*Het handheld brushless gimbal topic*

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Tasz, 3 jan 2014.

  1. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
  2. rallyking

    rallyking

    Lid geworden:
    24 sep 2006
    Berichten:
    350
    Locatie:
    Leiderdorp
    Ik ben nu al eventjes bezig met mijn eigen gimbal. Hij wordt in principe handheld.

    Morgen ga ik op school even een gaatje boren (boortjes thuis zijn kapot:() en dan kijk ik meteen of die buis klem ding wel stevig/stijf genoeg is. Dat deel moet sowieso even opnieuw geprint worden want de schroefjes liggen niet mooi flush. Het alu buisje wordt later vervangen door carbon.

    De motortjes heb ik zoals je ziet al. De controller nog niet. Wordt waarschijnlijk een SimpleBGC 32-bit.

    Paar foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tips, op- of aanmerkingen zijn zeker welkom!
     
  3. rallyking

    rallyking

    Lid geworden:
    24 sep 2006
    Berichten:
    350
    Locatie:
    Leiderdorp
    Verder heb ik nog een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden:

    De positie van de controller. Als ik het goed begrijp moet hij zo achterop zitten?

    [​IMG]
     
  4. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    In principe maakt dat niet uit, alleen voor de motordraden wel het handigst
    Wel moet de IMU (sensor) ergens op de camera of houder uiteraard zitten
     
  5. rallyking

    rallyking

    Lid geworden:
    24 sep 2006
    Berichten:
    350
    Locatie:
    Leiderdorp
    Oke, dus als je bijv de SimpleBGC van RcTimer plukt:

    [​IMG]

    Dan zie je twee IMU's. Een moet op de gopro en waar moet de ander dan? Zo achterop als bij bovenstaande gimbal?

    Edit:

    als ik kijk naar dit plaatje:

    [​IMG]

    Dan staat er frame. Maar bedoelen ze dan het deel dat niet door de gimbal wordt bewogen?
     
  6. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Je kunt hier de software en manual downloaden
    Downloads for 32-bit boards : BaseCam Electronics

    daar staat in de manual precies beschreven waar je hem op twee plaatsen kunt monteren
    SimpleBGC_32bit_manual_2_43_eng .pdf

    Ik vraag me alleen wel af of die RC-timer wel een 32bit is zo te zien is het nog een 8 bit met 3de as uitbreiding. Je kan dan niet anders dan met de 8 bit software de boel instellen en dat is wel een stuk minder dan met de 32 bit versie, waar je nu ook auto tune etc. in hebt
     
  7. rallyking

    rallyking

    Lid geworden:
    24 sep 2006
    Berichten:
    350
    Locatie:
    Leiderdorp
  8. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    8 bit ondersteund geen 2 imu's.
    Dus het is idd een 32 bit. Kan niet anders
     
  9. boekie

    boekie Guest

    Geen communicatie 'nep' Alexmos

    Goedemorgen, ik kom eens kijken op dit forum en heb gelijk een vraag...

    Ik heb op Ebay een goedkope chinese imitatie (8bit) Alexmos gekocht. Alles werkte leuk, alleen het joystickje niet. Software gaf aan dat een upgrade dit op kon lossen. Dusss.... Ge-upgrade via SimpleBGC, halverwege error.
    => Einde communicatie. De com poort antwoord niet meer. Ook niet via AVRDudeR oid.
    Alleen rode led op board, en groene led op Yaw board. Ik kan dus ook niet meer downgraden naar oude versie. (2.3)
    Op het forum van Basecam lees ik dat het board nu om zeep is. (melding van eenzelfde sukkel als ondergetekende)

    Iemand idee-tje om communicatie te herstellen?

    Groet!
    Martin
     
  10. HPI Freak

    HPI Freak

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Elst (Utrecht)
  11. rallyking

    rallyking

    Lid geworden:
    24 sep 2006
    Berichten:
    350
    Locatie:
    Leiderdorp
    Mijn controller is binnen. Een Storm32. Heb er best wel wat goede dingen over gelezen op RCGroups en is een heel stuk goedkoper dan de SimpleBGC. Nu maar hopen dat we het een beetje werkend kunnen krijgen allemaal;)

    [​IMG]
     
  12. rallyking

    rallyking

    Lid geworden:
    24 sep 2006
    Berichten:
    350
    Locatie:
    Leiderdorp
    [​IMG] [​IMG]

    De test setup voor de gimbal. En hij doet het! Nu nog finetunen.
     
