Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
Ik heb al een 480 opgestookt met 3S Lipo's... :? ...maar de motormount die ik gemaakt had gaf ook onvoldoende koeling moet ik zeggen....heb er nu een tweede 480 inzitten met meer koeling maar ook die vind ik toch akelig warm worden.....
Als die ook de geest geeft dan komt er een fietsbel in....

Aha :D dus een 7,2 kan wel tijdje tegen die hogere spaning. met 3 S lipo.
dan denk ik dat ik me er 2 reserve haal bij de nieuwe W&W Shop.
(is mooi geworden daar)

Theo ik had al een 480 erin gehad en die verbruikte inderdaad meer , was kortere vlucht, en lipo werd er warm mee, wat ik eigenlijk nog niet met die 400 heb gehad. En bij een 480 moter heb ik vaak gelezen dat mensen hun prop verliezen.

Dus moet ik eerst even uitzoeken wat een goede vervanger is voor die gunther prop, want die zijn eigenlijk perfect voor dit model.

Trouwens heb ik ook die brushless 1750 uitelkaar gehaald, en nu blijken de magneetjes met een soort silliconen te zijn gelijmt en een aantal magneetjes kan ik gewoon bewegen als ik met een naald erachter druk.

groetjes Rene.

Die magneetjes dan weer gewoon met secondenlijm vastzetten en eventueel met hitte bestendige epoxy opsluiten. Zorg er dan wel voor dat de magneten goed om zitten.

Verder vlieg ik de easystar nu nog steeds met die Guntherprop ook al heb ik die Pro 480 erin zitten. Ik moet wel een andere propmeenemer monteren want de gunthers blijven niet zitten met dat geweld. Zorg er ook voor dat je lipo's de stroom aankunnen, en met dit weer komen de lipo's iets warmer uit de modellen, maar wat wil je, ze zijn dan ook verpakt in dat perfecte isolatiemateriaal.

hoi even een vraagje, wie weet bij welke internetshop ik een Jamara pro 480 kan bestellen. :?: en wat gaat hij kosten.

Toch maar oppassen met die fietsbel duwprops. :!:

Ik heb er eentje waar in de specifikaties uitdrukkelijk vermeld staat dat je hem NIET met een duwprop mag installeren!

:( (wellicht een kwestie van lagertjes?)

Overigens vliegt mijn EasyStar zeer slecht. Als ik het CG juist instel dan stalt ie konstant. Breng ik het CG flink naar voren met 80 gr in de neus, dan vliegt ie redelijk, niet echt goed. :cry:

Ik ben er helemaal niet tevreden mee! :evil: :| :evil: :| :evil: :|

(speed400 + 3sLipo)

80 gram 8O

Heel vreemd. Heb je er al eens iemand anders mee laten vliegen?
Om hem neuszwaar te krijgen gooien sommige er bij ons op de club wat extra lood in (30 gram is het meeste zover als ik weet, en dat niet eens voor in de neus, maar midden onder de canopy).

Gooi de easy-star eens zonder gas te geven rechtvooruit.
als hij dan omhoog wil zal je de accu's kunnen verplaatsen of idd wat lood. Dan nogmaal proberen. Mocht dit nog niet helpen zet dan je hogte roer iets "down". Zodra hij netjes in 1 lijn zweeft en langzaam naar beneden komt zou ik het nogmaals proberen.

als je alleen een 3S lipo gebruikt dan is dat niet zwaar genoeg.
Ik vlieg em altijd met 2 x 3S lipo's op elkaar en dan helemaal voorin de neus. Ik kom dan rond de 190 gram samen (zeg maar 200 gram)

LiPo 11.1V 1000MAH = 88 gram
Lipo 11.1V 1500Mah = 142 gram

succes, eenmaal goed geballanceerd weet je niet wat je mee maakt. Het vliegt echt heerlijk!

