'het grote' Micro indoor wedstrijden topic :)

Discussie in 'Electro onroad' gestart door _cyclops_, 11 okt 2004.

  1. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Hoi,

    Voor mij zit het buiten (brandstof) seizoen er wel weer op, laatste icc van 't weekend gehad (3e van de Bclasse geworden over 't algemeen) en nu is 't weer tijd om wat meer aandacht aan 't indoor micro gebeuren te besteden..
    Bij de raco2000 krijgen we weer 'n prima baantje en er wordt zelfs een 1:18 600ronden race georganiseerd, ik heb er zin in, ik hoop roelof daar ook weer te zien, laten we dan hopen dat ie de baan dan wel heel laat :D
    'k heb dan nog wel geen 1:18 maar die komt er wel aan, met nog 7 andere bij de raco proberen we door 'n grote aankoop te doen wat korting te krijgen, even wachten dus nog :)


    Wie raced er nog meer in de winter met micro's? (1:18, 1:24, mini-z)
    En, als je dat dan doet, post dan even een kalender hier zodat er andere ook nog kunnen komen (even wat info erbij dus :)

    Verder ben 'k wel erg benieuwd naar de setup's en auto's waar iedereen mee rijdt :)

    groetjes.
    Ruben
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Op dit moment ben ik de nieuwsbericht voor de site van de Baanbrekers aan het opbouwen en hoop deze week ook de rest van de info geplaatst te hebben voor het komende winterseizoen.

    De wedstrijden bij de BB zijn geheel open, dus voor iedereen met een 1:18 onroad toegankelijk. Tevens wordt er op ons forum gepraat over deelname van een paar mini-T rijders, bij genoeg animo kunnen we heats daarvoor indelen en kunnen we wat hobbels en schansjes in de baan zetten.

    Deelname is 5 euro per race of 20 euro in 1x betallen voor alle 5 de races. iedere race zijn er bekers of een andere vorm van trofeën te winnen, tevens ook bekers in het eindklassement.
    Overigens wordt er met de onroads in 2 klasses gereden, de expers met veel race/wedstrijd ervaring en de minder ervaren rijders. Nieuw dit jaar zal ook de ladies-cup zijn, veel partners van rijders hebben aangegeven om zoiets te willen en is er een klasse voor alleen de vrouwen mogelijk.

    De plaats is een kroegzaal in het plaatsje Schijf, das net onder Rucphen dus lekker warm en eten en drinken binnen handbereik. (geen eigen consumpties want de zaal is daardoor gratis)

    Voor mijzelf ben ik al druk bezig een goede auto op te bouwen en zal er ook alles aan doen om de concurentie op een zo legaal mogelijke wijze aan te pakken. Naast de volledig instelbare auto zijn er ook wat inside secrets die geprobeerd moeten worden als die kloppen. Uiteraard zal ik ook bij de RACO proberen het hout heel te laten :)
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Roelof, mooie info, 'k hoop dat de datums van de BaanBreker anders uitkomen als de raco, ik heb nammelijk wel zin om ook ergens anders te rijden en voor 5 euro 'n middagje lol te hebben, want 't gaat mee rom de gezelligheid natuurlijk :)

    Ben trouwens nog wel op zoek naar mensen die met mij de 600 ronde race willen rijden :)

    Ook vind 'k die lady's cup wel geinig... 't laat toch zien dat er vrouwen in deze hobby bezig zijn, wat je toch niet veel ziet, super!
     
  4. Jelle

    Jelle Guest

    raco is in utrecht he??? laat ik daar nou net 1 week wonen....

    Ik heb het reglement eens even doorgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat je alleen met standaardafmeting motoren mag rijden en max 7,2V...

    Het blijven dus blijkbaar standaard 1:18 wagentjes?

    Dan zou ik dus +- 100 euro voor een M18 kwijt zijn en laten we zeggen 70 euro voor een servo + ESC + motor + Accu?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Klopt idd, maar 'k kan je verzekeren dat je meer van voldoende hebt aan de standaard wagentjes... aan de motortjes mag wel wat gedaan worden tijdens de normale races, tijdens de 600 ronde race wordt daar meer op gecontroleerd simpelweg omdat er dan meer op 't spel staat... Verder bij de gewone wedstrijden is 'een 180 motor' de regel op wat uitzonderingen na maar dat bekijk hugo (wedstrijdleiding) tijdens de races zelf omdat het van te voren moeilijk te zeggen is.... De baan is zo 'klein' dat zo'n 180 motor ruim voldoende is, en 't zal echt meer op stuurmanskunst uitkomen bij ons dan op je setup van je auto, zo is de baan nu eenmaal... roelof kan daar wel over meepraten, want de beste stuurlui van nederland zetten simpelweg hele snelle rondes neer, tot verbazing van ons zelfs, erg gaaf om te zien!

    Veel mensen kopen een x-ray met power pack (zie het raco forum we houden een inkoop actie, dus reageer daar even snel) Het power pack is 199 euro en das ontvanger plaatsen en gaan....

    Kom anders een keer op de dinsdagavond langs (clubavond) dan kunnen we je er uitleg over geven hoe het in elkaar zit...
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Als mijn M18 toonbaar is zal ik zeker 1 van de avonden nog voor de race langs komen.
    Maar het is waar, bij ons en bij de RACO heb je niets aan een snelle motor, als je daarmee even gas geeft kan je hem zo uit de balken plukken....