  13. rallyking

    rallyking

    Lid geworden:
    24 sep 2006
    Berichten:
    350
    Locatie:
    Leiderdorp
  14. FlipFoto

    FlipFoto

    Lid geworden:
    28 dec 2009
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Nijmegen
    handhand gimbal dslr..... ik geef het op!

    Volledig carbon handheld, roll en yaw motor IpowerGBM5208-150T, poch-motors zijn er twee, (iPower GBM4008-150T). Nieuwste bordje van Alexmos, met twee IMU's. Helemaal afgemaakt, met joystick erop. Maar ik vind het een crime om af te regelen. Ook mechanisch is het een klus. Daarna ook vele uren aan het stoeien geweest met de software. Ik krijg het niet voor elkaar. In totaal 1700 euro op stuk geslagen en tot nu toe gefrustreerd tot op het bot.

    Als er iemand de uitdaging aandurft en het voor mij kan afregelen, dan betaal ik een goede prijs voor het werk. Anders mag de eerste met een goed bod de hele handel komen halen. Ik ben er doodziek van.

    Flip
     
  15. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Heb je wat meer info Flip?
    Plaats aub eens wat foto's. Hoe heb je eea bekabeld? Is alles perfect in balans? etc...

    Ik woon in Capelle aan den IJssel. Je bent te allen tijde welkom om samen er eens naar te kijken.

    Gr Norbert
     
  16. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    zonde dat het niet lukt! voor de 1700 euro die je er al in hebt zitten had je zowat een ronin kunnen kopen...
     
  17. FlipFoto

    FlipFoto

    Lid geworden:
    28 dec 2009
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Nijmegen
    mocht er iemand interesse hebben (en iets meer doorzettingsvermogen dan ik) dan is dit setje te koop. Ik heb inmiddels diep in de buidel getast en een ronin gekocht.
     
  18. brandjeee

    brandjeee

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Amsterdam
    Inmiddels in het bezit van de came-mini voor mijn panasonic gh4. Na wat tweaking ben ik hier heel tevreden over. Het grootste voordeel is dat deze heel makkelijk te vervoeren is.
    De beelden zien er hetzelfde uit als zijn grotere concurrenten.
    Ik zal later een filmpje plaatsen met de resultaten.
     
  19. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    ik heb een 650 ironman, en een zenmuse h3 - 3D en een interference board heb 480kv sunnysky (de Rode) en 15x5.5 CF props gebalanceerd op de dubro true spin. 10c 6s 10000 multistar Naza v2 origineel. maar heb nu alles geprobeerd maar krijg hem niet jello en trilling vrij.....wordt er onderhand tureluurs van en ben in staat hem weg te donderen ;-( maar ja zo zitten we ook weer niet in elkaar.

    Ik heb alle damping balls voorbij laten komen en zelfs combinaties hiervan maar het mag niet baten.

    Heb zelfs geprobeerd om earplugs in de dampingball te doen maar helpt ook niet.

    de batterij hangt eronder aan de rail en de rail raakt verder het frame nergens behalve door de beugels met silicone rubbers waar ze doorheen zijn geschoven.

    De bedoeling was om hem mee te nemen op vakantie naar Engeland maar zo neem ik hem niet eens mee wordt alleen maar ergernis.

    Ik hoop dat hier iemand het gouden ei heeft gevonden en mij hiermee wil helpen.

    Groeten een wanhopig lid
     
  20. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    ik heb een 650 ironman, en een zenmuse h3 - 3D en een interference board heb 480kv sunnysky (de Rode) en 15x5.5 CF props gebalanceerd op de dubro true spin. 10c 6s 10000 multistar Naza v2 origineel. maar heb nu alles geprobeerd maar krijg hem niet jello en trilling vrij.....wordt er onderhand tureluurs van en ben in staat hem weg te donderen ;-( maar ja zo zitten we ook weer niet in elkaar.

    Ik heb alle damping balls voorbij laten komen en zelfs combinaties hiervan maar het mag niet baten.

    Heb zelfs geprobeerd om earplugs in de dampingball te doen maar helpt ook niet.

    de batterij hangt eronder aan de rail en de rail raakt verder het frame nergens behalve door de beugels met silicone rubbers waar ze doorheen zijn geschoven.

    De bedoeling was om hem mee te nemen op vakantie naar Engeland maar zo neem ik hem niet eens mee wordt alleen maar ergernis.

    Ik hoop dat hier iemand het gouden ei heeft gevonden en mij hiermee wil helpen.

    Groeten een wanhopig lid
     

Deel Deze Pagina