'k Heb de weegschaal er ook eens bijgehaald; mijn 3sLipo weegt 115gr, het gewicht dat ik erbij gooi is 80gr. :?
Als ik het tuigje op de CG neem schuift zo van mijn vingers af, teveel gewicht vooraan dus. Maar hij vliegt redelijk. :lol:
Haal ik het gewicht van 80gr weg dan stalt ie voortdurend.
O, had ik al gezegd dat ik een beginner ben? :roll:

Heb ik ook. Ik vlieg het liefst met mijn fotocamera erin (+- 120 gram). Of anders met 2 NimH accupakketjes, gewoon 1 extra voor het gewicht. Kan ie ook met wat meer wind gevlogen worden. Zonder extra gewicht is ie konstant aan het pompen.

Voor de vakantie en om met mijn zoon te kunnen vliegen ook maar een Easy Star besteld. Welke accu ga ik er in leggen?
Hoeveel gewicht heeft de Easy Star nodig om op het zwaartepunt uit te komen? Het idee om een lipo er in te leggen en dan nog lood nodig te hebben spreekt mij niet aan. Of een zware lipo en een weekend kunnen vliegen of goedkope NiMh cellen.

Ik ging er vanuit dat die 80 gram was toegevoegt nadat de Easy in balans was.

115 gram lipo in de neus doet het inderdaad niet. ik had minstens 180 gram nodig totaal. Zo klopt het sommetje aardig. 195 tegen 180. kan wel kloppen, er zal her en der wel wat verschil in bouwwijze in zitten.
Ik schijn zelf ook erg licht in de neus te kunnen vliegen.

@Erik van Nes

Hoe ga je de Easy vliegen, op de bijgeleverde 400 6V motor?
De 180 gram die ik noem voor in de neus moet aardig in de buurt komen. 100% zal dit niet kloppen, maar tel er even mee. Je kunt de accu altijd nog wat naar achter doen, of een paar gram lood toevoegen.

damax zei:
'k Heb de weegschaal er ook eens bijgehaald; mijn 3sLipo weegt 115gr, het gewicht dat ik erbij gooi is 80gr. :?
Als ik het tuigje op de CG neem schuift zo van mijn vingers af, teveel gewicht vooraan dus. Maar hij vliegt redelijk. :lol:
Haal ik het gewicht van 80gr weg dan stalt ie voortdurend.
O, had ik al gezegd dat ik een beginner ben? :roll:

Schuif met je totale gewicht van de accu en lood iets naar achteren zodat je CG weer klopt. Dan moet het goed gaan. (een beetje "down" mag als hij toch nog teveel stijgt/stalled.

Laat ons weten als het lukt en hoe die dan vliegt.

Martijn

Dat is geen stall, dat is staartzwaar. Het zwaartepunt klopt dan niet. Zwabbert als een dweil door de lucht, en stuurt niet echt lekker.

Maar je kunt ook gewoon iets lichters zoeken/ een stuk van die 80 gram afhalen als ie zo neuszwaar is.

En het zwaartepunt mag ook gerust een paar mm verder naar voren als in de bouwbeschrijving staat.

O looft zij de EasyStar!!!
:D Ben net terug van het vliegveld. :D
Ik heb de hele avond geexpirimenteerd met gewicht naar voor, naar achter, meer, minder...
Uiteindelijk bleek dat jullie aanwijzigingen eenvoudig en doeltreffend waren. :idea: Het gewicht behouden, maar iets meer naar achter geplaatst.
Hij zweeft nu perfect! (40min vliegtijd)

Het enige euvel nog is dat ie te steil klimt bij volgas, mijn reactie met 'down' komt steeds te laat. :evil: Zal wel beginnersziekte zijn. :roll:

:!: :!: :!: GRAAF MACHIEN :!: :!: :!:

Niet zovlug of zoveel volgas geven dan. :wink:

Mooi dat je er nu in ieder geval normaal mee kunt vliegen.

ik heb een easy star, ik vlieg er al best goed mee. maar ik heb even een vraagje, ik wil nog wat aanpassingen maken. maar hoeveel is het max gewicht?

Dat licht (ligt?) ook aan hoeveel cellen je gebruikt.
Volgens mij heb jij het rtf pakket, daar zit een 6 cellen pakket in.
Ik vlieg met zeven cellen en dan gaat het nog net met 700 gram maar dan is het niet echt leuk/lang vliegen omdat je erg snel zakt. Dit weet ik omdat ik ook wel eens met een digitale camera vlieg.

oke maar ik vlieg ook met zeven cellen en heb geen rtf pakket

Back