Het HK Fox 2,30 meter draadje * UPDATE 08-08-12*

Neem nou gewoon die 40amp turnigy plush, de motor kan je de originele nemen of de 850kv die wat sneller is die trekt 35amp dus een 40amp regelaar is dan goed.

De orgineel HobbyKing R/C Hobby Store : hexTronik DT750 Brushless Outrunner 750kv

anders misschien deze die heeft wat meer kv en power

HobbyKing R/C Hobby Store : D4023-850 Out Runner Motor

edit:
for less than $1 more you can replace this motor with the (D4023-850 Out Runner Motor). would deffinately recomend this as an upgrade. you would get a max current of 35amp instead of 8amp. 850kv instead of 750kv means more speed if u want it. and its only about 25grams more.. and with the same mounting plate it would be a straight and easy swap. for the esc i would use at least a 40amp esc to stay safe. maybe the hobbking ss 40-50amp esc for only $10.. this is what i would do anyway :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Boys,

Hoe zit het met de fox?

De mijne is van eigenaar veranderd.....op een zonnige zomeravond met mijn maat wat zitten termieken.....

Zie ik tegen de staalblauwe hemel opeens een sliert witte rook langs de staart ontsnappen.......

Zeg ik tegen mijn makker, hela ik heb daar nogthans geen smoke system in gemonteerd......:hammer:

Gewoon pijlsnel naar beneden.......

Duikt ie vanop 10 meter het riet in met zijn snavel in de beek......

Wij als de donder ernaar toe.....

Lipo eruit getrokken en weggeworpen (liposlingeren wordt ooit een Olympische discipline geloof me!)...

Op het veld terug gekomen en kom ik tot de vaststelling dat mijn Scorpion regelaar als een velleman kit in de romp ligt uitgesmeerd....

Grondige inspectie leerde ons dat de motor was vastgelopen en de regelaar daardoor te veel op zijn donder had gekregen en beginnen fikken is...

De scorpionmanual zegt nogthans iets van overstroombeveiliging in stellen en zo, ach ja laat maar zitte.....

Zeg ik tegen mijn makker, je mag hem hebben, zegt ie dat wil ik niet voor niets, zeg ik wat ligt er in je koffer van je auto, vist ie der een Hype interceptor uit, zeg ik DEAL!

Einde oefening wat de fox betreft voor ome stevo. Vlieg nu meer mijn stijl met de Interceptor EDF:D

Moraal van dit echt gebeurt verhaal, programmeer je ESC en loop de werking van die motor na!

Stevo

HOi Stevo, jammer hoor zo'n crash.
Ik heb na de stroeve start toch nog veel schik met mijn FOX, op mijn joetjoepkanaal staan wel een filmpjes: Dick's videokanaal - YouTube

Ook gisteravond nog heerlijk gevlogen, zo hoog, dat ik dacht dat hij een mini parkflyertje was ;-)

Maar loopings ed gaan als de brandweer en gisteravond gewoon enkele korte vluchten achter elkaar gemaakt om de landing te oefenen, want het is toch wel een snelle jongen die je echt van ver al laag moet aanvliegen om voor de landing voldoende snelheid eruit te halen.

Met mijn KDS-lipo 2200mAh trekt hij hem bijna loodrecht omhoog en kan ik minsten een half uur in de lucht blijven (7 - 8 minuten motortijd.)

Al met al veel lol van.

groeten uit Malden.

Hey dick

Ik vind het zondermeer ook een geweldig toestel. Hij heeft buiten een gefumeerde binnenkant gewoon ook geen schade verder en hij gaat weer vliegen bij mijn maat op de club met nieuwe motorsetup. Iedereen tevreden dus:o

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Die van mij vliegt ook nog steeds vind het echt een mooi en leuke zwever. Onlangs is de Fox voorzien van flaps en werken prima je kan nu erg langzaam zweven en het landen gaat ook langzamer, dat goed te merken is door dat je vaak nog gas bij moet geven om niet te ver voor je voeten te landen.

