Het grote Revell GATO bouw- en ombouwtopic

hallo

een van de twee dopen is er op gelijmt
kan ik morgen de twee toevoer gaten boren en er buisjes in lijmen
ik heb alles langs de kachel gezet want het is hier best wel koud weer vandaag
en dan wil de lijm niet zo goed uitharden
straks dus weer verder met de boot

groetjes raf

Hé Raf,

Plaats eens wat foto's, volgens mij doe jij het weer net even anders dan de andere Revell Gato bouwers. Zoals altijd natuurlijk ..... ;) :D

hallo

hier een paar foto's zoals beloofd

bild0059l.jpg

hier zie je de twee motoren op een alu plaat zitten
onder deze plaat zit de vertraging
door drie schroefjes te lossen kan men daar dus aan werken indien dit nodig zou moeten zijn

bild0061w.jpg

hier zie je ook een van de stuur stangen die lopen onder en boven de tussen de twee motoren (deze zijn maar voorlopig voor de water dichtheids proef)
als ook de toevoer naar de pomp van het balast water

bild0062j.jpg

hier zie je de twee servo's voor de duik en richtings roeren
standaar servo's komen hier te zitten en staan tegenover elkaar op de kop
in de beide spanten zijn gleuven gefreesed waar de servo's in vast zitten

bild0063f.jpg

de pomp met de water leidingen zit door het spant heen en zit geklemt in het spant
bild0064.jpg

bild0065.jpg

tussen de motoren en de servo's zitten de twee regelaars
nu nog de stuur print voor de pomp en de ontvanger en dan is deze kant van het tech rek reeds klaar
als de duiktank er aan zit kan deze sectie gaan proefdraaien

groetjes raf

Mooi techrek Raf, ziet er goed uit! Volgepropt, dat wel, maar daar ontkom je niet aan in dat kleine ding. Knap dat je het met standaard servo's voor elkaar krijgt!

hallo lex

nu nog de boeg roeren dat gaat nog een uitdaging op zich zelf worden
de ervaring met de kriek komt me hier wel goed ter hulp
want die romp is nog kleiner dan deze van de gato

groetjes raf

Laatst bewerkt:
hallo

vandaag de tank getest en goed gekeurt
er is 5 mm speling tussen de tank en de bovenkant van de wtc buis
dit is juist genoeg om de powerkabels en de servo kabels naar voor te laten lopen

nu de laatste moertjes op de draad stangen draaien om de pomp spant vast te zetten en dan kan de tank bevestigd worden
en kan er begonnen worden met het accu vak

groetjes raf

hallo

doordat de nieuwe AA cellen zo goed zijn ga ik een accu vak maken voor 7 van deze accu's
de motoren zijn wel 7.2 maar die 1.2 extra volt moeten ze kunnen verdragen
anders kan er altijd een celletje vanaf
ook hier ga ik niet voor een standaard opstelling maar daar komt morgen een foto van
ook het vast zetten van de duiktank is niet zoals iedereen dat zou doen LOLmaar ze zit wel muur vast als alles droog is
de spanten blijven regel baar en dat is maar goed ook want de echte servo's zitten er nog niet in
die er nu in zitten zijn hemelen en worden alleen nog maar gebruit om het gewicht of de maat te nemen

dus morgen foto's van heel de zaak

groetjes raf

hallo

hier wat foto's van de balast tank en het accu vakje
morgen de kant van de contact plaat maken en dan aan de twee servo's voor de duikroeren beginnen
bild0068sl.jpg

bild0070.jpg

bild0071a.jpg

hier zie je de contactplaat
bild0069s.jpg

groetjes raf

hallo

vandaag kan er weer niet veel gebeuren
ik heb de contact plaat vast gelijmt op de voorste spant en deze moet nu 24 uur drogen
daarna kan er begonnen worden met het bedraden van deze konector
de pennetjes zijn stik duur en ik heb er 4 nodig dus daar ga ik een oplossing voor moeten vinden
dit heeft nog tijd daar ik nog moet gaan bedenken hoe ik de voorste duikroeren ga aan sturen
want met dat probleem heb ik nog niet aan het worstelen geweest
twee tandwielen zoeken of met een O ringetje en twee poelies
we zien wel als ik er aan begin

groetjes raf

hallo

de contact plaat is bedraad en kan worden ingebouwd
dan verder met hier en daar een versteviging en het aan sluiten van de relais voor de pomp

groetjes raf

he raf.
even een vraag hoe jij de contactplaat gemaakt hebt.

een blanco printplaat en daar cirkels uitgedraaid ?

hallo marc

ja ik heb de plaat op een vlakke plaat gekleeft en deze in de draai bank gespannen
die vlakke plaat gebruik ik ook om de plastiek en alu ringen te draaien die mee in de wtc gaan en waar de motoren op zitten

met het mee draaiend center houd ik ze tegen dat ze niet van de plaat af kunnen vliegen

dan neem ik mijn binnen draai beitel en span die zo in dat ik met de punt de cirkels kan draaien

daarna maak ik de contra konnector uit de lipjes van een oude relais

deze komen schuin op een printplaatje te zitten waaraan ik dan de draden naar de servo's kan leiden
deze servo's komen vast te zitten tegen het voorste druk schot van de wtc buis
om deze te vervangen moet je de voorste dop terug uit de wtc frezen want tec7 lost nooit meer eenmaal het goed vast zit

groetjes raf

bedankt raf.
ben weer aan een tank begonnen en daar wil ik wat sleepcontacten in hebben zodat de draden in de toren niet meteen allemaal getwist worden.

even bij conrad wat printplaat gaan bestellen

Back