Het hoelang duurt het nog topic.

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door JDS73, 28 mrt 2021.

  1. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Ik steun liever de nlandse economie dan de chinese
     
    Hans Groenenberg vindt dit leuk.
  2. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    Plastic opbergbak bij action 130 l kost 14 euro. Bij ikea koste dezelfde bak 18 euro.
    Die van action is van zwakker plastic .
    Gaat minder lang mee
    Die van ikea is van sterk plastic. Kan veel meer hebben .

    130l +/- bij andere zaken kost 2x zo duur
     
  3. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    Ik ook zolang de kwaliteit. Maar goed is .
    Sanitair bij de bouwmarkt. Is plastic ijzer
    Die ik bij amazon.de kocht is. Massief metaal. Messing of verchroomd
     
  4. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    Als je 2 supermarkten in de straat hebt en je hoeft alleen een pak koffie te hebben. Bij de ene winkel betaal je voor dat pak koffie 3 euro meer. Dan ben je dief van je eigen beurs als je 3 euro teveel betaald. Je gaat dan ook naar de winkel waar het het goedkoopste is. Als die te dure winkel dan failliet gaat zegt ook iedereen, "hij was ook erg duur, daar ging niemand heen".
    En winkels gaan niet dicht in Nederland door aliexpress maar door de online verkoop algemeen en vaak door de ontoegankelijkheid. Veel steden maken het de ondernemers moeilijk door parkeergelegenheid.
     
  5. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    Waar denk je dat het gros van de producten in de Nederlandse winkels vandaan komen :)
     
  6. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Ik steun ook zoveel mogelijk de lokale economie of de Nederlandse . Winkels hebben het al moeilijk genoeg, ook al hebben zij een gedegen eigen website.
    Maar mogelijk komt dit omdat ik drie eigen winkels hebt gehad in het verleden. En ja! Deze heb ik moeten stoppen in 2012 na de economische crisis .
    Maar ook omdat mensen online gingen kopen en dat is uiteraard hun goed recht. Ik snap alleen niet, dat juist die mensen er de mond vol van hebben, het jammer te vinden dat er nog zo weinig winkels op hun eigen dorp aanwezig zijn.....
     
  7. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    Ik bespaar 100% op de koffie
    Ik drink geen koffie
     
  8. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    Wij hebben 3 supermarkten in ons dorp

    Alle 3 verspreidt. En genoeg afstand van elkaar .
    We hebben deen deka markt en jumbo
    Ik ga altyd naar de jumbo.
    Omdat die meer verkoopt wat ik wil hebben
     
  9. JDS73

    JDS73 Moderator team

    Lid geworden:
    15 apr 2020
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Den Bosch
    Beide winkels zijn niet Nedelands. Ikea is Zweeds en Action is van de Chinezen.
    mijn vraag is dan ook waarom kunnen Chinezen met winkels in Nederland wel goedkoop producten aanbieden en de Nederlandse winkels die hetzelfde product aanbieden dit vaak voor 2x of zelfs 5x duurder aanbieden ?

    Ik heb wel een antwoord op mijn eigen vraag.

    De Action heeft beroerde, en alleen de wettelijk verplichte arbeidsvoorwaarde. Service is 3x niks(ligt aan de dag van de medewerker of chef)
    Ze zitten met hun winkels nooit op toplocaties maar bijna altijd in arbeiders buurten.


    Nederlanders hechte heel veel waarde aan locatie, goede arbeidsomstandigheden, service(ook niet overal) en goede garantie(minimaal 2 jaar). En de BTW is 21%
    Als je in China iets besteld krijg je maar 3 maanden garantie ongeacht het uitgegeven bedrag. Wil je meer garantie kan dat er wel bijgekocht worden. Er is geen minimum loon en niet altijd goede arbeidsomstandigheden. Medewerkers zijn nergens voor verzekerd en hebben geen pensioenafdracht. Service????? Ja heel soms. En de BTW is 6%.

    Alle dingen waar wij als consument waarde aan hechten en die wij eisen van een verkoper (winkel), moeten wel betaald worden. En die kosten berekend een ondernemer natuurlijk door in zijn prijzen.