IMAG0308.jpg

En met flaps naar onderen

IMAG0312.jpg

Hoi MeX101, ik gebruik een flaperonmix waardoor ik met de driestandenschakelaar de beide ailerons kan bedienen.
0 = gewoon recht ailerons werken zoals het moet
1 = ailerons beide 50% naar beneden (als flap dus. Hierdoor wordt de werking van de ailerons wel enigszins beperkt.
2 = ailerons beide 100% = ongeveer 60gr. naar beneden en dan werken ze echt als flaps. De aileronfunctie om bij te sturen is dan minimaal. Ik gebruik die stand ook uitsluitend het laatste stuk voor de feitelijke landing, om af te remmen en alleen als ik in een 100% horizontale landingsvlucht zit.

Mex

Mooie upgrade, die fox zweeft zo goed dat je eigenlijk van ver al over het veld moet komen aanvliegen zonder motor om hem aan de grond te krijgen:D

Het is even wennen als je andere toestellen gewoon bent.

Stevo

flaperons is toch net ff wat anders. Met flaps kan je de ailerons ook instellen als crow brake dat is flaps naar onderen en de ailerons omhoog dat wil ik nog een keer proberen.

Een andere 'mod' die ik zeker handig vind en ook op de foto is te zien bij de Cularis een paar zwarte strepen aan de onderkant en eventueel bovenkant op één vleugel dit geeft een goed vliegbeeld. Bij hobbyking verkopen ze inpaktape in verschillende kleuren heb een rol zwart daar gekocht en daar is het heel makkelijk mee te doen, met verf kan het ook dat zit op de Cularis maar is wel een werkje met afplakken enzo.

4982efdd.jpg

0d9f43a7.jpg

5a58a4d1.jpg

Hallo allemaal,

Hoi ik heb de fox overgenomen van iemand van onze vliegclub en ben erg content met het toestel. Het is het fms v2 model met een aangepast roer. Het enigste nadeel vond ik de power!! niet echt om over naar huis te schrijven. Misschien komt dat ook wel doordat ik hiervoor de wow van hype had aangeschaft maar dat was geen succes. Enfin opzoek naar een vervanger voor mijn allereerste toestel ( easyglider electric) kwam ik dus op deze kist. Mijn vliegmaat maar eens uitgenodigd om eens te kijken of we wat aan die "power"konden doen. Een amperé meter erop gezet en wat blijkt met de standaard prop 12*6 maar 18 ampere * 11,1v is maar 200 watt voor zo'n groot toestel ook niet veel! Ik heb nu de kist omgebouwd zodat er een aeronout 12*8 op past wat schetst mijn verbazing, nu 26 ampere nog binnen de marge van de bec, is 288 watt, een heel stuk meer. Nu maar wachten op een mooie dag.

Kurt,

Welkom alvast op het forum, hou de motor in de gaten vooral wat belasting betreft al zijn de ingewanden van FMS wel net dat ietsje beter dan van HK.

Stevo

De turnigy 3S 2200 mAh is ideaal, zwaarder is niet nodig want het voegt alleen gewicht in de neus toe en hij is al wat neuslastig.

Stevo

Heb van het weekend een aantal vluchten met de fox gemaakt met 4 bft. dat valt niet mee moet ik zeggen. had cg op 40 mm. maar zag met het vliegen dat de kist op zijn staart hing toch maar 5 gram lood verwijdert en zie hij ligt nu mooi recht. Kreeg de kist niet in een rol moet daarom down bijgeven op het moment als de kist op de kop hangt. Daarnaast door de harde wind met veel gas gevlogen met als gevolg een lege accu en een buiten landing gelukkig alles goed afgelopen. Bij vol gas stijgt de kist omhoog heb nu de elevator op de mix gezet zodat die de kist kan corrigeren. Zag daarnaast dat de uitslagen van de aillerons even groot naar boven als beneden waren weet iemand wat voor verhouding je hier het beste voor aan kunt houden? bv. 110% naar beneden en 100% naar boven?

Back