Het Parkzone P 51 Mustang draadje...

Ik heb momenteel nog een 3536-1400kv op mijn t-28. An sich prima, maar er zitten wel serieuze nadelen aan:
- de motor (en bijbehorende ESC) is zwaar, dus CG moet je compenseren door batterij een stuk naar achter te plaatsen.
- de motor vraagt veel mah, met 2200mah red je nog geen 5 min.
- de hele constructie is eigenlijk niet berekend op de snelheid/kracht, dus eigenlijk moet je alles verstevigen (firewall, mount, vleugels).

Ik ga om die reden terugschalen. Moet nog bekijken hoe dat bevalt.

O ik dacht even dat die motorkwestie om de T28 ging zie hier boven.

Vandaag eens begonnen met de aanpassing te doen ;)
Kapje gaat er gemakkelijk op en cg is hetzelfde .

dsc00177ugv.jpg

dsc00178kuo.jpg

Vanmiddag eens gaan testen en vliegt echt wel sneller ,snelheid moet je er ook wel inhouden want daalt ook wel sneller .

Vandaag ff een lipo leeggevlogen mét de T28 prop. Ietsie pietsie sneller, maar wel oneindig vertikaal. En niet geheel onbelangrijk, een dikke 14 minuten gevlogen.

Deels vol, maar ook veel half gas. (naar beneden zelfs bijna geen gas)

Ook de T28 prop en 2200mAh accu.
Vliegt inderdaad iets sneller en langer.
Wel een 25A regelaar er op gezet omdat de stroom wat hoger is.
Geweldig dat fluitje er op vooral laag over het veld langs scheren.
Leuke vlieger is nu al een favoriet!
Ton

Het vliegt zalig,heb er intussen al twee ;)

Vanmiddag nog afgesproken met collega die ook èèn heeft en heb aan de mijne een HK cam gehangen :D
Weet wel dat dit niet de kist is om cam's aan te hangen maar kon het niet laten.
Zit al met extra gewicht door de nieuwe setup maar hij was echt heel handelbaar .
Ben nu bezig met filmpje te uploaden .

Laatst bewerkt:
Voor mij is deze P51 een blijvertje, Mocht ie om een of andere reden stuk gaan, koop ik direct een nieuwe. het is echt een vliegtuigje die je ff pakt om te gaan vliegen...

Gisteren de nadruk gelegd op wat nauwkeuriger vliegen. Ik denk dat ik met dit toestel mijn brevet ga halen.... Er stond wat wind maar dan kan ie makelijk hebben. Het is echt een fijn kistje....

Ben benieuwd naar het filmpje...

Ik ben ook zeer tevreden met die van mij. Hij vliegt heerlijk en nu met de snellere setup vlot genoeg. Als hij stuk gaat komt er ook bij mij gelijk weer een andere.

Gr,

Rob

Back