Het grote slowstick-topic

Hahahaha, die is heel erg leuk en inderdaad, het leek wel een vogel 8O
Maar was er wat geknakt of ging het gewoon dubbel ?
Meestal in dit soort situaties help koolstof wel :D

De vleugel is voor en achter voorzien van 3 mm koolstof welke door 2 messing buisjes onder de juiste hoek zijn gezet. Maar omdat mijn vleugel aan 2 kanten 10 cm langer was en de koolstof gewoon op de orginele lengte was genomen werd hij een beetje slapjes wanneer de vleugels naar beneden worden gedrukt.

Dat flapperen van die vleugels heeft geen schade opgeleverd, ik heb nu de vleugels wat ingekort en het gebeurt nu alleen als ik een snelle duikvlucht neem :P

hmmm, ik geloof dat er wat mis is met je filmpje, of het geheugen van mijn computer mag hem niet :?
echt gaar gezicht in het begin, witte plakken, vage dingen en grote pixels :D

na een tijdje was het opeens weg :)

Dat zit hem niet in het filmpje....
Ik heb alleen halverwege een beetje last van een vreemd verschijnsel...klapperende vleugels :D

:music:

'k heb zonet gevlogen, super zalig mooi op 't gemak rondjes kunnen vliegen,
loopings gemaakt, foutloze landing (jammer van al die stenen)

wie zegt dat je niet alleen kan lieren vliegen (zonder instructeur) :wink:

greetzz
florian

water genoeg :(

Ik overweeg om mijn slowstick opnieuw te bouwen maar nu met wat lichtere onderdelen. Zou het lonen om een brushless motor te nemen ipv de speed 400?

Op het eerste oog zijn deze wel een heel stuk duurder maar zo hier en daar zie ik ook hele scherpe prijzen of zelfbouw (cd-rom motor aanpassen??)

Nou het is zeker de moeite waard om de slowstick uit te voeren met een borstelloze motor.
Je zit lekker snel op hoogte en vliegt lekker stil zonder gearbox.
Als je er een beetje voorzichtig mee doet verslijt je hem (bijna) ook niet meer.

Als het weer mooi weer ik zal ik eens een filmpje maken van me slowstick met een borstelloze motor erop. :D

aaaah, filmpjes! :)
met het mooie(betere) weer komt er weer leven hier heb ik het idee :D
van mij zul je niks horen tot (waarschijnlijk) woensdag.
dan verwacht papa mijn propellers.
heb ze namelijk al een tijd geleden besteld, papa heeft het geld pas vrijdag overgemaakt, ik hoopte dat ze hier op me lagen te wachten toen ik terug kwam van het esperanto(internationale taal) wiekendje.
maar nee, volgens papa doet dat geld er 2 dagen over, + de tijd die het dan nog duurt voor ze het opsturen :?

hoi

'k ben aan het sparen voor dit setje: klikje :wink:
zou dat wat zijn voor in m'n slowstick?

als ik een looping maak dan zie je m'n vleugels een beetje plooien :lol:
de staven die bij het vliegtuig zitten zitten erop, hebben jullie dat ook?

Rene zei:
Klinkt als Postbank.... :?

abn volgens mij, want?

de propjes zijn vandaag binnen gekomen met de post.
witte envelop, mooi bubbeltjes folie, en daar in, een rekening, en 3 oranje dingen, die zaten er ook nog bij.
ik denk dat dat ze dan wel zijn...
ik heb er eens een op gezet, lijkt er wel op....
draaien, veel wind, hoort dat? :P

maar buiten is ook wind dus ik kan niet vliegen...
weet iemand hoe veel wind een ss van net wat meer dan 500 gram kan hebben?
en dan ook nog graag even uitleggen wat al die getalletjes betekenen, want daar weet ik niks vanaf.
(voorbeeld: vliegen t/m 3, na zal dit 3 zijn? *storm* vast wel!)

Ligt eraan hoe goed je kan vliegen...

Laatst vloog een clubmaat van mij als enige met een 300 gram electro kistje toen een brandstof kist (synergy) met een 20cc motor oid aan de kant bleef..

Gewoon proberen dus, en als het niet lukt, weet je waar je jezelf naartoe moet trainen :P

ik kan dus nog niet echt heel goed vliegen...
moet wat aan mij uitslagen sleutelen, leren vliegen, wennen aan gas rechts(en stuur rechts, hoogte links), niet volgas geven met een fietsbel :P

dus ik wacht wel tot beter weer, want ik heb maar 3 props, en een setup :lol:

Back