Het nieuwe Turnigy quadcopter frame

wow dat ziet er heel goed uit, het lijkt wel of het er voor is gemaakt :) De site van Xcell had ik ook al gevonden maar helaas out of stock. Heb mogelijk iets gevonden ze gaan wel per 4 maar de prijs is ok...

In een opwelling heb ik 4 van deze gekocht HobbyKing R/C Hobby Store : 2213N 800Kv Brushless Motor

Maar die je erop heb zitten ga ik denk ik maar halen met 40cm kabels en mooi paars alu :rolleyes: p.s. zit de motor mount er ook bij?

Ik heb van vanmiddag even gewogen.
Hij ligt uit elkaar, vanwege de modificatie, maar dit zijn de afzonderlijke gewichten:

Quad met 4 motoren, motor bekabeling, power distr board, KK black board en het X-way koppelstuk : 490 gr
Lipo 3s 2650 35-70C nano tech : 220 gr
4x APC 10x 4.7 : 44 gr
4xplush 30a esc : 72 gr (zonder kabels)
Totaal : 826
Dus met servokabels etc : 850 gr.
Perfect voor een dergelijk formaat ...

Zo de 4 way cross dingen zijn besteld ze gingen per 4 dus heb er 3 te koop... Mocht er iemand interesse in hebben €3.- p.s. incl. verzenden binnen NL

schilper, had me al om 2 uur s'nachts een pb gestuurd voor 2 stuks... Misschien een plan iedereen 1? Ik stuur schilper dan even een pb, en als je het ook goed vind plotterwelt?

Update:

Moet nog een gat boren in 4-way-cross-unit maar heb ondertussen wel van GLB de nieuwe motor mounts binnengekregen, en een lading spare booms :) waarmee ik, icm de 4-way-cross-unit, evt ook andere quads zou kunnen bouwen.

Nu kan ik mooi de DT750's gebruiken (!) en motoren met een andere as-configuratie, zoals deze Hackers.
Moet nog even kijken hoe het gaat met die originele 4 landinggestel dingen. Die kunnen waarschijnlijk gewoon ervoor gemonteerd worden.

Zoals je ziet ben ik nog een tricopter aan het bouwen (moet er daarna nog 2) maar ik zal zsm een volgende update maken.

full

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Okee, het is weer wat warmer in de garage en ben weer verder gegaan aan de quadcopter.

Heb een gat geboord in het midden van het X-way koppelstuk (diameter +/- 1cm). Alle 12 kabels kunnen er perfect doorheen.

Het gat zit aan de BOVENKANT zodat de kabel ook aan de bovenkant door de center plate gevoerd kunnen worden (hier tevens een gat gemaakt). De motorkabels worden straks ingekort en rechtstreeks op de ESC gesoldeerd.

De 4 esc's kunnen dan gedeeltelijk onder de power distribution board geschoven worden. Daarbovenop komt de KK of Wii controll board.

Ik moet zeggen, het wordt een zeer strak geheel.
Zie foto's.

Elk commentaar is welkom !
Volgende update volgt zsm.

Groet, Mark.

Onderkant->

full

Bovenkant->

full

Bovenkant incl PDB & ESC->

full

Heeft iemand een adres voor me waar die lagers te koop zijn?

HIER heb ik wel goede ervaringen.

Kunnen je echt helpen met het vinden van de juiste lagers als je de toerentallen doorgeeft en de maat en of het waterdicht moet zijn enzo.

Dan komen ze met een passende lager voor je toepassing.

Groetjes

Ik vond het nogal stil op dit draadje, vooral na het veelvuldig lezen over positive dingen van dit frame, dus ben weer aan het bouwen geslagen. Moet eerlijk toegeven dat m'n tricopter gecrashed is dus wil nu eerst deze de lucht in krijgen ;)

Heb onlangs dit USD4 power ditribution boardje gekregen:
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King Quadcopter Power Distribution Board
Niet vederlicht maar zit goed in elkaar.
Heeft een apparte aansluiting voor bijvoorbeeld LED's.

Normaal gesproken soldeer ik de esc's op een klein power ditribution boardje, maar wil de esc's nogal eens uitwisselen met andere frames. Wellicht dat dit beter werkt. Wil de 3.5mm bullit connectors eigenlijk wisselen met XT60 maar eerst dit maar even testen.

Ben begonnen om 4 stuks 30A Plush esc's te modificeren en het is aardig gelukt. hier een paar foto's van de eerste:

full

full

wellicht kan 'ie nog wat verder naar binnen, onder de bovenplaat.
full

Hier zie je ik 3.5mm bullits aan de motorzjide van de esc heb gemaakt. De esc's zijn eenvoudig te verwisselen.
full

Groet, Mark.

Back