Ik gebruik de HET-RC 2W20 in de ME-163, ook wel beter bekend als het ei. Zit een 4,75x4,75 APC propje op met 120A regelaar en 4S Lipo. Het geheel heeft een aantal vluchten als een speer getuft, maar nu loopt de motor inenen niet goed meer
(niets veranderd aan kist en setup). Bij een kwartgas is er nog niets aan de hand, maar naarmate het gas verder open gaat lijkt het wel als of de motor af en toe inhoud en een vreemd geluid maakt (alsof er inenen een gearbox tussen zit).
De motor was goed gekoeld tijdens vlucht, bij vergelijking met andere eitjes, met dezelfde setup, bleef deze verassend veel koeler dan de "concurrentie".
Heb al van alles gebrobeerd: diverse timing settings, van laag, middel naar hoog en automatisch, maakt allemaal geen verschil. Eerst heb ik de regelaar verdacht, en dus gewisseld, heb er nu een 80A turnigy plush in, zelfde laken een pak. Hoe ik de timing ook zet, het is nog steeds niet goed.
Kortom: het is dus niet de regelaar, maar de motor zelf.
Motor gedemonteerd en geinspecteerd, geen enkel spoor van brandlucht, geen voelbare lagering problemen. Kan de motor niet demonteren zonder hem te slopen. Zou dit een magneetprobleem kunnen zijn?
Groeten,
Peet

De motor was goed gekoeld tijdens vlucht, bij vergelijking met andere eitjes, met dezelfde setup, bleef deze verassend veel koeler dan de "concurrentie".
Heb al van alles gebrobeerd: diverse timing settings, van laag, middel naar hoog en automatisch, maakt allemaal geen verschil. Eerst heb ik de regelaar verdacht, en dus gewisseld, heb er nu een 80A turnigy plush in, zelfde laken een pak. Hoe ik de timing ook zet, het is nog steeds niet goed.
Kortom: het is dus niet de regelaar, maar de motor zelf.
Motor gedemonteerd en geinspecteerd, geen enkel spoor van brandlucht, geen voelbare lagering problemen. Kan de motor niet demonteren zonder hem te slopen. Zou dit een magneetprobleem kunnen zijn?
Groeten,
Peet