Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er weer goed uit bertus..
persoonlijk zou ik de slang van de uitlaat aan de onderkant van de romp een stuk inkorten....

maar operatie geslaagd en er een veel beter vliegende kist voor terug.....
:thumbsup: :celebrate:
 
Gefeliciteerd Bertus,

Je hebt knap werk geleverd :yes:

Nu een paar drijvers er bij bouwen en je kan ook naar een watervliegmeeting komen ;-)


Veel vliegplezier met je Husky :D
 
Dank u haha.
Ik heb al erg veel geluk gehad want op een voor mij nog duistere manier is de bevestiging van een strut los geschoten.
Van die borg kwiklings ben ik ook wel weer een beetje genezen.
Ik heb ze 20 keer gecontroleerd.
Ik heb er nu een 3 mm boutje met borg moertje in gedaan.
Want het pennetje en veertje ben ik helaas kwijt.
Nog even over de uilaatslang.
Die heb ik bewust zo lang gelaten omdat ik een hekel aan schoonmaken heb.
Helaas heb ik vanmiddag wel zo'n 1000 omweersvliegen vermoord :oops:
Hij zat rondom vol dode vliegen :P
 
Hoezo helaas, dat is een goede zaak, vliegen moeten dood.. heb laatst kennelijk een hele lading muggen om zeep geholpen, prop zat vol met bloed.

Mooi dat het 'sonja bakkeren' voor deze kist goed gelukt is en natuurlijk nog mooier dat je het ook daadwerkelijk merkt, al was dat wel te verwachten natuurlijk (4kg is gewoon best veel)..

Ondanks dat je zelf zei niet tot het naadje te gaan qua afwerking, ziet hij er weer mooi uit hoor!
 
Hezik dank je.
Maar heeft iemand ook ervaring met met deze kwiklinks?
Naamloos-1~28.jpg

En dan vooral met het veertje?
Ik heb hem een keer los gehad om opnieuw te folieën.
Kan dat wat uitmaken zijn ze maar voor eenmalig gebruik?

Ik vind het wel een mooie bevestiging.
 
Ze zijn zeker niet voor eenmalig gebruik maar blijkbaar zijn ze minder stevig dan je had gehoopt.

Gelukkig niks gebeurt verder, zo blijkt maar weer dat boutje/moertje soms de beste en veiligste oplossing is.
 
Ha Bertus,
Mooi dat het vliegt zoals je gehoopt had.
Ik heb deze gaffeltjes ook proberen toe te passen, maar krijg steeds ruzie met die veertjes, ze springel alle kanten op als ik ze er op probeer te knijpen. Na een aantal mislukte pogingen kan je het veertje niet meer vinden als het voor de zoveelste keer weggesprongen is. Uiteindelijk er maar een boutje doorheen gedaan.
 
Bertus zei:
Dat is wel even wennen iedere keer als ik hem af wilde vangen ging hij weer omhoog haha.

Bert, heb je de mogelijkheid je instelhoek te verkleinen?

Je hebt vast het zwaartepunt nog op de plaats van de zware uitvoering?

Als je hem steeds moet drukken heb je waarschijnlijk teveel up-trim vanwege:
-Zwaartepunt te ver naar voren
-Instelhoek te groot
 
Hey Bertus,

Ik heb nu ook een husky.
Alleen is dit de graupner versie van 2.16m.
Heb jij de sleephaak ook onder?
Voor slepen bedoek ik van een sleep.
Heb jij nog een tip waar ik hem boven kan neerzetten

Groeten
 
Oké ik lees verschillende reachties over de kwiklinks maar niet dat het slechte dingen zijn.
Nu zijn er 2 mogelijkheden.
1 gewoon een pech geval.
2 toch niet goed gemonteerd

Dus geen reden om ze niet meer te gebruiken.
Maar nu mis ik 1 pennetje en veertje.
Kan je die ook los ergens kopen?
Want ik vond deze links erg duur ik dacht van 8 euro het setje van 4 stuks.
Ik zou het graag weel zonder boutje doen omdat ik het orginieele veel mooier vind.

Berrie.
ik heb het zwaartepunt verder naar achter gebracht.
En toen hij zo zwaar was klopte de instelhoek niet.
Ik moest altijd erg veel down trimmen.
Want met een dragend profiel gaat de kist hoe sneller je vliegt steeds meer omhoog.
Met de normale rondvlieg snelheid zeg maar is hij nu recht uitgetrimt.
Ik vind het altijd lastig om dat naar wens te krijgen.
Omdat hij erg over powerd is maar dat is voor het slepen, en dus vliegt hij dan ook weer niet sneller.
Meer motordomping is ook geen optie want dan zou hij meer naar beneden dan dat hij voren staat moeten staan :lol:

En ik bedoelde met het afvangen dat hij gewoon nog te snel ging zeg maar.
Hij kan nu zo langzaam vliegen met dat lage gewicht.
Helaas weet ik het preciese gewichts verschil niet maar het is ruim meer dan 4 kilo dat kan niet anders.
En de vleugel is ook nog 20 cm gegroeid, de vleugel belasting is dus enorm gedaald.

