HET MX-12 Instellingen-topic

Nou... Ik ben in ieder geval een heel eind!

Eerst in het hoofdmenu D/R op de schakelaar ELEV D/R gezet..

- linksachter is nog steeds flaps 90% UP
- linksvoor is flaps 10% DOWN voor thermiek (maar dit werkt alleen, wanneer ik de rechtsachter schakelaar omhoog zet. Staat deze omlaag dan doet de knop ELEV D/R dus ook niets..
- rechtsachter moet dus omhoog staan als ik de ELEV D/R schakelaar wil gebruiken
- rechtsvoor is voor aileron/rudder mix..

Beetje met gebruiksaanwijzing en ik heb geen idee waarom die rechtsachter schakelaar omhoog moet voor de linksvoor schakelaar.. Maar het werkt in ieder geval ongeveer zoals ik wil!

Bedankt!

vraagje

ik vind men probleem niet direct terug in dit draadje
mijn hoogte roer van men extra werkt op 2 servo's
als ik werk met een y kabel gebeurt het volgende
de 2 hoogte roeren werken nu zoals rolroeren dus up gaat de ene kant op en de andere kant down (kanaal 3 met rx 700)
liever ga ik niet voor de y kabel en zou ik ze graag afzonderlijk kunnen regelen maar dat lukt me ook nie (na 3uren)

dus als ik met 2 servo's werk in welke kanalen moeten ze dan 3 en?
en moet ik ook dingen veranderen in men zender (mx12)

graag antwoorden voor het instellen met zowel ykabel als zonder

thanks guy's hopelijk kunnen jullie me helpen

zonder programmeren kan het met een Y-kabel. Jij hebt echter 1 hoogteroerservo spiegelbeeldig ingebouwd t.o.v. de andere waardoor ze tegengesteld werken.
1 tip voor als je een nieuw vliegtuig bouwd, sluit eerst alle servo's aan op de ontvanger en zorg dat ze de goede kant op werken voor je ze inbouwd!
Maar goed. 1 van de 2 hoogteroerservo's moet gereversed worden. Dat kan op 2 manieren, met een los printje er tussen (te koop), of de servo zelf ombouwen. Voor de 2e moet je even zoeken, je moet dan een paar draadjes IN de servo omsolderen. beste te oefenen met een oude afgedankte.

Wil je het wel in de zender doen, dan moet je denk ik de 2e hoogteroerservo in kanaal 5 prikken (de rest is bezet lijkt me) en dan GEAR met ELEV 100% mixen.
Moet wel werken volgens mij.

Ik zag in een ander draadje dat je ook problemen had met aansluiten van de rolroeren. Is dat opgelost? (flaperon functie aanzetten, ailerons op kanalen 2 en 6).

Voor de 2e hoogteroerservo zul je het enige overgebleven kanaal moeten gebruiken: kanaal 5. Zorg eerst dat je gear functie op inhibit staat. Daarna een mixer aanmaken ELE->GEA 100/100 (of -100/-100 als hij de verkeerde kant op beweegt). Hiervoor moet je mixer 4 gebruiken, die neemt dan nl de trimfunctie van het hoogteroer mee naar kanaal 5 (andere mixers doen dat niet). Hoogteroeren zitten nu dus op kanalen 3 en 5.

demarnix, makkelijkst is denk ik gewoon de servo omdraaien óf het servo-armpje 180 graden verdraaien. Of is er een reden dat dat niet kan?

De link van Matanza kan ik niet volgen eigenlijk.....

Ik zag in een ander draadje dat je ook problemen had met aansluiten van de rolroeren. Is dat opgelost? (flaperon functie aanzetten, ailerons op kanalen 2 en 6).

Voor de 2e hoogteroerservo zul je het enige overgebleven kanaal moeten gebruiken: kanaal 5. Zorg eerst dat je gear functie op inhibit staat. Daarna een mixer aanmaken ELE->GEA 100/100 (of -100/-100 als hij de verkeerde kant op beweegt). Hiervoor moet je mixer 4 gebruiken, die neemt dan nl de trimfunctie van het hoogteroer mee naar kanaal 5 (andere mixers doen dat niet). Hoogteroeren zitten nu dus op kanalen 3 en 5.

mooie toevoeging Ray,
Dat van die trim wist ik nog niet, heb nog nooit een model gemaakt met 2 hoogteroerservo's...

moet lukken nou toch, demarnix?

Aan iedereen bedankt voor die snelle en waardevolle hulp
@ fotor ... ik heb het op u wijze gedaan ging gewoon perfect

Elevator op kanaal 5. dat ik daar nog niet op ben gekomen. Ik heb maar een y-kabel met simprop rev/d/r printje genomen maar dit had een hoop moeite en geld bespaard.
Dacht dat het alleen kon met de mx16 op kanaal uhmmm 8,

Heb de sim-kabel besteld voor de MX-12 dus kan binnekort oefenen op mn sim:d

Hallo,

Kan iemand mij mss uitleg geven over hoe ik mijn mx-12 moet instellen voor een GP Piper electric, hier staat wel veel op, maar dat is voor mij grotendeels wartaal:d??

Alvast bedankt

Hallo,

weet iemand een geschikt kabeltje voor de mx-12 i.s.m. Realflight ?

alvast bedankt,

niels

Laatst bewerkt:
Pensbak

Zij die mij kennen weten het al, Ik ben een doe het zelver...

Gisteren weer wat aan het hobbieen geweest en zie..
Een pensbak voor mijn MX12. Nu alleen nog leren pincen...

100_4397.jpg

100_4398.jpg

100_4399.jpg

100_4400.jpg

100_4402.jpg

Materiaal beschrijving..
Proto type..
2 plaatjes PVC plaat (wordt persplex)
4 kokerbalk stukjes 30x30x30mm.. (wordt aluminium)
2 stukjes staf 10mm rond 40 cm lang
2 sleutel ringen
4 M5x45 boutjes met dopmoeren.
2 laptop tas riemen (was het bewaren toch ergens goed voor)

Kosten max 10 euro als je ongunstig moet inkopen...
en wat junkbox materialen..

Benno

Ziet er prima uit. Maar kan je nog wel met je vingers onder de switches achteraan komen? Op het plaatje lijkt het of je aardig moet pulken om de switches van laag naar hoog te kunnen zetten.

Ziet er prima uit. Maar kan je nog wel met je vingers onder de switches achteraan komen? Op het plaatje lijkt het of je aardig moet pulken om de switches van laag naar hoog te kunnen zetten.

Heb je een beetje gelijk aan.. ze zitten net boven de plaat en de uitsparing werkt redelijk.. echter links zit de Throttle cut en rechts de HH schakelaar en die beide gebruik ik toch niet gauw inflight... Overigens zonder pensbak kon ik er al helemaal niet bij komen omdat je de zender dan moet vast houden...

Maar omdat dit een proto type is (ik wil nog een tweede lichtere maken) sta ik open voor positivie comentaar..

benno

Back