Het Mikado-nieuws 2010 : Super !!!

Wat vind je zo mooi dan ? Dat carbonframe lijkt mij tamelijk nutteloos, kan zelfs nadelig zijn als je 2,4 vliegt.

Wat vind je zo mooi dan ? Dat carbonframe lijkt mij tamelijk nutteloos, kan zelfs nadelig zijn als je 2,4 vliegt.

Feit is wel dat Mikado de zaak steeds beter op gang krijgt. Je ziet vaker nieuwe snufjes, nieuwe speeltjes enz.
De 700.... weet nog niet of die mooi is, maar ik weet wel dat het me geld gaat kosten ;) .

Een governor in de V-stabi voor b.v. de brandstofheli's, al net zo slim bedacht als de satelliet aansluitingen. De hardware was reeds voorhanden, slechts iets software toevoegen.

Greetz, Aldert

De 700 die eraan komt vind ik super. 2011 gaan mijn beide 500's weg ten voordele van een grotere heli, nu heb ik de keuze tussen een 600, 600SE of een 700.

Eén van mijn Logo's heeft een carbonnen frame (KAOS), en ik vlieg 2,4. Met het originele plastic frame moet je een static mod doen, of in ieder geval je voorzorgen nemen (zeker met de 500). Het carbonnen frame is geleidend van voor tot achter. Ik zie er enkel voordelen in (buiten misschien de prijs, zullen we nog zien).

De govfunctie is goed gezien, maar interesseert mij persoonlijk niet omdat ik geen ambities heb in nitrorichting...

Ik vind de presentatie van de 700 wel leuk.

Wat ik ook grappig vind is dat velen hier op het forum de onmetelijke voordelen van het plastick frame van de logo's aan het promoten waren.
ZOOOOoooo veel beter dan Carbon......
En nu doet Mikado hetzelfde als alle anderen :rolleyes:

Buiten dat ben ik heel benieuwd naar de LOGO 700.

Wat de software-update betreft, er zit ook een loggingfunctie ingebouwd die ook de trillingen en resonaties in de heli meet...

En de governor zou op één of andere manier ook bruikbaar zijn voor elektro, hoe dat juist zit is nog niet duidelijk. Voordeel van alles-in-één is hier ook weer duidelijk : een anti-bogging functie die de pitch redeceert indien er een overload is...

Wat ik ook grappig vind is dat velen hier op het forum de onmetelijke voordelen van het plastick frame van de logo's aan het promoten waren.

Echte voordelen heb ik er nooit van gezien, vandaar dat ik ook een KAOS-frame ineen gestoken heb. Nadeel is zeker de 'geslotenheid' van het kunststof frame. Mijn carbonnen frame is veel overzichtelijker. Ik vind het kunststof frame wel mooier...

Feit is wel dat Mikado de zaak steeds beter op gang krijgt. Je ziet vaker nieuwe snufjes, nieuwe speeltjes enz.
De 700.... weet nog niet of die mooi is, maar ik weet wel dat het me geld gaat kosten ;) .

Een governor in de V-stabi voor b.v. de brandstofheli's, al net zo slim bedacht als de satelliet aansluitingen. De hardware was reeds voorhanden, slechts iets software toevoegen.

Greetz, Aldert

Ze zijn zeker goed bezig ! Met de Stabi 4.0 hebben ze een troef in handen, zo lijkt het. Maar dat moet je eerst meemaken ;)

Geweldig nieuws!!!

Mikado speelt goed in op de markt. Er zijn altijd mensen die graag een carbon frame willen voor de bling factor, de mensen die voorbij dat stadium zijn zullen iets hebben van "óh nòh.. leuk". Zelf heb ik heel lang getwijfeld om op de 700 te wachten en de Vibes weg te doen. Maar aangezien ik zoveel van dat spul heb liggen en je er geen drol voor weer krijgt heb ik besloten maar bij de Vibes te blijven.

Ik ben erg benieuwd hoe die 700 eruit gaat zien! Ik hoop echt dat ze de mikado look vast zullen houden niet met een Avant achtig geval aan zullen komen.. Daar hebben we er al genoeg van! Belt? TorqueTube? That's the question!

Bas 3D Masters 2010 Logo 700???

Groenten,
Tjerk ;)

Kijk dit is nog eens goed nieuws!

Ben erg benieuwd naar die 700, als ze binnenkort gereleased worden zal ik die
waarschijnlijk ook gebruiken op de masters ;)

Zelf was ik wel een grote fan van de plastic frames, dat hoort gewoon bij Mikado.
Ze zullen wel zijn overgestapt op de carbon frames omdat het mal maken voor zo'n
plastic frame erg veel geld kost.

Gr. Bas

Ook leuk die update voor de vbar, logs! Hadden ze beloofd, mooi dat het nu eindelijk definitief is.

En de 700, 600SE :) 710 of 690 bladen boeien mij persoonlijk niet. Een bestaande 600 ombouwen naar SE is dus alleen een kwestie van nieuwe staartbuis, riem en rods. ( wellicht ook de bladhouders ). 3.4kg met 690 bladen, klinkt erg goed!

Erg benieuwd naar de uiteindelijk echte 700! Torquetube zou leuk zijn. Hoop dat ze hem ook in het bekende plastic maken. Dat carbon is mooi maar voegt weinig toe. Hoop dat ze de keuze aan de klant overlaten!

