Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stelletje asocialen die zo iets aangrijpen om ongestraft een hoop pokkeherrie te maken. Hier op een industrieterrein hoor ik ze ook wel bezig, zal ook wel iets van illegale straatraces zijn. De enige die er beter van wordt is de bandenleverancier.

Het herdenken van een geliefd persoon is natuurlijk niet zomaar iets, aangezien Paul Walker een autoliefhebber was en een grote rol had in de straatrace films The Fast and the Furious is het begrijpelijk dat ze hem op deze manier herdenken.

Wees blij dat je niet vlakbij een racecircuit zoals Zandvoort woont, daar maken ze vaak genoeg pokkeherrie :-)

aangezien Paul Walker een autoliefhebber was en een grote rol had in de straatrace films The Fast and the Furious is het begrijpelijk dat ze hem op deze manier herdenken.

Wat ik zei, een stelletje rellende asocialen. Hij was toch een autoliefhebber? Wat doen die motoren daar dan?

full

Voor de rest moet ik niets hebben van films en tv-series die asociaal en illegaal gedrag verheerlijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, wat die motoren daar te zoeken hebben is mij ook een raadsel.
Maar ik denk dat het voetbal meer rellende asocialen voortbrengen dan welke serie en film dan ook.

'Lichaam Paul Walker onherkenbaar' - Spotlight | WTF.nl
Hoop dat hij er niets van heeft gemerkt, toch een akelige manier om zo aan je einde te komen.
Zo zie je maar weer, de dood kan iedereen plotseling overvallen, jong, oud, dik, dun, zwart, wit, zwak, sterk, rijk, arm, mooi, lelijk, ziek, gezond...
Niemand ontspringt de dans.

Tijd voor de nodige nachtrust :sleeping:
Ironisch genoeg is het wel een passende dood voor Paul, maar toch heel, heel erg jammer. Het was een goeie kerel.

WBT de herdenking: Als een beetje bandengepiep en brullende motoren op het parkeerterrein bij De Kuip nou het ergste is... Lekker laten gaan. het is in ieder geval niet op de openbare weg waarbij andere, nietsvermoedende verkeersdeelnemers in gevaar kunnen worden gebracht.

en die motoren..., als je de Fast and Furious reeks hebt bekeken weet je dat daar óók motoren in voorkomen, vrij prominent soms.

Twee leuke films vanavond.
Om 20:30 uur op Rtl8 E.T. The Extra-Terrestrial (de originele versie)
En om 20:30 uur op sbs6, Rowan Atkinson als de geheime agent,

Laatst bewerkt door een moderator:
Middag heren,
Vanmorgen wat minder blij verrast toen ik naast mijn bootje stond: lag dieper dan normaal.
Bij het aan boord stappen was er nagenoeg geen beweging, normaal is het een wiebelding.
Na een paar seconden hoorde ik water gaan stromen.

Haha de achtervloer was nog net droog en voorin stond er 1 cm water op.
Ideale demping die vloer bij een vrij vloeistof oppervlak.

1/2 uur (ofzo) verder was het weer nagenoeg droog gepompt en kon ik de oude waterlijn 12 cm lager weer zien.
Verder leeg gesponst en naar de helling gewrikt ( milieuvriendelijker dan een seagull en gezonder ook) op de kant gezet, leeg gehaald en afgedekt.

Douchebak ligt vol met zeik natte zeilen schoten en andere rommel.
Straks maar spoelen onder de douche, anders loopt het volgende week vanzelf weg met dat buitenwater.

Vloerplaten van multiplex in de vaarbak gegooid (die zonken zelfs dus die waren al aardige tijd nat) en daarna de slib en alg eraf geboend.

Nu eindelijk tijd voor een bak thee en wat lunch.

Wat gaat er in het JB-dok gebeuren
Ik denk dat ze de deur hebben klaargelegd om naar Stellendam te laten brengen voor een revisiebeurt.