Raymon ik heb er geen sleephaak onder alleen boven.
En tips bij jou kan ik zo van een afstand lastig geven. ik heb een gfk romp dat is voor het inbouwen van een sleephaak iets makkelijker.
 
ziet er netjes uit Bertus! knap om idd zoveel kilo's lichter te bouwen! Das toch een mooie uitdaging, licht bouwen vind ik zelf altijd!

wbt het meer lift leveren bij meer snelheid. Misschien is het wat om elevator met gas te mixen? Daar vang je niet alles mee (bv een stationaire duikvlucht, maakt ie toch meer snelheid en dus meer lift) maar veelal is de snelheid van het vliegtuig gerelateerd aan de gasstand. Dus als je nu zo mixt dat je bij meer gas een beetje elevator down mee laat gaan...kun je dat gedeeltelijk ondervangen.
 
Ik zou dat nooit doen want het heeft met de snelheid te maken.
Met een zwever er achter gaat het dan helemaal niet op.
 
Ik vraag het nog een keer, omdat ik graag wil weten of die pennetjes en veertjes ook los te krijgen zijn.


Oké ik lees verschillende reachties over de kwiklinks maar niet dat het slechte dingen zijn.
Nu zijn er 2 mogelijkheden.
1 gewoon een pech geval.
2 toch niet goed gemonteerd

Dus geen reden om ze niet meer te gebruiken.
Maar nu mis ik 1 pennetje en veertje.
Kan je die ook los ergens kopen?
Want ik vond deze links erg duur ik dacht van 8 euro het setje van 4 stuks.
Ik zou het graag weer zonder boutje doen omdat ik het orginieele veel mooier vind.
 
Vanmiddag toch maar een dwarsstang tussen de struts gezet.
Nu zal hij wel minder trillen.
En de besturing moet toch weer open want volgens mij leg er een tandje van een servo af.
Gekomen door het stoten denk ik.
Ik doe dan ook gelijk een koolstof pijpje om de stuurstangen om trillingen tegen te gaan.
Als het goed is hoef ik er alleen de rode banen folie maar af te halen.
Zo komen er bijna altijd weer weer dingetjes aan het licht met het invliegen en de controle erna.
 
Het was/is bijna niet te zien maar er is een klein puntje van een tandje af.
helaas heb ik weer een gat in de vleugel moeten maken.
Maar ja aan de onderkant een ronde plakker valt niet op.
Ik moest het snoertje daar door knippen anders kreeg ik mijn servo er niet uit.
Morgen maar een nieuw tandwielsetje bestellen.
 
Bertus zei:
Raymon ik heb er geen sleephaak onder alleen boven.
En tips bij jou kan ik zo van een afstand lastig geven. ik heb een gfk romp dat is voor het inbouwen van een sleephaak iets makkelijker.

het bouwdraatje is te zien in mij onderschrift.
het inderdaat jammer dat ik geen gfk romp heb, toch moet het hier ook goed in te doen zijn toch?
 
Ha die Bertus.

Ben ik toch de helft van je draadje misgelopen.
Kreeg gisteren op eens een mailtje, denk ik O Bertus heeft aktieviteit.
Is het er eentje van April of zo.
Midden in je draadje.

Maar goed het ziet er prima uit.
Ben ook niet anders van je gewent.
Bertus de pietlut :lol:
Maar zo hoort het ook.

Succes verder en het andere draadje hou ik ook in de gaten.

Groeten Han.
 
Raymon natuurlijk kan een perfect een sleephaak in een houtbouw romp maken.
Ik zou hem net als vele hem in een biglift maken.
En dan aan een spant met driehoeken vast zetten.
Het hoeft niet loodzwaar maar wel dat de krachten goed weg kunnen vloeien
Ik hou je draadje goed in het oog, en volg het op de voet :wink:

Han ja ik dacht al je geeft geen reachtie meer.
Maakt niet uit.

Vanavond heb ik nog een koolstof buisje om de rolroer stuurstang gedaan.
En ook aan de andere vleugel het dwarsstrutje gemaakt.
Morgen een tandwielsetje bestellen.
Maar het zou ook zo maar kunnen dat ik er een andere servo inzet bedenk ik me net.
Ik zag dat ik nog een servo heb liggen met metalen tandwielen, wel beter voor de flaps denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top