Het nieuwe Turnigy quadcopter frame

hoi mark

hoop dat je geen problemen gaat krijgen met die bullit conectoren
bij ons op de club zijn er een aantal geweest die bullits tussen motor en esc hadden en hier storing mee kregen zins dien solderen we alles gewoon aan elkaar en hebben we geen problemen meer

zou het wel even goed testen

Heligek, ik soldeer alles normaal ook gewoon aan elkaar. Eerst even de rotatie-richting bepalen en vastzetten.

Heb nu 3 quads en een 2 tricopters en (helaas) niet zoveel regelaars om alles afgebouwd te kunnen laten. Ik hoop hiermee dat ik af en toe wat kan wisselen zoder de soldeerbout er weer bij te halen.

Hier het resultaat van gisterenavond. Alle esc's zitten er nu netjes op. Mooi ales in het midden !

full

full

Groet, Mark.

Laatst bewerkt door een moderator:
JayDee,

Het kruisstuk komt inderdaad van eBay. Past perfect !

De motormounts kunnen, net als het complete frame en andere spare parts, los besteld worden op HobbyKing en op Goodluckbuy :

HobbyKing R/C Hobby Store : Multi-Rotors & Parts>Frame Parts>Turnigy Talon Parts

Aluminium CNC Metal Motor Mount Holder Base for RC Multicopter QuadCopter 4-Pack $6.01 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

De andere zwarte motormounts (eerdere foto's in dit draadje) komen ook van GLB vandaan.

Zo, nu eerst een KKmulticopter.kr boardje programmeren ...

De kogel is door de kerk.

Ik ga er ook een bouwen woensdag spullen besteld waaronder:

- Talon frame
- Powerboard van GLB
- Hobbyking 20A escs die met een kleine update op 400hz draaien
- De nieuwe multicopterversie motoren van Tigermotor de MT2208 versie.
dit zijn specials retail nog niet te krijgen en moet er 30 dagen op wachten.
- Lading spacers
- 4 way cross op ebay
- DJI NAZA
- 2850mah lipo 3s
- LED set GLB
- Spectrum DX7S

Bouwverslag binnenkort online ik ga hem in een dag bouwen en maak een hoop fotos/videos

Groetjes

Zo, hij is klaar .. heb de extra plaatjes gebruik, die ik later van GLB kreeg opgestuurd, om en een FPV-setup van te maken. Alleen de FPV bedrading aansluiten. De FY-90Q deed het meteen goed. Hier wat foto's, maiden volgt zsm.

5352cb01-eee9-98ea.jpg

5352cb01-eef8-dcc9.jpg

5352cb01-ef06-013a.jpg

Groet, Mark

djrozoho, gave lijst !!

Die MT2208's zijn mooi zeg .. ik zag dat flyduino.net ze ook al aanbiedt : T-Motor MT2208 1100KV, 28,50 €
Ben heel benieuwd naar je bevindingen !

En die DJI NAZA lijkt me ook een goede keus.
Kreeg een mooie upload van vriend Daniel :
DJI NAZA Review - YouTube

€175 vindt ik wel een boel geld vergeleken met een KK boardje.
Zou het écht zoveel beter vliegen ?

Gr, Mark.

De flyduino motoren zijn nog ff iets anders... die worden in massaproductie gemaakt.. deze versie worden elke motoren appart op KV gewicht en frequentie gecontroleerd dus je krijgt 4 exact dezelde motoren kost wel wat maar dan heb je ook wat.. retail ong 200 dollar

Die naza is de bom... klein control bordje. super stabiel en misschien in de toekomst gps addon..

Ik open binnenkort een draadje helaas nog geen postbode gezien hier..

Groetjes

Update:

De FPV testvlucht met de FY-90Q controller ging ok.
Lekker stabiel en goed in balans met de nieuwe GEMFAN 10x4.5 props.
Zonder aanpassingen goed in balans.

Helaas was het laat en te donker voor de camera.
Ik had weining orientatie op de 7"LCD en de goggles.

Ik heb de FPV set er weer afgehaald, aangezien deze op een grote tricopter gaat. De FY-90Q is er ook af, heb een DJI NAZA besteld, vanwege de zéér goede recenties voor quadcopters. Ga weer een kleine 30fps cam gebruiken. Heb een goede plek gevonden (zie foto) waar de props niet in beeld komen. Niet de beste kwaliteit maar wel simpel en licht.

De FY-90Q is te koop ! Inclusief alle bijbehoren.
Indien iemand geinteresseerd is, maak ik een 'vrienden prijsje'

full

full

Gisteren de DJI NAZA al binnen gekregen.
1 dag levertijd, dat is snel :D

Het aansluiten ging perfect. De BEC LED (zwarte unit) voorziet de NAZA van spanning (2S-6S). Deze wordt simpelweg met een JST stekkertje op het 'bling'-poortje van het HK power distribution board aangesloten.

Vanavond de software installeren en de settings controleren / instellen.

full

ik zou als ik jou was de led naar beneden richten en aan de onderkant zetten, zo zie je hem niet tijdens vliegen;)

Thanks, dat had ik ook in de gaten, maar het was al laat ..
Ik wil 'm achterop op de lipo-alrm zetten met de usb-aansluiting naar boven.
Makkelijk met een ty-rappie ..

Na het aansluiten kreeg ik een snel knipperend, oranje gekleurde led.
"Tx signal lost" ; zal wel iets met de mode switch zijn.
Zal eerst de Assistant vanavond eens raadplegen.

Elke tip is welkom btw ..

Als het allemaal werkt, zal ik een vid posten van de maiden van het frame, want daar gaat hier om ! (wil hier geen NAZA draadje van maken, die bestaat al ..)

full

Wat een mooi progje, dat Assistant ! Calibratie gedaan en de 2-mode switch afgesteld op Atti, Manual en Fai-Safe. Standaard settings laten staan en gas erop. Super stabiel. Nu nog klein beetje fine tunen.

Nieuwe positie voor de BEC LED gevonden.
Mini FPV zit er ook bijna op.

5.8gHz 200mw 1S / 2.2gram Tx (FPVHobby)
520TVL 1gram cam (FPVHobby)
7"LCD + Fatsharks

Frame voelt zeer solide aan.
Met een 3S 2650mAh nanotech : 980 gram AUW

Zondag de maiden (buiten), zal een filmpje maken.

full

Dit weekend gecrashed. Een motor liep vast op een hoogte van +/- 30 meter. 2 armen gebroken, das alles. Ze braken af vlak achter de aluminium houder. Eenvoudig de armen verwisselen voor nieuwe en klaar.

Ondertussen de Talon V2 binnen met langere booms. Ik moet zeggen dat deze er wat meer doordacht uitziet. Ik ga niet de V2 motor mounts gebruiken, die zien er nogal fragiel uit, maar speciale steunen voor de DT750.

En wat is die DJI NAZA toch geweldig...

Back