Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
Volgend probleem :wink: , die servostekker past niet in mijn ontvanger...echt een heel raar stekkertjes qua afmetingen.......anderhalve milimeter breder dan een normale of universele stekker......
En ik nog gevraagd in de winkel, antwoord:..."nee hoor meneer, past op alle futaba en Graupner ontvangers, geen enkel probleem".

Als die servo's van W&W vanmiddag niet binnenkomen, kan ik dan van jou een servootje overnemen Sanka? Wil ''m vanavond afbouwen, morgen geen tijd........

Is dat zo'n heel klein plastic stripje aan de zijkant wat teveel is? heb ik ook wel eens gehad.. met een hobby mesje gewoon eraf halen dan past hij wel netjes.

@Awol, als het windstil is vanavond ga ik nog vliegen van 19:15-21:00 ongeveer.

Terug geweest naar de winkel, Ze hebben 'm op maat gemaakt.....en de servo's van W&W vallen net op de mat...luchtpost....dus voorlopig heb ik er genoeg...Het was niet echt een randje, dat hadden die servo's van hangar wel, heb ik er idd afgesneden. Het complete stekkertje was te breed.
@Noah, als ik voor die tijd mijn easy af heb kunnen bouwen kom ik zeker kijken...hij moet vandaag af....gelukkig heb ik vakantie :D :wink: ....leraren :roll:

Vakantie... da's lang geleden... IT'r.. :(

Ben benieuwd Awol ;) heb al helemaal zin in zondag.. hopelijk zit het weer mee.

:oops:

Zucht..........alles klaar..netjes aangesloten dacht ik, keurig plus op plus....min op min...regelaar ertussen...plus op plus...min op min......

DRAAIT MIJN MOTOR DE VERKEERDE KANT OP :evil: ......

Ik had er natuurlijk aan moeten denken dat ie omgekeerd moet draaien omdat de motor er omgekeerd op zit, daarom moest je de propellor omdraaien..........
Ik voel me heel erg dom......... :oops: :oops: ..
Het vervelende is nu dat ik niet zomaar bij de motorpolen kan om te verwisselen......ziet er naar uit dat ik in mijn mooie nieuwe easy moet gaan snijden voordat ie maar 1 meter gevlogen heeft.......Pfffff, wat stomme beginnersfout zeg.............Ik ga ff kijken of ik niet iets kan instellen op mijn regelaar...een KONTRONIK Sun 1002....weet iemand of dit kan???
Eerst maar even een koud biertje en ff weg van die warme zolder...

Oeh Awol.. tjah kan gebeuren joh. kun je via het luchtkanaal de draadjes niet omhoog trekken en die andersom solderen op de andere draadjes? Of bij je regelaar. Of zit ik dan heel dom te denken?

Ik heb het er allemaal mooi strak inliggen....bij de regelaar is de mindraad lang zat maar de plus niet....en bij de luchtinlaat is te weinig ruimte.....

Er zit wel een stand op mijn regelaar die geschikt is voor auto's....zou dit kunnen werken?? Ik neem aan dat de motor voor auto's beide kanten opmoet kunnen draaien?
En als ik ga snijden in de buurt van de luchtinlaat wordt de motorbehuizing dan niet te kwetsbaar?

Operatie geslaagd...patient maakt het goed :wink:

Eerst een stuk boven en rondom de luchtinlaat in één geheel weggesneden. Daarna de draadjes afgeknipt en met een heel fijn soldeerboutje kon ik er net bij zonder de romp te raken. Krimpkousje erom met pincet en soldeerbout.....
daarna het gat weer netjes dichtgelijmd en met gele tape wat versterking/versiering aangebracht......morgen vliegen! :banana:

Al doende leert men zullen we maar zeggen :?

Knap zeg!

Toen ik aan het solderen was en iets in de motor liet vallen zei ik tegen me vader:"pa! Kan je ff de soldeerbout vast houden?" Laat hij hem op mijn romp vallen :?

laat staan dat HIJ (ik niet dus) ooit zo'n priegel operatie moet bijwonen :wink:

:P wen wat had je dan? een mooi gebarbecuede easystar?
nou mijn EZ heeft enkel deukjes en krassen en een hele vuile onderkant overal bruin, krijg het er niet af door het af te wassen...
ben aan het overwegen of ik hem nou in de wasmachine zou proppen of niet :lol:

groeten

@Samuel : schuursponsje en jif
@Awol : morgen mijn oom ook maiden EZ. ben er rond 13:00-13:30. wel wachten hé :)

Noah zei:
@Samuel : schuursponsje en jif
@Awol : morgen mijn oom ook maiden EZ. ben er rond 13:00-13:30. wel wachten hé :)

Is goed, Mijn EZ moet toch nog ff goed uitgebalanceerd worden. Heb een sleetje gemaakt dat de Lipo vastklemt en waarin lood kan. Op aanraden van Sanka. Hopen op minder wind morgen! Heb er zin in!

:Paar dat meen je nu toch nie eh van da schuursponsje? :lol:

groeten, samuel

Jawel, gewoon heel lichtjes opschuren met jif en direct afspoelen onder lauw water.. of een brillo sponsje werkt ook.. heb het een paar keer gedaan en mijn EZ is weer mooi wit aan de onderkant.

Uiteraard niet als een idioot gaan schuren want dan kom je aan de bovenkant uit.

hoi noah!
Ik zou nog een keer naar de easystar komen kijken, mag er bij jullie op de club ook zonder bevret( wel onderbegeleiding) gevlogen worden?
Ik kan al starten en landen en eigenlijk alles,
zo ja dan lijkt het me wel leuk om een keer met mijn minimag te komen kijken! :lol: ( bevret komt eraan heb alleen nog geen datum geprikt voor het afvliegen)

Onder begeleiding in in acht neming van de regels mag je bij ons vliegen. Als je op kort termijn wilt kun je dat het beste even voorleggen bij Sanka.. ik zal voorlopig in het weekend niet kunnen vliegen wegens studiedoeleinden.

Sanka is een prima leermeester, zeker op de easystar....Hij heeft mij vandaag begeleid op mijn eerste vlucht 8)
Als Sanka erbij is mag je best mijn easy eens proberen.....

Noah zei:
Jawel, gewoon heel lichtjes opschuren met jif en direct afspoelen onder lauw water.. of een brillo sponsje werkt ook.. heb het een paar keer gedaan en mijn EZ is weer mooi wit aan de onderkant.

Als je hem dan meteen even intaped met Pattex powertape (transparant) blijft ie ook mooi wit en is ie meteen verstevigd om een eventuele klap op te vangen zonder dat de stukken er meteen afvliegen.

Back