Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Alexz dat weet ik niet zeker.
Want ik kreeg hem eerst niet aan de praat dus ik heb even wat benzine in de uilaat gespoten.
Maar het probleem was lege batterijen van de easy start :oops: .
Hij kan nu met mijn eigen bouw rubbers erg langzaam lopen.
En dat is heerlijk met landen dat was altijd lastig met de hydromount omdat hij dan sneller moest lopen.

Hier nog 2 foto's.

100_0980.JPG

100_0981.JPG

De sticker op het richtingsroer heb ik er af gehaald ik heb net een grotere en mooier rood geprint.
Dat heb ik op een papieren sticker geprint waarover ik iets groter doorzichtig plastic plak dan glimt hij mooi en kan hij tegen benzine.
 
Vandaag nog even de tijd gevonden om 2 stickers te knippen.
De oracover heeft mijn broer gehaald vanmiddag.
Dus morgen kan ik er weer vol op tegen aan.
Nu naar een bruiloft :cry:
 
Ik kan er ook niets aan doen Berrie.
Ik kom net thuis maar ik haat bruiloften en verjaardagen, en al dat soort dingen.
 
Vandaag de isolatie in de motorkap geplakt.
En de motor 2 mm naar voren gezet, dit omdat de spinner te dicht op de kap stond.
Nieuwe stickers op het richtingsroer geplakt.
De motor nu lang laten draaien om te kijken of er niets lostrilde.
Alles bleef goed vast zitten.
Toch borg ik altijd nog de moeren met 10 seconden lijm.

De vleugel is nu geschuurd en ga ik straks nog aan beginnen met folieën.
De klusjes worden nu snel kleiner.

Even een lijstje van wat er nu nog moet gebeuren.

De vleugel dus folieën
De ontvanger nog een plaatsje geven.
Nog een pijpje in de romp lijmen voor de antenne.
De snoeren van de vleugel nog solderen en aansluiten.
De ook al de andere snoeren opbossen.
De ontvanger geef ik als laatste een plaatsje ivm het zwaartepunt.
Volgens mij is het dat zo'n beetje.
Zaterdag wordt er nog niet gevlogen denk ik maar volgende week midden in de week wel denk ik.
 
De vleugel is weer voorzien van een nieuwe laag oracover.
En de snoertjes voor de vleugel zijn nu allebei klaar.
De accu's hangen aan de lader.
Bij genoeg energie en mooi weer kan hij misschien morgen vliegen.
Maar het al wel meer instellen e.d. worden.
 
Hee Bertus je hebt de smaak weer helemaal te pakken :thumbsup:

Hopenlijk kan je morgen een re-maiden maken, we horen het graag van je hoe dat verlopen is.

Alvast succes gewenst.
 
hee bertus we posten dan niet heel veel.
maar dit draadje volg ik toch wel.
ziet er goed uit ,ik ben benieuwd hoe dit nu vliegt.
in vergelijking tot je eerdere zwaardere.
groet wiebe.
 
Ik kan je vertellen dat ik vandaag totaal geen energie heb en niets heb gedaan.
Maandag dan maar weer verder.
 
Ik ben nog vergeten te melden, dat het beplakken van de motorkap waar ik het een paar post geleden over had,
Ging over de binnenkant van de kap met isolerende en hittebestendige schuim.
En ook het deprom wat ik in de romp heb geplaatst voor mijn gevoel veel geluid dempt.
Nu weet ik dat gevoel niets zegt maar alle beetjes helpen zeg ik maar.
Meten kan op de club en dan moet de vleugel er ook op.
Ik vraag me wel af wat de vleugel voor geluid afgeeft.
Want hij is helemaal hol nu en als je er een tikje op geeft zingt hij aardig.
Vandaar het schuimlaagje tussen de vleugel en de romp.
Er moet alleen nog meer bij maar het is op nu.
Even kijken wat er nu tussen komt.
Dit even als extra info.

En ook wil ik nog even zeggen dat ik de reachties erg leuk vind.
Dus bedankt.
Een bouw verslagje maken kost toch best veel tijd.
En als het gewaardeerd wordt is het extra leuk natuurlijk
 
De husky is klaar de accu's krijgen nog een goede ontlaad en oplaad beurt.

