Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nu het geheel een paar mm naar benden gehaald, de 2 schroefjes zitten nu niet in het gaatje van de as, volgens Gammapooke hoeft dat niet uit te maken. De Swatch zit nu mooi horizontaal en de servoarmpjes in het midden. Hopen dat het morgen windstil en droog is, binnen vlieg ik overal tegenaan!

Wel jammer want ik had hem net mooi afgesteld :(

Dat vind ik raar. je hebt hem net mooi afgesteld en je kan niet binnen vliegen? Mijn lama blijft draaien maar ik stuur tegen en dat is nog moeilijker vliegen, en daarbij vlieg ik ook een mijn slaap kamer die kleiner is dan een gewone huiskamer

ja dat zei je ook al op msn

Dat vind ik raar. je hebt hem net mooi afgesteld en je kan niet binnen vliegen? Mijn lama blijft draaien maar ik stuur tegen en dat is nog moeilijker vliegen, en daarbij vlieg ik ook een mijn slaap kamer die kleiner is dan een gewone huiskamer

Rutger,

Hoe is de staat van je bladen, ik zie heel vaak mensen met kapotte bladen vliegen.... en dat helpt ook niet echt om je heli fatsoenlijk te laten vliegen.

Hoi Ferdy,
Ik gebruik xtreme blades, zijn nog in orde, geen haken o.i.d.
Net 2 accus leeggevlogen buiten, vloog bijna meteen goed! De Swatch staat niet 100% horizontaal maar hij wijkt niet af i.o.d.

Ik wil hem wel graag wat aggresiever laten vliegen, iets feller. Ik heb de ball links op het eena-uiterste gaatje van de servoarm staan, wat kan ik nogmeer doen?

img1956.jpg

Hem nog een gaatje verder zetten. En ook de gain volledig naar recht. Dan reageert hij op de minstebeweging van je stick al ;)

Als ik dat doe dan vliegt hij heel hard naar achter, dit kan ik mss helpen door die armpjes uit te draaien maar de ball-link klikte ook van het knopje van de swatch af als ik hem in de laatste stand deed.
Denk dat ik het hierbij maar moet laten!
De gain staat overigens al helemaal naar rechts

Hem nog een gaatje verder zetten. En ook de gain volledig naar recht. Dan reageert hij op de minstebeweging van je stick al ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje tussendoor, gebruiken jullie oplaadbare batterijen in jullie zenders of zijn goedkope niet-oplaadbare batterijen voordeliger ?

Ja ik ook nog, maar heb nog 2 lampjes over (ook veel met sim geoefend)

weet iemand waar ik deze led flashlights kan krijgen? ziet er wel vet uit. Sluit je dat aan je accu aan ofzo? verminderd dat de vliegtijd er veel?

wqTXhfNa_-A[/media] - Lama V3 with Lights

Je lama zal veel agresiever reageren als je die ballinkjes op de laatste gat doet. ook al moet je ff er 5 minuten aan besteden.
En dat alarm stuur ik je wel ff op msn

Ik had hem ook besteld maar ze hadden hem neit op vorraad, hij zou 2 weken geleden op voorraad komen, nog steeds niet.. Ik heb mn geld terug gevraagd

Oh ja, het heet alarm omdat het de hele tijd knippert, en als je batterij 3 of 4 volt per cel wordt dan gaat hij branden. En je sluit het aan op je balancer

Zojuist even gevlogen, ging goed tot hij behoorlijk begon te trillen, bleek mn swatchplate een beetje los van de blade-aandrijving te zitten, terug erin gedrukt en hij deed het weer goed, alleen die boom stond in de weg :D

check mn filmpje:
[URL="
- Lama V3 + crashje[/URL]

p.s. let niet op mn antenne

Mijn heli staat stevig ingepakt in de doos, in de lijm. Ik heb de staart die redelijk loszat nog een keer gebisonkit, ik heb er een stuk staart aan gelijmd, en in het een batterijbak houdertje gelijmd. Hopen dat er niks is gaat wat ik niet werwacht in de show die ik op mn werk ga geven. waarschijnlijk wordt het mooi weer dus ik show het buiten :P

Show ging perfect :P buiten gevlogen met wind vlagen, Van alle kanten, wow, wauw, mooi, hoe werkt het?
Ik heb op een bus geland. Mercedes sprinter(zo'n kleine) om precies te zijn.
En toen heb ik op een paar lastige pallets geland. En toen ben ik door een deur gevlogen en in de kantine heb ik hem netjes op de tafel gezet. Ze waren diep onder de indruk :D

Tip 1:
Vlieg nooit tegen de bovenkant van een deur

DSC01975.JPG

Ik zie wel wat ik ter bescherming ga knutselen. Die blades waren even een test om te kijken of het anders vliegt. Ze hebben geen krasje, het zijn de orginele

EDIT: Die staart die je achter de heli ziet is ook afgebroken

Tip 2, vlieg niet binnen :D
Behalve je canopy en je staart verder alles in orde?

Tip 2, vlieg niet binnen :D
Behalve je canopy en je staart verder alles in orde?

Waarom zou ik niet binnen vliegen? Meer dan genoeg ruimte, maar ik had het gevoel dat ik een bladestrike kreeg toen ik vol van de deur afstuurde en hij is op de punt van de deur terecht gekomen denk ik.

Voor de rest alles ok, staart verkort en staat in de lijm, voor de rest werkt alles prima

Back