Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik had ook veel langzamer binnen kunnen komen, maar deed vrijlaat de trim dicht.
van het zomer een beter filmpje maken.
 
Ach, het is de maiden, dus ik kan mij goed voorstellen dat je 'm niet tot het bot gaat uitmelken.. de landing zelf is toch prima?
 
Ja zeker was de landing prima, ik bedoelde het zeker niet verkeerd.
Het was meer een tip zeg maar.
Ook de flaps had hij nog niet open, dat begrijp ik ook hij vliegt gewoon met 2 vingers in je neus.

Ik vloog er niet voor niets bijna nooit mee als ik er geen zwever achter had.
Een calmato vliegt moeilijk in vergelijking met de husky.
 
ik moest hem cross landen, hoe ik zijn poten aan de grond zette stond de wind, dus lande bijna haaks,
en bij de maiden melk ik hem idd niet uit, dat is dan zonde als het mis gaat
maar van het zomer komen er zeker mooie filmpjes van..
 
zo hij gaat bij mij weer een kleine verbouwing doorstaan. Er komt een dubbele stoomvoorziening in en een sterkere motor. Ik hoop een mvvs 58. Dan moet ik de uitlaat tunnel ook aanpassen maar dat kan wel. Zondag eerst nog even vliegen. Volgende week een biggs meeting. Dus dan is hij nog voledig in tackt
Posted via Mobile Device
 
Zo vandaag langzaam begonnen. Heb even nieuwe vloerbedekkig gelegt.
De ontvanger ligt nu ook wat hoger.
Ook loopt er een stekkertje heen voor mijn accu logger
Ik heb besloten dat ik er toch een emcotec in zet. Alleen zou ik daar wel even voor moeten sparen.
Morgen eens bellen of ik de 58 mvvs over kan nemen anders wat andrs zoeken
Morgen avond even foto's platsen
Posted via ipod
 
Laatst bewerkt:
hier 2 foto`s van vanmidag, vanavond vliegfoto`s

1754a22bd5a1a506.jpg


1754a22bd5a6ce63.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb al een nieuwe motor op het oog een zg62 met electronice ontsteking
Posted via Mobile Device
 
En waarom geen ontsteking op de ZG-45 bouwen .
De ombouw setjes zijn niet duur bij Toni .

Ik heb ook een ZG-45 (oude versie met startbox) op een 1/4 scale Piper die in 1 slag loopt .

Mvg Johan
 
de motor loopt nu ook goed en start snel,, maar ik wil meer vermogen hebben.
en dat kan alleen met een grotere motor..
 
Als je werkelijk meer power wilt, zou ik eerder voor een 3W 80 o.i.d. gaan. Of je nu ontzettend veel voordeel gaat hebben betwijfel ik....
 
Ik zou persoonlijk geen grotere motor op de husky zetten.
Je weet dat ik destijds ook een grotere motor wilde maar dat te duur vond.
Ik heb er toen veel gewicht uitgehaald en lichte vleugels gebouwd.
Als je het wil doen moet je mijns inziens de andere set vleugels weer gaan gebruiken.
En er rondom zwaardere servo's in gaan zetten.
Ik denk dat de kist zoals hij nu is het niet leuk ga vinden.

Je moet nu met wat sleepervaring goed een 6 meter zwever kunnen slepen, als het ten minste geen oltimer is met erg veel weerstand.
 
Laatst bewerkt:
Van 45 naar 62 schiet je niks mee op .

Je gebruikt dan het meer aan vermogen om het meer aan gewicht naar boven te slepen .

Dan moet je echt over naar een DA85 , maar of je model dat leuk vind is een andere vraag .

Voor het slepen van een 6m zwever heb je aan een 45er genoeg zoals Bertus al schrijft .;)

Mvg Johan
 
hej Raymond,
het slepen ging toch prima op de meeting
als je nou eerst met deze combinatie een jaartje blijft vliegen
en je centjes uit geven aan een leuke hoogte/vario meter
 
Dat zijn adviezen waar ik het helemaal mee eens ben.