Zo, het maandelijkse concert van sirenes werkt nog hier...;).
In lage zwaluwe pas na 1215 uur.

Wat ik zei, een stelletje rellende asocialen.
Hersenloze relschoppers

Hmm, dat klinkt niet goed Harm.
Bootje is in 1982 bedekt met nijlondoek , daarover drie lagen nijlonverf en epoxyteer, heavycoat en antifouling.

Die sikkens-laag valt van het doek en doek is niet waterdicht: dus loopt bootje langzaam vol.
Mag dus geen 3 maanden meer wegblijven bij de boot. :D

Ik heb al gezien dat het doek ook niet meer aan de huid zit op sommige stukken. :(

Tijd voor de kettingzaag ben ik bang.
Anders alle doek eraf, laten drogen en opnieuw in de glasvezel epoxy. . .:rolleyes:

Volgens mij ben ik daar wat te oud voor geworden.
Bij verkoop levert het toch niets meer op denk ik , welke jongen wil er nu nog met zo'n zeilsloepje op vakantie?

Laatst bewerkt:
Bootje is in 1982 bedekt met nijlondoek , daarover drie lagen nijlonverf en epoxyteer, heavycoat en antifouling.

Die sikkens-laag valt van het doek en doek is niet waterdicht: dus loopt bootje langzaam vol.
Mag dus geen 3 maanden meer wegblijven bij de boot. :D

Ik heb al gezien dat het doek ook niet meer aan de huid zit op sommige stukken. :(

Tijd voor de kettingzaag ben ik bang.
Anders alle doek eraf, laten drogen en opnieuw in de glasvezel epoxy. . .:rolleyes:

Volgens mij ben ik daar wat te oud voor geworden.
Bij verkoop levert het toch niets meer op denk ik , welke jongen wil er nu nog met zo'n zeilsloepje op vakantie?

Dat is toch behoorlijk netjes, die laag heeft er 31 jaar op gezeten...
ik hoop dat je hem nog kunt redden, zeilsloepjes zijn een leuke afwisseling op al het polyester jachtgeweld op het water. Maar inderdaad, bij verkoop krijg je er brandhoutprijs voor; de meeste jongeren geven hun geld liever uit aan een poly-jachtje (als ze hun geld al aan een boot uitgeven). Hoewel je het nooit weet; er zijn gelukkig ook nog altijd figuren die juist helemaal verzot op de meer traditionele boten zijn. (en nee, ik ga hem niet kopen; geen ligplaats, geen werkplaats groot genoeg, geen geld, geen tijd, twee kleine dochters)

Doe eens een foto'tje, gewoon omdat het leuk is zo'n bootje te zien?

in december zou de Buffel toch ook verkast worden ?

Ze zijn alleen vergeten het jaartal te vermelden;).
Ik weet niet hoe die kade vordert, maar daar zat weinig schot in. Als je zoekt dan vind je alleen oude berichten volgens welke ze al ergens afgelopen april daar zou liggen:confused:.

Dat is toch behoorlijk netjes, die laag heeft er 31 jaar op gezeten...
ik hoop dat je hem nog kunt redden, zeilsloepjes zijn een leuke afwisseling op al het polyester jachtgeweld op het water. Maar inderdaad, bij verkoop krijg je er brandhoutprijs voor; de meeste jongeren geven hun geld liever uit aan een poly-jachtje (als ze hun geld al aan een boot uitgeven). Hoewel je het nooit weet; er zijn gelukkig ook nog altijd figuren die juist helemaal verzot op de meer traditionele boten zijn. (en nee, ik ga hem niet kopen; geen ligplaats, geen werkplaats groot genoeg, geen geld, geen tijd, twee kleine dochters)

Doe eens een foto'tje, gewoon omdat het leuk is zo'n bootje te zien?

daarom heb ik ook een ouderwets type boot hahahahaha

gr alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back