor een aantal boutjes is niet genoeg vlees in het materiaal waardoor je ze niet aan kunt draaien, andere boutjes zitten er bij aflevering al scheef ingedraaid. Alles vast proberen te zetten met thread locker maar bij de eerste omwentelingen vliegen de schroefjes al over tafel.

Terugbouwen naar origineel gaat al niet meer omdat ik de links aan de swashplate op moest rekken. ;(

Het liefst zou ik nu de zelfde onderdelen van Extreme willen kopen, maar zie even niet precies wat ik nodig heb. Als ik op Miracle Mart kijk dan zie ik onder andere deze staan: Miracle Mart - RC Helicopters RC Cars RC Planes Parts for Cars Parts for Helicopters Accessory Xtreme Production

ERCT012_MED.jpg

Dit is blijkbaar een vergelijkbaar setje als wat ik had gekocht, alleen heb ik nog de links voor de swashplate nodig.

Verder hebben ze allerlei Extreme onderdelen maar niet als setje, bijvoorbeeld:
Miracle Mart - RC Helicopters RC Cars RC Planes Parts for Cars Parts for Helicopters Accessory Xtreme Production
Miracle Mart - RC Helicopters RC Cars RC Planes Parts for Cars Parts for Helicopters Accessory Xtreme Production

Kan iemand me anders adviseren wat een goede upgrade is voor mijn Lama v3?

niet meer van toepassing

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand me anders adviseren wat een goede upgrade is voor mijn Lama v3?

Ieder geval deze bladhouders moet je hebben als je het echt goed wil doen (let op, wel prijzig!) :

ESL021 METAL BLADE GRIP (Xtreme Parts) - rc-shoptwente

En deze (verlengde) extended innershaft :

ESL020 EXTENDED ALU INNER SHAFT (Xtreme Parts) - rc-shoptwente

De swash zie ik er niet meer tussen staan, maar die is vast wel ergens anders te krijgen.

Die goedkope alluminium setjes die je overal kunt krijgen is regelrechte rotzooi gewoon, altijd gez**k met afstellen etc etc.
Heb me flink wat tijd gekost om mijn Lama Xtreme stabiel te krijgen.
Heb hier zelfs nog een setje overcompleet, doe er geen ene r*k meer mee.

Jongens, als je dan al een ugrade wilt kopen, koop dan de spullen van Xtreme.
Makkelijk monteren en met weinig afstellen vliegt je LAMA super. Beter iets meer uitgeven, het loont echt
Goedkoop blijkt wat mij betreft in dit soort gevallen ook weet duurkoop te zijn.

Volgens mij is de breedte en de hoogte gelijk...even goed je accubakje opmeten
Gewicht is volgens mij 15 a 20gram meer..... persaldo zal je (denk ik) iets langer kunnen vliegen.

Gewone lader is uiteraard te gebruiken

Heb er gelijk 2 besteld,

Iemand enig idee hoelang het verzenden duurt van Hobbyking?

Als je daar 2 tegelijk van leeg vliegt achter elkaar is je hele chassis van je lama gesmolten

Ik zal even de feiten op een rijtje leggen
77 x 35 x 11mm (de maten van de turnigy)
57 x 30 x 13 (maten van de orginele batterij)

Dus het zal niet gaan passen tenzij je je batterijbak sterk vervormd

Dat smelten valt wel mee hoor. Als je ze achter elkaar leeg vliegt en je houd tussen de beide accu's een beetje rust kunnen je motoren ook goed afkoelen
je accu bak is erg makkelijk op maat te maken breedte is geen probleem hoogte wel een beetje dus das gewoon een kwestie van voorzichtig je accu er in leggen en niet proppen.
Alleen voor de lengte moet je even aan de klus
Je moet de 2 schuine verstevigingen weg halen en dan past de accu ook.

81214a49011ea9f43.jpg

persoonlijk had ik overigens 2 keer een goede 850 Mah besteld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zat te denken aan die orginele accubak, tsja.. Als het de xtreme bak is is er geen probleem
En met die 850 mah bedoel je de xtreme accu's?

Thnx Ferdy, ik denk ook neit dat het een probleem is,

Iemand enig idee hoelang het verzenden duurt vanaf hobbyking?

nee ik bedoel niet de Xtreme, die vind ik eigenlijk gewoon te duur.
dacht meer aan deze van RCTechnics.

Verzenden van HK duurt ongeveer 2.5 weken is mijn ervaring, maar pin me er niet opvast a;s het langer duurt.

Hee mensen,
Heb Supershaft (+2 cm o.i.d.) nu binnen, dus nieuwe binnen- en buitenas op m'n heli gezet. Heb ook Xtreme blades en Xtreme boomtown ombouwzooi.

Ik laad mijn batterijen op, duurt soms 1,5 uur soms korter... :s

Dan Tx aan, Heli aan, vol gas en dan blijft ie 50 CM boven de grond hangen. Ik word gek van die heli, althans het vermogen ervan... Nou weet ik dat ie iets om z'n as draait, daar gaat veel energie verloren omdat ik moet tegensturen. Zodra ik em wat beter met proportional heb ingesteld hoef ik iets minder tegen te sturen gaat ie ook ietsje hoger. Maar ook gewoon niet hoog verder...

Dus ik had dit gevonden:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 2S 15C Lipo Pack $4.62

Ik wil gewoon meer vermogen en langere vliegtijd, maar wil niet weer van die dure Xtreme kits moeten kopen, omdat ik al 150+ euro kwijt ben aan die heli, dubbel van wat ie origineel is :(

Zou die batterij kunnen, kan iemand mij helpen met (fine-)tunen want ik word gek!

Is hier iemand die al borstelloos vliegt met de lama? Ik heb net 2 extreme borstel-motertjes besteld met wat koelblokjes omdat de borstelloze set van hobbycity problemen leek te geven bij het aansluiten. Toch wil ik graag wat meer vermogen om wat langer rond te kunnen vliegen ipv over de grond te schuiven na enkele minuten vliegen. Zijn er nog goede tips om het geheel lichter te maken? Ik heb hem volgens mij volledig extreme met metalen kop. Met een 1000mAH vlieg ik niet langer dan met de originele. Ik vlieg met 15c 850mAH accu's van RcTechnics.
Jakko

Accu is goed aangesloten, heb de accu doorgemeten, die is ook goed.

Heb de lader opengeschroefd, tot mijn verbazing is de halve printplaat geoxideerd.

Daar zal het probleem wel liggen.

Kwaliteit valt me zwaar tegen, een van de windverbanden van de staart was al stuk bij ontvangst, lader stuk, en de behuizing van de zenderset zat ook niet lekker op elkaar.

Ik kijk wel wat er nog mee doe. Misschien dat ik de hele zwik retour stuur en het daarbij laat.

Ik heb vandaag eindelijk na 3 weken een nieuwe Lama ontvangen. Dankzij de "supersnelle service" van grote "C". Ik denk voortaan wel 2x na of ik er iets wil bestellen.

Back