Het Moppen-Topic

IMG-20221007-WA0005.jpg

Ach Paul, jullie maken de lekkerste Bieren maar daar hoort Jupiler niet bij ("ons" Heineken ook niet).

Mijn favoriet is de Chouffe (blonde).
Daarna volgen de Rochefort 12, de Chimay en de Ciney.
De Leffe is ook prima. Van de Geuze-Lambiek moet je houden (doe ik).
:bier:

Wat voor bier dan ook ik vind het echt niet te drinken. In de loop van de jaren heb ik heel veel soorten geproefd maar ik vind het echt niets. Ik ben ook eens met een groep vrienden in een bierproeverij geweest. Die vrienden en bekenden hebben van alles en nog wat geproefd maar na een stuk of 4 verschillende monsters te hebben geproefd had ik een (voor mij) vreselijk smerige smaak in m'n mond en had ik twee koppen koffie nodig om dat enigszins weg te krijgen. Later bij het eten smaakte me dat lang niet zo goed als ik zou willen omdat die (voor mij) smerige smaak nog steeds aanwezig was.
Een bijkomend probleem is dat mijn maag heel erg slecht tegen alcohol kan. Het is in het verleden gebeurd dat ik na 2 glazen wijn bij een diner zo ziek werd dat een half uur later alles er weer uit kwam. Een uurtje later voelde ik me weer goed en ik heb er geen "kater" aan over gehouden. Sindsdien drink ik zo goed als nooit meer iets met alcohol. Als het ergens in zit laat ik het staan want ik voel het direct in m'n maag. Dat zou ook mede de oorzaak kunnen zijn dat ik bier niet te drinken vind.

Ik hou ook meer van een Chimay ,Maar door de dure energie kan ik die niet meer betalen :(

Ik hoef het een Belg natuurlijk niet te verklappen (het is meer voor de meelezers), maar de Biertjes die ik noem behoor je gewoon ongeveer op de huidige kamertemperatuur te drinken. 15 tot 18 gr is perfect.
Het scheelt dus weer in de kosten dat je Jupiler (of Heineken o.i.d.) niet zover hoeft te koelen dat de smaakpapillen verdooft worden.

Heb je nooit het verhaal gehoord van die mannen die meerdere dagen in een lift geblokkeerd zaten, en zelfs hun eigen urine hadden moeten drinken om te overleven.
Het werd zo spannend dat ze zelfs overwogen hadden om die blikjes heineken uit te drinken die er lagen.

Back