Het grote slowstick-topic

Kijk, dat is nou creatief ! Erg leuk filmpje !
Helaas was het bij ons gisteren dus geen mooi weer !!!!

Leuk filmpje.
Ik kan haast niet wachten om aan de bouw te beginnen !
Eerst morgen nog een 2e zit tot een goed einde proberen te brengen :!:
En dan bouwen maar :P
Grtz

Dubbelpost ...

Ook te vinden in dit draadje

2F@st4U.:[BE zei:
:.]
Ik had oorspronkelijk een Aluminium U profiel meegebracht uit de Brico ...
Maar 10 * 10 * 10 * 1.25 (dikte)
1 meter weegt 100 gram.
Dus 80 cm romp kaal = 80 gr. vond ik toen wat veel maar misschien voor de volgende toch maar overwegen.

--> Wat is de dikte maat van het originele U profiel dat bij de slowstick van GWS zit ????

Greetz

En alvast Dank bij Voorbaat.

hij is er dan eindelijk(nog wel zonder foto's)
de nieuwe slow stick vleugel!
van 3mm depron(ipv 6) en 3mm koolstof(ipv 2)
hij is 30 gram lichter dan de oude!
en hij is nog mooier ook :)
- netter gemaakt
- geen butsen en deuken(alleen een keer met mijn mes uitgeschoten dwars door de vleugel heen :? )
- ook wit! met dank aan.... die ene club in park spelderholt, daar hadden ze 3mm wit depron liggen.

@sparkie,

Ik zou zeggen....probeer het en hou ons op de hoogte :wink:
Als je gaat kijken op de sites in de USA maken ze de vreemdste dingen van dit toestel, dus alles is mogelijk.
Of het daadwerkelijk een verbetering is vraag ik me af.

Succes.

ja idd hier ergens in het begin staat er ook al een filmpje van vind met 1 motor toch mooier maar met welke motors hebben jullie nou de beste ervaringen. Ik probeer om het vliegtuigje zo licht mogelijk te houden zodat er later extra balast aan kan(camera ofzo als dat niet echt strafbaar is of een systeem dat waterbalonnen dropped, met vuurwerk lijkt me wel gaaf maar erg gevaarlijk.)

alvast bedankt voor het lezen

oja nog iets wat voor zenders gebruiken jullie? ik heb op marktplaats wat mooie van graupner gezien en ook een hele mooie multiplex commander en een mooie pico line,
maar nou is mijn vraag wat is een goeie zender om mee te beginnen? Ik ga denk ik wel een 2ehands kopen omdat ik er nog geen fortuin aan uit wil geven.(dat komt later wel)

Er staat een mx-12 in het verkoopforum. Dat is een hele populaire zender op dit moment vanwege de prijs en de mogelijkheden.
Voor 135 euro heb je 'm nieuw in duitsland.

Voor de liefhebbers van zowel de Slow Stick en de x-twin is er nu de
Slow Twig

Hier is een foto van de mijne te vinden:
Sjekke's Slow Twig
en enkele paginas terug die van de ontwerper (leadfeather)...

Een bouwbeschrijving is in de toolbox van racerx te vinden:
AAToolbox

grtz

sjekke

hejj, misschien een vreemde vraag, maar blijft een slowstick met een EDF nog een beetje bestuurbaar?
het lijkt me erg gaaf en het zou ook mooi uitkomen als het kan, want ik wil later een EDF jets gaan vliegen.
ik heb het al wel gezien maar nog geen commentaar over het vlieggedrag. (of ik heb daar over heen gelezen)

Even ter info. Zopas is er een nieuwe versie van de SlowStick uitgekomen, nu enkel nog in het rood maar binnenkort blijkbaar in alle kleurtjes te verkrijgen. Op het eerste zicht is er niet zo veel veranderd. De vleugel is ipv blinkend nu mat van kleur (niet goed te zien op de foto) en de centrale ijzeren staaf bestaat uit 2 delen en is zwart.. Het geheel heeft ook een andere verpakking gekregen.
slowstick001qt5.jpg

slowstick002ud1.jpg

nice :D
Ik ben ook begonnen met een slowstick.
en nu ben ik bezig met een minimag klaar te zetten

Is die van jou of heb je die foto van ergens anders?

veel succes !

Momenteel is hij nog van mij maar heb hem eigenlijk gekocht als kado voor een vriend. Zal hem maar zo snel mogelijk in de geschenkverpakking steken voordat de verleiding te groot wordt.. ;)

Back