Super mooi man...
De discussie Kunststof of Carbon is wat mij betreft helemaal niet relevant.
Hier zie je een stuk ontwikkeling voorbij komen, een mix, optimaal gebruikmakend van alle materiaal eigenschappen en productiemogelijkheden.
MSH ging ze al voor met deze methode (protos carbon), en dat was/is gewoon een heel mooi idee.
Ook kostendrukkend, de matrijzen zijn immers veel kleiner.
MSH gebruikt tegenwoordig geleidende kunststof in het Boomblock, en daardoor is een static mod niet meer nodig.
Neem aan dat Logo dat ook gaat gebruiken.
Ik zie hier geen nadelen, alleen maar vooruitgang.
Prachtige ontwerpen.
Ben heel benieuwd naar de 700!.

Edit:
Zie net dat het geanodiseerde CNC aluminium delen zijn...dus geen matrijzen meer nodig, en al vaker gedaan inderdaad.
Dat vind ik dan weer jammer!, carbon verstevigd kunststof was mooier geweest.

Grt,
Eric

Laatst bewerkt:
ik vond altijd mikado wat hebben met hun plastic frame. Ze hadden geen carbon, maar nu dat ze ermee komen, komen ze ook gelijk goed :) Ik vind het echt super mooi uitzien. Ik had 3x BLS451 onderweg voor mijn trex600.. maar ik denk dat ik ze lekker bewaar voor mikado :)

Mooie spulllen in het begin van het nieuwe seizoen.
de gevestigde merken maar ook andere merken zijn er ook.

Ik bijvoorbeeld heb nu een paar dagen geleden de heli van
LF techniek besteld de Roxxter 22 FLB dit in combo met
door de zelfde man ontwikkelde gyrobot 700!

vind ik weer heel erg mooi met de garantie dat zelfs een beginner
hier kan vliegen en zelfs de paddel stang niet eens mist!

gelukkig maar zo houden we verschillen in de lucht.

ik laat wat van me horen als hij binnen is
en natuurlijk mijn bevindingen.

gr martin

Heel veel mensen vinden het niet zo aantrekkelijk omdat ze gewend zijn aan blingbling wat ook daadwerkelijk glimt zeg maar, vind ik persoonlijk meer voor motoren of auto's.
Dit ontwerp ziet er super technisch uit, doet me een beetje denken aan de tijd (diensttijd) De airframes van de NF5, F16 en de "kale" bolkovs en allouttes die ik dagelijks zag staan in de werkplaatsen op Gilze-rijen.
Daar werd ook altijd een soort gele grondlak gebruikt.

Ben ook wel erg benieuwd naar de werking van de governor functie op de Vstabi.
Ik ga deze zeker gebruiken op mijn T700 als de firmware gereleased word.
Weer een aparaatje minder, en een echte slimme governor die kan rekenen met heel veel beschikbare parameters.

Mikado is goed bezig :)

Laatst bewerkt:
Ik vraag me alleen af hoe Mikado de gov functie implementeert in de e-heli's. Bij v-motoren zal wel een hallsensor of optische sensor worden gebruikt op de fan, maar bij een e-versie heb je die niet. Zal wel parasitair van een motorspoel worden getakt, denk ik.

dat zal het zijn, dat doet eagletree ook om de rpm te meten. Maar ik vraag me wel af of het ook in praktijk echt werkt... hij moet het eerst meten en dan weer doorgeven aan je esc.... en je esc moet weer snel genoeg zijn met verhogen van je toeren. Een ingebakken gov zoals in een kontronik heeft wel een voorsprong. Vbar heeft ook een betere staart gyro omdat het een 3in1 is en geen lose staart gyro zoals b.v. skookum.

Die redenering kan twee kanten op; De Vbar kan ook zien welke stickbeweging je rotor laat inkakken, en er de volgende keer op anticiperen. Dan loopt hij weer 'voor' op bv Kontronic... Die reageert immers pas als het toerental al aan het inzakken is...

@ rotormania: Ik weet niet precies wat je hier bedoeld met "zelfs een beginner kan hier mee vliegen en mist niet eens de paddle stang" maar denk nu niet dat je heli ineens makkelijker vliegt! Voor meer informatie zoek het forum na daar heb ik meerdere keren beschreven hoe het werkt en dat je heli dus niet makkelijker gaat vliegen! Houd daar dus rekening mee in het geval je dit wel dacht.

Wat betreft het Logo gebeuren, ben erg benieuwd naar de 700. Het carbon frame is denk ik een commerciële keus.

Veel mensen in de heli wereld zijn "niet gehinderd door enige technische kennis" en lopen daarom altijd te verkondigen dat carbon het beste is. Wat natuurlijk nonsense is, althans het is wel waar, maar deze mensen hebben niet door dat het "plastic" wat door Mikado wordt gebruikt ook gewoon vezel versterkt is. Dit kan met koolstofvezel, glasvezel e.d. Het mooie van het spuitgiet proces dat Mikado gebruikt is dat je precies daar waar het nodig is verdikkingen/verstevigingen in het frame kan aanbrengen en zo een optimale stijfheids/massa verhouding kan verkrijgen.

Maar zoals zo vaak is commercie vaak belangrijker voor de verkoop dan de technische gedachte achter het product, jammer maar helaas...

Greetz,

Mi

Back