Ik heb altijd het voordeel van de husky gevonden dat je hem relatief nog goedkoop kon vliegen.

Er konden nog goedkope servo's in, stroomvoorziening was/is niet nodig.
Geen extra accu voor ontsteking.

Je kan er juist zo leuk mee slepen een beetje schaal zeg maar.
je zou veel moeten vervangen als je een grotere motor er op ga zetten.
Dan kan je beter voor die paar honderd euro een paff bij kopen.

Ik heb met deze husky (toen hij nog veel zwaarder was en moeilijker vloog) 9 jaar met veel plezier gesleept.
Geloof een sleepkist met 140 cc heb je een stuk minder lol.
Nu moet je nog een paar rondjes sturen om een zwever boven te krijgen.
Dan ga je in 1 run naar boven en kan je weer landen.
Het wordt dan snel werken.
Ik heb er namelijk ook destijds over gedacht om een grotere sleepkist te bouwen/kopen.
Maar heb het om die reden niet gedaan.

En nogmaals de kist kan hoe ik hem verbouwd heb dat niet aan in mijn beleving.
 
okee jullie hebben mij overtuigt, en laat deze motor er op.
ik stop dat geld dan liever in een picolario.
of emcotec.
maar laat het eerst zo als ik dat nu heb(ga nu even foto maken,
 
1754a300b619d25a.jpg

een flighttech gaat er nog weer van af omdat het niet werkt zo als ik wil,
daar komt dan een accu spanningsmeter in.
verder moet dan de accu in de romp gemaakt worden,
ik zat zelf wel te denken aan een grotere tank,, maar is dat heel zin vol??
verder grotere wielen, sleephaak een stukje afslijpen struds tussen de staart,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een grotere tank is wel handig.
Er zit nu een halve liter tank in.
En ik heb 1 keer geprobeerd 4 sleepjes te doen enne dat ging nie haha.
Hij lust met slepen velemalen meer als gewoon los vliegen.
Even over struts ik snap waarom ze zullen het je bij biggs ook wel aangeraden hebben.
Maar ik heb vooral in het begin van het slepen veel rare buitelingen gemaakt met de zwever er nog achter.
Maar er is nooit 1 scheurtje of wat ook maar in de staart gekomen.
Ik dacht (maar ik weet het echt niet zeker) dat er nog een harthouten achterlijst in het stabilo zit.
Verder lijkt het stabilo hol maar het is een plank met latjes er op.
Ga je struts aan de achterlijst monteren boor je juist door de harthouten latjes en maak je het stabilo zwakker.
De sleephaak daar ben ik nooit opgekomen, je wil een gleuf maken ipv een gat zeker?
Dat is handiger.
 
Ik wil de bovenkant van de haak af halen. Zodat het pennetje er door heen komt.
Dan jan ik altijd zien of de kabel om de haak komt en niet er tegen aan drukt.

Die struts is zodat de sleeplijn niet in mijn closeloop komt
Posted via Ipod
 
Ik gebruikte altijd een stukje vislijn als lusje bij de sleephaak.
Maar het kan nooit kwaad om dat beter te zien.
Ik heb nooit de sleeplijn in de close loop gehad, daar had ik de lap er voor aan zitten.
Dat vond ik veel beter werken.
Ik heb veel lijnen om de struts zien zitten.
De lap die ik er aan had, remde de lijn zodat hij beter loste.
Met de meeste lijnen bij biggs werkte ze met een stuk isolatie maar dat heeft als nadeel dat de lus bij het losgooien naar achteren schiet en rond de strut of aanturing van je roeren kan schieten.
De lap had ook nog als voordeel dat je (of je moest erg hoog zitten) hem zag als je loskoppelde.
Je ziet maar ik had overal wel een idee achter zitten.
Alleen moet de lijn wel dikker als dat ik had, maar bij mij paste hij weer makkelijk in mijn kist ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top