Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hé, jij hoort op het duin te staan....
Servo openen, en de draden op de motor en beide buitenste draden van de potmeter omdraaien.
rateltje kan je er gewoon uit halen, en wat bedoel je precies met gecentreerd?
dat ie automatisch terug naar midden veert? in dat geval veertje+ armpje los maken
gewoon beetje voorzichtig doen, kan er weinig gebeuren![]()
misschien een domme vraag maar hoe los ik dit op: mijn flaps hebben elk een servo en ze zijn samen dmv een Ykabel, maar ze werken als de ailerons (1 up, 1 down) en niet als flaps....
hoe los ik dit op?
ik heb nu één flap op kanaal 5 (gear) en één op kanaal 6 staan en de gear switch aan de flapswitch gekoppeld...lijkt te lukken
kwestie van een beetje creatief te zijn é
Voor zover ik weet moet je, als je ailerons als flaps wilt gaan gebruiken, de linker op kanaal 2 en de rechter op 6 zetten. Bij de modelkeuze, die je krijgt als je scroll down en enter tegelijk tijdens het inschakelen van de zender indrukt, geef je aan flaperons te gebruiken. Dat geeft je in het instellingen menu de kans om je flaps te activeren en onder een schakelaar te zetten. Met een Y-kabel gaat het niet werken.ik heb nu één flap op kanaal 5 (gear) en één op kanaal 6 staan en de gear switch aan de flapswitch gekoppeld...lijkt te lukken
kwestie van een beetje creatief te zijn é
Waar die andere voor is weet ik zo ook niet, je hebt in ieder geval die met dat knikje erin nodig.
Voor zover ik weet moet je, als je ailerons als flaps wilt gaan gebruiken, de linker op kanaal 2 en de rechter op 6 zetten. Bij de modelkeuze, die je krijgt als je scroll down en enter tegelijk tijdens het inschakelen van de zender indrukt, geef je aan flaperons te gebruiken. Dat geeft je in het instellingen menu de kans om je flaps te activeren en onder een schakelaar te zetten. Met een Y-kabel gaat het niet werken.
Loop even mee:
- Selecteer je model en ga vervolgens in het menu door scroll down en enter tegelijk in te drukken.
- Ga vervolgens met Scroll up naar menu Flap system.
Hier kun je aangeven hoeveel procent je je flaps omhoog of omlaag wilt.
Vervolgens kun je met ELEV DN of UP je flaps corrigeren.
Als je je flaps naar boven zet, moet je met Elevator down corrigeren omdat hij anders naar beneden duikt. Als je je flaps naar beneden zet moet het natuurlijk andersom. Over het algemeen wordt geadviseerd met je flaps up af te remmen. Door correctie met je hoogte roer zal je vliegtuig horizontaal blijven maar wel langzamer gaan vliegen.
Dit alles kun je het beste voor je gaat vliegen op een milde waarde zetten en onder een van de 4 schakelaars zetten. Dan ga je op veilige hoogte kijken wat het effect is als je je flaps activeert.
Als je ervoor zorgt dat je tijdens het vliegen in het menu zit, kun je het live corrigeren door de waarde te veranderen en de schakelaar weer om te zetten. Is niet niet wat je wilt, dan schakelaar weer terug zodat hij weer normaal vliegt, waarde aanpassen en weer uitproberen. Net zo lang tot je vindt dat het goed is.
Als je de uitslag van de flaps vergroot, denk er dan aan dat je ook de correctie van je hoogteroer moet vergroten, anders komt ie in een duikvlucht naar beneden.
Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat mee kunt.
Willem.
Hoi,
EN
Tja, dat had Fotor (en anderen) je ook wel kunnen vertellen
Maar je schreef eerder dat er een Y kabel tussen zat, dan kan je het met behulp van de zender NIET oplossen.
De twee servo's beiden op een eigen ontvangeruitgang werkt het beste en is de mooiste oplossing. Je kan dan beide servo's afstellen met hun eigen sub-trim, travel rate, etc.
Grtz,
Menno