    Een opticien die op een top locatie in het centrum zit rekent ook meer als een opticien die ergens in een achterbuurt in een achteraf straatje zit.
     
  10. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Hahaha :p
    Maar je hebt wel een zak bijdehandjes op...
     
    JDS73 vindt dit leuk.
  11. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    Maar niemand snapt blijkbaar het punt van mij en het voorbeeld van de vlooienband. Waarom kost een product uit Duitsland (Bayer) in Nederland 30 euro en in China inclusief bezorging totaal 3,87?
     
  12. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    En waarom kost een goede hdmi kabel hier 2x zoduur als bij amazon
     
  13. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    Die hoogst waarschijnlijk van dezelfde leverancier komt

    Ik zeg je er is iets goed mis in de economie.
     
  14. JDS73

    JDS73 Moderator team

    Lid geworden:
    15 apr 2020
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Den Bosch
    Met dit soort producten zal ik heel erg uitkijken om ze in China te kopen Stephan.
    De eisen voor chemicaliën in China zijn minder zwaar als hier in Europa.
    Er kan dus een totaal andere samenstelling inzitten.
    En in China zijn ze gek op producten clonen.
    Je weet nooit of je een origineel product in handen krijgt.
    Nu maakt het voor een paar freesjes of vijltjes niet zo heel veel uit. Maar voeding, chemicaliën, zelfs verf of verzorgingsproducten zal ik heel erg uitkijken.
    Nu had ik een hele goede airbrusch gekocht in China van H&S. Voor 30 euro.
    Hier in Nederland 275 euro. Nou die is echt zo nep al het maar kan. Maar na het polijsten van de naald, net zo goed als de originele.
    Zeker met Electronica... heel erg uitkijken. 80% is nep.
     
    TIMBERWOLF vindt dit leuk.
  15. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    https://www.bayer.com/en/worldwide/asia-pacific
    Op het ogenblik de grootst groeiende markt. Ook bij aliexpress mogen ze geen nep onder de naam van zulke grote merken verkopen.
    Elektronica? Ik denk dat de meeste elektronica wat je hier koop uit Aziatische landen komt. Philips Roermond maakte vroeger weerstanden, die fabriek staat nu in Azië. Ik heb al heel veel gekocht bij aliexpress en tot nu toe weinig problemen. Ook elektronica zoals laders doen het prima en kosten geen drol. Er zit rommel tussen maar dat haal je er bij de recessie snel uit. Maar bij de gamma heb je ook kwaliteits verschillen. Een boormachine van Oké of van Metabo.
     
  16. JDS73

    JDS73 Moderator team

    Lid geworden:
    15 apr 2020
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Den Bosch
    Kijk maar eens bij Samsung of Apple wat gemaakt wordt in China.
    Tuurlijk hebben ze originele producten. Maar als ze een iPhone 12 aanbieden voor 350euro zal ik mezelf een goed achter de oren krabben of je wel een orginele hebt. Kost die 999 euro dan kan je de gok wagen. Hier zijn ze bijna 1300 euro.

    Een orginele vlooienband die hier 30 euro kost kan in China misschien 15 euro kosten maar 3,95??? Das bijna 90% goedkoper... ik zeg ook niet dat het niet kan . Maar pas wel op.. met dergelijke prijsverschillen en producten kan je letterlijk je huisdier of jezelf vergiftigen. En probeer dan maar eens je gelijk te halen bij de Chinees.
    Denk bijvoorbeeld aan het bekende stofje fypromile.

    Tis een goed bedoeld advies.
    Gratis en voor niets:D
     
    Herby63 en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  17. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
  18. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    Eindelijk duidelijkheid over Aliexpress.

    https://preview.mailerlite.com/p1d6g2/1720184783415284944/j6g6/

    Kort samengevat. Je kan tot 150 euro shoppen zonder extra kosten te betalen bij aankomst in Nederland. Aliexpress telt bij betaling de Btw over je totaalbedrag tot 150 euro erbij en hoef je in Nederland geen inklaringskosten te betalen. Boven de 150 euro moet je in Nederland Btw bijbetalen en inklaringskosten. Aliexpress doet dit dan niet. Goed nieuws dus
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina