Het race-seizoen gaat weer beginnen!!!

Idd, die laatste is tussen Joris en mij.

Die van Ray martijn en ik, mooi het racegevoel weergegeven, lekker commentaar erbij.

Erg leuke filmpjes!

Haha dat is het filmpje waar ik dacht van laten we maar geen midair maken in rondje 11:P
Was een leuke race! Maar je moet nog wel even 20 km/h snelheid inleveren Nando dan gaan we even hard;)

De kist van midair op de peel wordt al weer gerepareerd, de staart was chirurgisch verwijderd.
Thuis bleek ook 1 van de servo's kapot te zijn, gewoon de metale tandwielen stuk en de as krom, dat had ik niet verwacht.

Tandwielen-defect.JPG

Laatst bewerkt:
Voor promotie doeleinden:
Heb ik weer 10 kitjes van de Grandchelem ingekocht, alleen in de kleuren oranje rood en groen,
Irvine 39 motoren zijn onderweg.

meer info op Dutch F3D site

De kist van midair op de peel wordt al weer gerepareerd, de staart was chirurgisch verwijderd.
Thuis bleek ook 1 van de servo's kapot te zijn, gewoon de metale tandwielen stuk en de as krom, dat had ik niet verwacht.

Hmm, zo'n staart cut heb ik verleden jaar ook gehad, ook door een E kist.
Misschien is dat geen toeval. E kisten zijn gewoon sneller en accelereren ook wat sneller dan 2 takt.

Idee voor de wedstrijdleiding: bij gemend vliegen van Q500 de E kisten altijd eerst laten starten en brandstof als laatste. Ik bedoel dus in een race met 1 E kist en 2 brandstofkisten laat je de E kist op groen starten. Je hebt dan een stuk minder kans in de eerste ronde door een E kist in de staart gebeten te worden. Het is natuurlijk niet helemaal uit te sluiten, maar dit zou het aantal midairs omlaag kunnen brengen (denk ik)

Hmm, zo'n staart cut heb ik verleden jaar ook gehad, ook door een E kist.
Misschien is dat geen toeval. E kisten zijn gewoon sneller en accelereren ook wat sneller dan 2 takt.

Idee voor de wedstrijdleiding: bij gemend vliegen van Q500 de E kisten altijd eerst laten starten en brandstof als laatste. Ik bedoel dus in een race met 1 E kist en 2 brandstofkisten laat je de E kist op groen starten. Je hebt dan een stuk minder kans in de eerste ronde door een E kist in de staart gebeten te worden. Het is natuurlijk niet helemaal uit te sluiten, maar dit zou het aantal midairs omlaag kunnen brengen (denk ik)

Op die manier kom je niet dicht bij elkaar. En krijg je minder spannende races;) Die E- kisten zijn al sneller dus:p

Inderdaad, dus waarom de moeite nemen om ze toch bij te benen. Dat lukt slechts een enkeling (moet ik nu echt nog namen noemen :p). Kijk midairs zijn natuurlijk nooit 100% te voorkomen en horen er gewoon bij. Sterker nog zijn altijd leuk om te zien (zolang het niet je eigen kist is ;-)) Maar de midairs die te voorkomen zijn... waarom niet?

O ja, verdere prop aanpassingen zou natuurlijk ook en oplossing kunnen zijn. Zodat Elektro en brandstof weer een beetje op dezelfde snelheid toeren. Of schop ik hier weer tegen wat scheentjes aan?
Kick!

Dan kun je net zo goed Martijn ook eerst laten starten. (ja, ik noem wel namen)

Ik zou eerder zijn voor 4 keer vlaggen, en de electro kist bij de 4e te laten gaan. Word het iets spannender van.

Verdere prop aanpassingen vind ik trouwens prima, maar dan moet je er wel voor zorgen dat het voor de 2 motoren gelijk blijft, dus 2 andere props.

:D
Prima, als ik er een paar cellen bij kan plakken.
Heb alleen het budget momenteel niet voor een nieuwe accu en regelaar.

Ik zou eerder zijn voor 4 keer vlaggen, en de electro kist bij de 4e te laten gaan. Word het iets spannender van.

Eh... de suggestie was juist om midairs tussen E en brandstof te voorkomen, zo zoek je ze op. Ja, wordt dan inderdaad wel spannender ja!
Waarom neem ik de moeite :-?

Ragbak jouw suggestie neem ik wel serieus (zat ik zelf ook aan te denken), maar is in de praktijk moeilijk uitvoerbaar denk.

loud-q was dus niet al te serieus bedoeld

Ik zelf vlieg meestal op een andere hoogte als mijn voorganger, maar dat kan niet altijd.
En in het heetst van de strijd......

Laatst bewerkt:
Ik nam je suggestie wel serieus, ik voel er alleen niks voor...
Lijkt mij enkel saai racen zo in je uppie.
Kun je net zo goed in je eentje gaan vliegen. Geeft exact hetzelfde gevoel.

Mijn suggeste moet je zo serieus nemen als je wilt, ik vind het iig geen heel gek idee.
Maakt de kans op midairs er niet groter op (tov 3 keer vlaggen en bij de 3e starten met het electro model), bij de start (tot de 1e pylon) zelfs iets kleiner denk ik. Wat toch een gevaarlijk moment is.
En maakt het een spannendere race.

Gewoon 1 keer vlaggen en dan 3 kisten tegelijk starten. Dat maakt het leuk:)
Zo vliegen ze in zweden ook. Misschien moeten de startplekken dan alleen een metertje verder uit elkaar.

Martijn

OK, Nando, had hem eerst niet goed begrepen, maar inderdaad E kist als vierde afvlaggen is dus net zoiets als een extra handicap inbouwen, maar je tijd wordt wel gewoon correct geklokt. Is inderdaad een aantrekkelijker alternatief.

Ha en 3 kisten tegelijk starten zoals Martijn voorstelt. Wel leuk, maar dat gaat even een hoop kisten kosten zeg. Gelukkig heb ik er nog een paar op de plank haha.

Back