M
mGerben
Guest
Nieuwe vraag:
Een kamaraad van mij vliegt een Easystar in low-budget mode. Dat wil zeggen, hij gebruikt wat onderdelen die hij nog had liggen ipv alles meteen nieuw te kopen.
Multiplex raadt aan om de Easystar met 6 of 7 cellen Nicad te vliegen (geen woord over NiMH of Lipo - hoe oud is die Easystar eigenlijk?).
Hij vliegt hem echter met een 8 cel Nicad pack, zover mogelijk naar achter geschoven.
Zwaartepunt ligt net vóór het punt waar de carbonstaaf in de vleugel zit. We krijgen het niet verder naar achter.
Het ding vliegt ... nauwelijks. Gisteren gevlogen, neus voortdurend omhoog (maar 't vliegtuig ging niet omhoog).
Vraagjes:
- Waarom ging de neus omhoog? Wij vermoeden dat het ZP tever naar voren ligt maar ik zou denken dat met het ZP te ver naar voren de neus juist omlaag zou gaan.
- Weet iemand uit het hoofd of Nicad zwaarder is dan NiMH?
- Zou 8 celletjes gewoon te zwaar zijn, of kan de Easy* het gewicht wel hebben maar is het zwaartepunt het probleem?
Een kamaraad van mij vliegt een Easystar in low-budget mode. Dat wil zeggen, hij gebruikt wat onderdelen die hij nog had liggen ipv alles meteen nieuw te kopen.
Multiplex raadt aan om de Easystar met 6 of 7 cellen Nicad te vliegen (geen woord over NiMH of Lipo - hoe oud is die Easystar eigenlijk?).
Hij vliegt hem echter met een 8 cel Nicad pack, zover mogelijk naar achter geschoven.
Zwaartepunt ligt net vóór het punt waar de carbonstaaf in de vleugel zit. We krijgen het niet verder naar achter.
Het ding vliegt ... nauwelijks. Gisteren gevlogen, neus voortdurend omhoog (maar 't vliegtuig ging niet omhoog).
Vraagjes:
- Waarom ging de neus omhoog? Wij vermoeden dat het ZP tever naar voren ligt maar ik zou denken dat met het ZP te ver naar voren de neus juist omlaag zou gaan.
- Weet iemand uit het hoofd of Nicad zwaarder is dan NiMH?
- Zou 8 celletjes gewoon te zwaar zijn, of kan de Easy* het gewicht wel hebben maar is het zwaartepunt het probleem?