HET RC Super Tucano [Bouwverslag ~ 03-11-2005]

ik heb dit nu eens een paar keer doorgelezen,

het ant. op je laatste vraag is NEE

de TUCANO is een speedkist/pylonracer

en geen stuntkistje
dit kistje moet erg snel gevlogen worden

En mooie KLEINE stuntkistjes kan ik nergens vinden, alleen die spuuglelijke profiel dingen, dus ben ik snel uitgefietst denk ik. :P

kun je nou wel zeggen,
maar met die Shockflyers gaat er een wereld voor je open
vliegt super, als je daar nou eens een maandje mee gaat vliegen, je leert er heel goed van sturen

..... anders neem je een ultimate,...ff zoeken
is heel veel over geschreven

maar wat bedoel je met een stunt-kist
in de vliegerij bestaan namelijk geen stunt-kisten
een stunt is een ongecontrleerde beweging, waar van je niet weet hoe het afloopt
zoals je al gemerkt hebt proberen wij het nogal veilig te houden
van daar dat wij spreken over aerobatic

.... als je nou gewoon over een paar weken naar nijverdal komt, daar zal alles te zien zijn, je mag zelf ook nog vliegen als je wilt
( de fabrikant van de Tucano was er 2jaar geleden ook)

Zon shocky vind ik niet echt mooi, en van et minste zuchtje wind zittie al halverwege duitsland denk ik. ;) Maar dat ze goed vliegen geloof ik graag. :P Dat zijn echte 3D Aerobatic vliegtuigjes.

Zon ultimate, is dat een Dubbeldekker? Die zijn wel ruig lijkt me, maar er zijn daar ZOveel modellen van, ik weet niet precies op welke je nu doelt. :P

Nu nog even met de vandale om je oren slaan. ;)
stunt·vlie·gen (ww.)
1 allerlei acrobatische toeren uitvoeren met een vliegtuig => kunstvliegen

En helaas is nijverdal 400km rijden, dat gaat me net iets tever ben ik bang.

EDIT:
Ik ben ondertussen dit tegen gekomen: Christen Eagle 3D
Klein en van EPP met een echt fullbody rompje (als ik iets verfoei is et wel zichtbare electro componenten), en hij kan lekker kwieks rond fladderen. Echt helemaal wat ik zocht... Maar ik kan natuurlijk wel weer op 1 hand natellen dat dat ding weer niet in europa tekoop is.
frusty.gif
sadley.gif

heeeeeeeee

die Christen Eagle
is een goed kistje (op de DM vloog iemand er mee)

komt wel ergens uit Europa
in Duitsland zijn ze vaak wel te koop

Ow, ik zie dat er verschillende modellen zijn van de Christen Eagle. :roll: Het is dus de Potensky Christen Eagle. Klinkt vrij russisch, dus wieweet. Ik krijg iig niet veel gevonden op google. Alleen n russische review en hobbylobby.

EDIT: IK HEB EM!! Bij de winkel waar ik eergistere nog een ontvanger en stekkertjes heb gekocht.. DOH! En de prijs is ook best fair. 64 euro en maar 8 (!!!) euro verzend kosten.

Ik denk dat dat em wordt jongens, dank jullie wel.
worshippy.gif

Ik hoop dat de mods geen bezwaar hebben als ik een topicje open om te vragen naar potensky christen eagle everaringen? :wink:

EDIT 2:
Nee he. :evil: Na n beetje onderzoek ben ik dr achter gekomen dat je nog allerlij vage dingen moet doen met een hotwire om dat domme geval te bouwen.. Er moet ook nog een strijkbout op en ook nog wat scratch houtbouw.. Dat spul heb ik niet, en kan ik niet maken (kost geld, geen plek om die zooi te bewaren, etz.) Et zal ook weer es niet... Kom ik weer es wat leuks tegen, krijg ik DIT weer.... :cry:

Wederom een super lekker bakkie, maar ook van potensky dacht ik, en waarschijnlijk daarom dus ook etzelfde kwa opbouwen? Bij die christen eagle moet je een tunnel van zon 20cm in de lengte van de romp smelten op een of andere manier, maar ik heb geen wire pistool.

terug naar de tucano svp, als we andere al dan niet epp kistjes gaan bespreken, graag in een ander draadje.

Hoi,

Ik heb ook wel interesse voor deze tucano.
Zou een Typhoon 6/13 en 5 x 5 prop bruikbaar zijn, of toch maar een (zwaardere) Mega 16/15/5 en 6 x 4 prop ?
Bijde met 3s LiPo.

Laatst bij de lokale modelbouwzaak (Hobby In) de nieuwe doos bekeken. Dit was de nieuwe grotere versie, ±1m spanwijdte, met een rood/wit kleurenschema. FF vluchtig bekeken maar zeg er wel netjes uit, o.a. een rode GFK motorkap.
Heb vorig jaar in Weert de kleine zien vliegen en was danig onder de indruk. Toen was er blijkbaar een leverings-probleem omdat niemand die doos meer kon leveren.
Is de kleine versie nu van de markt gehaald en vervangen door de grotere, of zijn ze beide gewoon nog leverbaar?
M'n voorkeur gaat uit naar de kleine versie, deze is volgens mij met een eenvoudige setup zeer goed (snel) te vliegen. De grotere zal al snel wat meer power nodig hebben.

Rick

Die kleine kun je uitstekend snel vliegen met die typhoon 6/13.

Die grote is ook van HET, maar gewoon een opgeschaald model (waarom weet ik niet), namenlijk de Super Tucano. Ze zijn volgens mij nog allebij tekoop.

Back