    199 euro voor een M18 en een powerpack ?
    Ik heb het al veel goedkoper gezien maar let even op dat de powerpack maar 5 cellen kent ipv. de 6 cellen die maximaal toegestaan is.
    Lipo´s (2 cellen) zijn bij de RACO toegestaan, bij ons net weer niet, ook iets om rekening mee te houden......
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    OK, www.macdebaanbrekers.nl heeft nu alle info online staan voor onze competitie.
    De kalender in het gedeelte van de Wintercompetitie is up-to-date, de algemene kalender ga ik nog opstellen, mede de inschrijfformulier.
     
  9. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Bij ons hebben vorig jaar een aantal mensen met 5 cellen gereden en dat ging goed, wil je de optie om 6 cellen te rijden gaan doen moet je geen power pack nemen. Maar gewoon een standaard pakketje van 99 euro voor de auto en dan zo'n merit regelaar die roelof ook heeft. Daarbij een micro servo (hitech 81nogwat) en dan 'n accu'tje zelf bouwen... opzich denk ik dat je dan ongeveer even duur uit bent alleen 6 cellen hebt......

    En, lipo's zijn toegestaan, maar volgens wat 'geleerden' heb je er geen voordeel bij en zullen de 6 cellen betere prestaties geven...

    Ik zie bij de baanbreker op de site dat de motor een standaard mabuchi moet zijn, hij ons zijn de GPM's tuned wel toegestaand enzo... dat is ook even 'n verschil...
     
  10. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
    ik zoek eigenlijk nog een raceplekje in de buurt voor mini-z winter competities.
    ik heb tot nu toe nog niks gevonden, maar ik ben altijd klaar om te racen aangezien ik morgen mijn mini-z kan ophalen op het postkantoor :lol:

    en ook nog de nodige upgrades kan kopen :twisted:
    (voor de mini-z'ers onder ons: een x-speed, carbon H-tjes en banden :wink: )

    mocht iemand nog een plakje om te racen weten vertel het me dan maar :wink:
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Veel rc-clubs kennen zeker een Mini-Z competitie, kijk eens naar een club in de buurt bij http://rcauto.pagina.nl

    Wat betreft de powerpack of de losse aankoop van producten kan ik zeggen dat je een verstandige keuze moet maken.
    De regelaar in de powerpack kan geen 6 cellen aan, die gaat op de duur kapot. Ook als er plannen zijn om voor de zomermaanden een Speed-300 of iets snellers in te planten moet je zeker een andere regelaar hebben, dan is de aanschaf van die Merit regelaar of een GM SX3/6/9 wel een aanbeveling.
    Overigens kennen wij ook een open zomeravondcompetitie met de Micro´s.

    Wij hebben bewust voor de standaard motor en max 6 cellen gekozen voor de gelijkheid, dan is de competitie het leukste. Zoals ik op het RACO forum ook al aangaf zullen Lipo´s 0.2v en een gewichtsvoordeel kennen naast de mogelijkheid dat er een brandgevaar is zoals enkele vliegers hier vaak aangeven.
     
  12. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k denk dat je bij de raco wel tussen de 1:24's terecht kan als je dat leuk vind.. je zal dan echter wel traag zijn :)

    upgrades voor de mini-z kun je bij 2brothers geloof ik wel krijgen.. even bellen enzo :)



    tja. .de lipo's blijven een discussie.. maar vorig jaar hadden ze in ieder geval geen voordeel, dat was dan in de 1:24.. 'k weet niet hoe 't met de 1:18 zal gaan...
     
  13. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
    ik kan niet inloggen bij RACO dus ik heb geen idee hoed deze races in hun werk gaan en met welke auto's voornamelijk gereden worden

    zou iemand mij hier ee mailtje over kunnen sturen

    o ja en Utrecht is wel ver weg
     
  14. Jelle

    Jelle Guest

    ben ik nou echt blind of staat er nergens vermeld op de raco-site waar de indoorbaan zich bevindt??? :/ :)
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    http://www.raco2000.nl/?do=route
     
  16. Jelle

    Jelle Guest

    aha het ligt dus bij het normale circuit :) nice ik laat de routeplanner er op los :p

    [edit] het is zeker 2 km ;), nu nog ergens 200 euro vandaan trekken... :p
     
  17. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Jello, kom vooral 'n keertje klijken, 7 nov. hebben we de eerste wedstijd, de zondag ervoor (1 nov) moet de baan er netjes bij liggen etc.. kom dan even kijken.. de eerste wedstrijd is erg snel moet 'k zeggen...
     
  18. Jelle

    Jelle Guest

    dat zeker...
     
  19. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Zeg Roelof, is er ook een modified klasse??? :wink:
    Schijf? Das voor mij een beetje ver rijden.

    Bij Real80 in Groningen worden op dit momen 9 kantoorunits aan elkaar gezet voor een redelijk grote baan waar met 1:18 en 1:12 gereden kan worden. Ik zelf zal een baan van dit formaat wel nodig hebben om de Jamara 400/23 te kunnen uitproberen :evil: Er is nu echts niets meer standaard aan mijn HPI, alles is nu vervangen.
     
  20. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Oke, om dit topic maar weer even een kickje te geven...

    Wie heeft er meer info over zogenaamde '180 sized' motoren... de standaard van x-ray en hpi zijn gewoon mabuschi 180's.. die zijn er opzich in 2 vormen....
    Wat ik me nu afvraag, gpm heeft 'n 'high torque' dingetje.. zelfde model etc.. maar wat zou hier nou aan verandert zijn, je kan er zo weinig aan doen, sterker nog, 't open krijgen vandie dingen is al zwaar *scheldwoord*....

    dus.. iemand tips over 'extra power' motoren en toch in de180 size te blijven en niet gelijk je kontzak leeg te schudden? :)
     

Deel Deze Pagina