Wat ik wel leuk vind is de spinner voor de driebladsprop heb ik helemaal gepolijst.
Ik heb alleen de spinner voor de 2bladsprop maar gespoten en de 3blads was ik vergeten :oops:
Ik wilde hem eerst rood spuiten, maar toen ik hem mooi glad aan het schuren was, ben ik maar door gegaan en is nu best mooi.
Helaas kan ik even geen foto's uploaden maar zo snel het leuk komen de foto's
 
Even wachten Berto.
De motor loop erg mooi nu.
Want vanmiddag heeft de motor lang gelopen met de vleugels er op.
Het geluid van de vleugels valt me mee.
En hij kan nu super langzaam lopen.
Morgen even de motorkap er af halen om alle bouten na te trekken.
Dan gaat het woensdag gebeuren denk ik.
Alleen de foto upload doet het niet :cry:
 
De foto upload werkt weer.

Hoe vinden jullie mijn spinner glimmen? :lol:
100_1007.JPG

100_1011.JPG


Het tipje wat kapot was is weer onzichtbaar gerepareerd :P
100_1012.JPG


Zo is hij nu.
En met mijn broer zijn piper.
Ik hoop dat we deze week lekker samen het luchtruim kunnen kiezen.
100_1009.JPG

100_1017.JPG


De struts wil ik nog wel wit spuiten, maar eerst maar eens vliegen.
Ik ben er best blij mee hoe hij nu is.
Hij weegt nu 9500 gram.
Ruim 4 kilo lichter dus.
De motor draaide met een 22 X 8 2 bladsprop 7000 toeren.
En met een 20 X 10 3bladsprop 6500 toeren

Met de 3blads is hij een stuk stiller, maar heeft ook duidelijk minder trekkracht.
Het slepen zal denk ik dus wel met een 2blads gebeuren.

Eerst maar eens invliegen.
Ik wil ook eerst kijken hoe de ontvanger accu zich houd.
Die is nu ook al 6 jaar oud, maar als er nog gewoon 1700 mah ingaat vind ik het prima, en maakt mij het niet uit hoe oud hij is.
Ik ben nu wel over gestapt naar 1 accu en 1 schakelaar, alles voor gewicht.
Het is nog wel een 5 cellen pakket 1700 mah.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bertus,
Mooi hoor, 4 kilo afgevallen dat zul je best merken.

Vindt je echt dat je op dit toestel zou moeten bezuinigen op een extra schakelaar of een elektronische versie?
Zou die 30 gram nog wat uitmaken denk je?

Zelf gebruik ik de elektronische schakelaar/battery switch van Robbe, die is klein, licht en heeft als voordeel dat je niet twee zware accu's mee hoeft te nemen, maar alleen een kleine backup die het hooguit maar 1 vluchtje hoeft uit te houden.
Een led geeft aan hoe het met de accu's gesteld is, als de situatie bij aanvang niet goed is krijgt de ontvanger geen stroom.
Is geschikt voor 4 en 5 cellen. De ontvanger is ook via 2 kabels aangesloten, de stroomtoevoer heeft dan een simpele en doeltreffende backup. (controle blijft belangrijk)
Het nadeel is dat je na het vliegen de accu's los moet maken want het dingetje trekt altijd 1mA.
Op zich is dat niet veel, maar in een paar maanden tijd zijn je accu's dan wel naar de eeuwige vliegvelden.
Suc6 met de maiden!
 
ziet er goed uit bertus.
4 kilo pffffff dat slepen gaat ook vast beter en vooral solo natuurlijk.
en die mooie gepimte spinner maakt het af natuurlijk.
en over die ontvanger accu .wat er niet in zit kan ook niet kapot.
en kan ook geen problemen veroorzaken
groeten wiebe.
 
Tuurlijk Wiebe, hang alles aan 1 draadje.....

Ik heb teveel kisten door stroomstoring de grond in zien gaan.

Op zijn minst dan toch vanaf de accu soldering draden, schakelaar en stekker naar de ontvanger in duo.
Dat kost relatief en absoluut gezien weinig tot niks, is minder dan geen moeite en je doet jezelf er zo'n lol mee.

Enfin Bertus, Suc6
 
Hoi Bertus,

Even een tip van een helipiloot, borg je motorbouten niet met secondenlijm :!:
Haal een klein flesje blauwe locktite bij de automaterialenzaak en doe dat daarmee. :wink:

Hij is wel erg mooi geworden ! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top