Het ontwerpen van een (1:8?) ME-262

Danny Mulders zei:
heb even naar dat model gekeken,de prijs is 186 euro als ie uitkomt als kit, en dan kloppen de canopy, en de motorgondels niet eens :? ...

nee bedankt, dan bouw ik hem wel zelf :)

Denk toch dat die beter kunnen bouwen als ...............

Mvg Johan

oooo-keeeeee........ :)

maar dan ga ik wel een nieuwe canopy trekken, en de motorgondels ietsjes aanpassen. komen ook mechanische retracts in, en misschien dat ik de flaps ook werkend weet te krijgen, maar dat word iets moeilijker, dus dat zie ik wel als de kit klaar ligt :wink: .

wat ik wel ga proberen is netjes pannelines en rivets plaatsen, en daarna met een vies vingertje( verf) er langs, en het overtollige weer wegvegen.

ik ook, er zit alleen een wachtwoord op, eerst niet, toen was het gewoon te printen en te schalen, totdat iemand op dat forum hem er op wees, toen was het ineens niet meer te schalen en te printen.

nu alleen dat bestand nog hacken en bouwen....., maar daar houd ik nu verder mijn mond maar over....

Danny Mulders zei:
nu alleen dat bestand nog hacken en bouwen....., maar daar houd ik nu verder mijn mond maar over....

Gewoon PDF flink inzoomen, daarna van de verschillende spanten e.d. een "momentopname" maken. Deze openen in Photoshop oid, opslaan en vervolgens weer vectoriseren, zie het draadje van Pieteralje, ik dacht onder "tekeningen".

Mocht je klaar zijn dan houd ik mij aanbevolen voor een bestandje :wink:

Leuk 3D modelletje:
http://www.colacola.se/expo_me262_full.htm

mij teveel werk, het komt bij allebij er gewoon op neer dat je illegaal bezig bent, en dan doe ik het liever the easy way :wink:

heb vandaag op school een 3-view gevonden terwijl ik op de pc zat ( tsja, je moet toch iets daar :roll: )
me262_3v.jpg

WV zei:
Mocht je klaar zijn dan houd ik mij aanbevolen voor een bestandje :wink:
PM even je E-mail adres en je krijgt hem :wink:

weet jij nog iemand die dit goedkoop op ware grootte uitkan printen of plotten?
of jij misschien plotterwelt? ( euh de naam zegt het eigenlijk al :lol: )
P.S., dit gesprek heeft nooit plaatsgevonden :wink:

Ik heb 'em al :D
Maar eigenlijk vind ik 'em een beetje klein. Met twee minifan's en een leuk borstelloos setje (Typhoon 2W-20) moet een maatje groter ook wel goed vliegen, denk ik.

en kijk eens, waarom heb ik dit draadje nou opgestart, om een groot kistje te vliegen. :roll:
maar wat noem jij een maatje groter, geef me eens een spanwijdte :wink:

nou jan, abonnee hoeft eigenlijk niet :lol:

er valt nog maar weinig te updaten aan dit draadje aangezien ik al een bouwtekening heb, en het echte bouwverslag doe ik in een nieuw, schoon draadje :wink:

tenzij ik natuurlijk zelf nog een plan ga tekenen, dan word dit draadje toch vaak geupdate, maar wat zou ik voor elektronica nodig hebben om een 1 op 8 me262 te bouwen? 1 op 8 is dan 1,56 meter spanwijdte. de ontvanger en servo's heb ik al wel uitgezocht daarvoor, worden gewoon standaard dingen, maar wat voor impellors en snelheidsregelaars en accu's....

zouden 2 van 1 van deze impellors daar goed voor zijn? ( wat een zin :? )

( en ik heb net il2 weer gespeeld en het is me gelukt om in 1 keer op te stijgen zonder de turbines in de hens te zetten :lol: )

Danny Mulders zei:
1 op 8 is dan 1,56 meter spanwijdte.

Dat lijkt me een aardig maatje, ja.

Danny Mulders zei:
zouden 2 van 1 van deze impellors daar goed voor zijn? ( wat een zin :? )

Geen idee, mijn voorkeur gaat uit naar 'gewone' Wemotec of HET-rc minifans van RBC, maar ik weet niet hoeveel power die kunnen leveren.
Eerst daarover maar eens info verzamelen.

zouden 2 van 1 van deze impellors daar goed voor zijn? (
Je moet erst proberen te schatten hoe zwaar je model gaat worden, en dan kijken (daar zijn vast vuistregels voor, zoek maar eens op de sites van impellerleveranciers) hoeveel stuwdruk je nodig hebt.

Dan kun je daar vervolgens een passende impeller/motor/accu combinatie bij zoeken.

Zoiets, zou ik zeggen.

Of, bestel bv.

http://www.buch.de/shop/Buecher/suc...SBN3-7883-1618-7/ID3101178.html?jumpId=362562

,

http://www.buch.de/shop/Buecher/suc...SBN3-7883-1102-9/ID3063054.html?jumpId=362562

of

http://www.buch.de/buch/03101/178_impeller.html

en al je vragen worden beantwoord.

(Vooral dat boek van Juras (heb ik hier): prachtig! :P )

Als het heel eenvoudig was, dan zou ik je hier het antwoord direct geven, maar dat is het niet . . . :nooo:

Succes.

jan.

Back