flauw, maar waar idd

.
de MX16 blijft een leuk beestje, al vlieg ik de laatste tijd weer alleen maar met de MX12. Die had ik omgebouwd naar 2.4ghz en das wel handig met een paramoteurtje

.
Als ik weer wat geld heb moet ik maar snel de MX16 ook ombouwen...
Op de DLG had ik volgens mij zelfs de flaperons met het gas gemixed omdat ik die toch niet gebruikte. Dat weer op een schakelaar. Dus met 1 schakelaar gingen de flaperons een vast stukje omlaag, en met de andere schakelaar zaten ze ineens aan de gasknuppel vast zodat je het proportioneel kan regelen. Leuk, maar heb je wel je gaskanaal voor nodig.
Wieltje en rempkleppen samen gooien lijkt me geen slechte oplossing idd. Wel je landing goed indelen, niet dat je op het laatst toch bedenkt om de remkleppen in te doen, hahaha
Rene, het probleem dat je 2 kanalen voor de ailerons gebruikt. Zo heb je simpelweg geen kanaal meer vrij... (liefst flapkanaal 6)
Oh ja, op de paramoteur heb ik nu een speedsysteem op kanaal 5. Gas op 1, armpjes om te sturen op 2 en 3.
Door GEA aan FLA te koppelen kan ik met de "Flight mode/Gear" schakelaar kanaal 5 bewegen, maar ook met de linker schakelaar, "Flap/mix"
mixer 1 : FLA > GEA
offset 0
+100% +100%
sw Always on
Ze werken dan wel dubbelop. Dus ik kan:
Rechter schakelaar naar me toe = 25% uitslag
Linker schakelaar naar me toe = 75% uitslag
Linker EN Rechter schakelaar naar me toe = 100% uitslag
Voor de rest zijn alle andere mixers ook in gebruik, maar das om de armpjes mee te laten gaan met het speedsysteem, en de speed weer met het gas (schakelbaar

)