Het Multiplex Twinstar 2 topic

Discussie in 'Beginners' gestart door wiebe, 23 jun 2005.

  1. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo

    he..die is van mij geweest..:p
    en ja idd , power zat ;)
    vliegt makkelijk op minder dan half gas met een 4400 mah 3cells lipo ;)
    ik zelf maakte er altijd gewoon een grondstart mee , nog net zo makkelijk.
    geewoon sturen alsof je al vliegt en iets wilt klimmen, moet lukken..:p
     
  2. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Doe er epoxy rond,is wel zwaarder maar wel sterk
     
  3. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Vandaag zonder een zuchtje wind getracht mijn twin weer eens de lucht in te krijgen.
    Het lukte echter zeer moelijk om hem de lucht in te krijgen en ik kan geen fout vinden.
    Ik vlieg met 2 jamaro 480PRO motoren en een 8cel MiMH, zijn deze dan toch niet zwaar genoeg om zonder wind te vliegen. Vorige week vloog hij met wind prima.

    Maak ik misschien een verkeerde redenering?

    Gust
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2008
  4. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Zit je zwaartepunt goed?Hoe gooi je hem in de lucht?

    In de mijne zitten maar gewone speed400 motortjes en ik met camspeed props.En die gaat zonder problemen de lucht in.Volgas de twin de lucht ingooien.Hij zakt eventjes richting Moeder Aarde maar komt net op tijd los van de zwaartekracht en weg is hij.Zelfs al zit de cg niet altijd goed.
     
  5. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Bedankt WeZZe,

    het zwaartepunt zit goed. Heb ondertussen maandag nog gevlogen met een batterij die 300gr minder weegt en dat gaat prima. Deze week zeker nog eens proberen met de zwaardere batterij (bijna 500gr), maar dat is de batterij die men mij origineel verkocht bij de twin.

    Groeten,

    Gust
     
  6. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    500 gr 8O .Mijn zwaarste lipo voor de twin is 250gr. 2cell 7V 3200mah met een redelijke vluchttijd van 20 minuten.
     
  7. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Ja dat gaat over een NiMH batterij 8 cellen, zo gekocht bij de aankoop van de twin op aanraden van de winkel. Om juist te zijn 477gr. en dat is erg zwaar.
    Ik maakte er maar 2 vluchten mee en wil ze wel verkopen want voor een twin is dat niet erg handig.

    Groetjes
     
  8. Touwkop

    Touwkop

    Lid geworden:
    2 feb 2008
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Hulshorst
    Ik heb vakantie en eindelijk tijd gevonden om de Twin te repareren :D. Ik zal eerdaags weer eens een nieuwe poging gaan wagen. Hopelijk nu schadevrij.:p
     
  9. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Begin er maar mee hem lichter te maken en niet zwaarder.
    En de CG waar hij hoort .

    Ik heb er 2 kleine brushles motortjes op met 2 regelaartjes op 3S 2000 .

    Hij weegt 1012 gram en vliegt perfeekt .

    Mfg Johan
     
  10. dempar

    dempar

    Lid geworden:
    6 aug 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Maastricht
    Ik heb sinds kort de TwinStar II, moet hem nog in elkaar zetten, maar vind de manual niet echt heel duidelijk mbt het aansluiten van de electronica. Ook in het filmpje is het allemaal niet zo goed te zien. Ben nieuw in de RC wereld en nu is de vraag of iemand duidelijke foto's heeft van de aansluitingen. Heb gewoon alles standaard en een Graupner R-700 ontvanger en een MX-12 zender. Wie o wie heeft meer info voor me. Verder nog de vraag of ik de propellertjes op de motor moet lijmen, dat doen ze wel in het filmpje, zo ja welke plaksel kan ik daar het beste voor gebruiken? Alvast bedankt.......
     
  11. dempar

    dempar

    Lid geworden:
    6 aug 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Maastricht
    verwijderd
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  12. dempar

    dempar

    Lid geworden:
    6 aug 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Maastricht
    Hallo Gust Heli, vlieg jij bij een club? Zo ja, welke? Hoe gaat het met jouw TS II? Ben nieuw in deze wereld en zag dat jij niet zover bij me vandaan woonde. Heb je veel ervaring met vliegen? :D
     
  13. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Dag Dempar,

    ik stuurde je een pb om iets af te spreken.

    Mvg

    Gust
     
  14. dempar

    dempar

    Lid geworden:
    6 aug 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Maastricht
    Hallo Gust,
    Heb je een PB terug gestuurd.
    Ik zie dat je ook een MX12 zender hebt, ik ook, dat is ook fijn, dan zou je me daar ook mee kunnen helpen.

    Gr.
    Roland
     
  15. cessna66

    cessna66 Guest

    hallo

    ik heb sins kort ook een twinstar 2.
    nog even wat probleempjes.
    erzat een tekort stukje staaldraad bij voor het hoogte roer.
    we hebben van koolstof een roerstaafje gemaakt.
    het nadeel van koolstof is je kunt het niet buigen.
    dus toen hebben we hetzelvde als bij al die modellen van multiplex bij de roerbevestiging.
    toen hebben we eergister een testvlucht gemaakt.
    de propeller vloog er nog af maar we hebben nu hebben we prop. adapters besteld.
    ik hoop datie het dan beter doet.

    grt wilbert
     
  16. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    tip voor de standaard propellertjes

    door het zwarte dopje prikken met een naald
    een beetje secondenlijm in de propeller steken
    De propeller derop duwen !, het teveel aan lijm
    komt via het gaatje naar buiten, en als er toch wat
    richting de motor gaat, zorg dan dat het vliegtuig
    met de neus naar beneden staat :D


    Odin
     
  17. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    MPX geeft de raad de prop niet met CA te lijmen omdat het rubber spinnetje hard word door CA .

    Gewoon opdrukken na eerst het asje te ontvetten . ;)

    Mvg Johan
     
  18. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    adapters zijn wel beter.Gewoon eerst de prop uitboren tot 3mm.Nadeel van die guntherprops is dat ze vrij vlug dooscheuren.ik heb er iig camspeed opgestoken.
     
  19. cessna66

    cessna66 Guest

    met adapters is ook makelijker als er een prop. kapot gaat.
    kun je hem snel vervangen
     
  20. dempar

    dempar

    Lid geworden:
    6 aug 2008
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Maastricht
    Zo na toch wel wat vlieguurtjes met mijn TwinStar II, heb ik toch het onderspit moeten delven en heb ik mijn eerste crash meegemaakt. Ik was bezig met landen en stuurde volledig de verkeerde kant op waardoor mijn vliegtuig tegen een draad van een hek aan kwam. Denk dat de schade mee valt. Alles lijmen (ook een motor los) 2 nieuwe vleugelhouders kopen en dan weer vliegen, tenminste zo zie ik het nu. Ik zal mijn bevindingen en evt. foto's erbij plaatsen.
    Roland
     

Deel Deze Pagina