Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Balen...ging het plaatsen van davits aan bb zijde goed maar nu aan sb zijde al twee voetjes eraf gebroken...:mad:...!
Maar eens kijken hoe ik dat fatsoenlijk kan herstellen :confused:..
Komt vast door die stinkoliebollen.., eerst maar een bakkie doen.

Ik neem er nog 1 :-)
u6uqa3yr.jpg

Ik neem er nog 1 :-)

Ik pas maar, zit hier trouwens volgens AD toch al niet goed. Hoewel, ik kom bij bakkerij Klootwijk en die stond 2e. Maar dat was Capelle, en hoewel ze veel personeel uitwisselen geloof ik niet dat ze hier bakken. Ze lagen trouwens al in september in de vitrine...........

Gecondoleerd Diede.

mooie leeftijd maar is het wel echt zo???

gr raf die ook nu weer eventjes aan zijn eigen moeder denkt die maar 52 jaar is mogen worden

Davits gerepareerd..., kan er bij door denk ik.

SAM_0426.jpg

Je hebt van die dagen dat er teveel kleine dingetjes fout gaan..., ik kan dan beter stoppen voordat er nog meer gesloopt dan gebouwd wordt... :yes:

Lintzaag gereinigd en gekeken naar welk lint zou kunnen passen.

De rubber rollen zijn 13 mm de vierkant zaag geleiders 10 mm.
Kortste lengte 1761
Langste 1792

Ik zal met deze info maar eens naar Waddinxveen gaan.
Geen idee hoeveel een blad rekt bij gebruik.
1783 x 10 is een maat.
Maar is die 10 mm inclusief de tanden?
Als dat zo is lopen die ook in de geleiders, dan zal ik vast een 15 mm blad moeten nemen, anders is bij 1 zaag omloop meteen die geleider weggevreten.

10 januari pas weer open, dan moet ik ook mijn epoxy verlanglijst tegen die tijd klaar hebben, scheelt weer een rit (kom er langs).

Bij het kopen van de oliebollen begint Korteweg meteen een discussie over de door hem gewraak-te jurybeoordeling van vorig jaar. Dan heb je het niet helemaal begrepen. Wel een nette oliebol.

haha,
die verkopen ook appelflappen (van die driehoekige dingen van bladerdeeg, met een vulling die ze eigenlijk in een of andere soes hadden moeten stoppen.
Als je dan een week later langskomt met dat verhaal (zonder flappen, omdat je die hebt weggegooid), terwijl een medewerkster zegt "dat hebben we vaker gehoord, de menging is verkeerd gegaan" , krijg je van de baas geen andere flappen.

Daar ben ik nu dus al 2 jaar niet meer geweest, zal er ook niet meer komen.

Bij het kopen van de oliebollen begint Korteweg meteen een discussie over de door hem gewraak-te jurybeoordeling van vorig jaar. Dan heb je het niet helemaal begrepen. Wel een nette oliebol.

haha,
die verkopen ook appelflappen (van die driehoekige dingen van bladerdeeg, met een vulling die ze eigenlijk in een of andere soes hadden moeten stoppen.
Als je dan een week later langskomt met dat verhaal (zonder flappen, omdat je die hebt weggegooid), terwijl een medewerkster zegt "dat hebben we vaker gehoord, de menging is verkeerd gegaan" , krijg je van de baas geen andere flappen.

Daar ben ik nu dus al 2 jaar niet meer geweest, zal er ook niet meer komen.

heb liever een meter gedroogde worst als al die kleffe troep.

Maar is die 10 mm inclusief de tanden?

Heb hier nog in de verpakking een reserve lint voor een Güde machine, er staat op: 1426x4x0,65 (lxbxd) , heb die eens gemeten, is 4 mm over de tanden gemeten, 0,65 is de dikte, klopte ook.
Is een lint voor fijn zaagwerk , het standaard lint is 7,5 mm , ook dat klopte over de tanden gemeten.

Merk: Güde, type GBS 200.

Gisteren bij de demo van mbvp wezen kijken, gaat daar steeds meer om de vrachtwagens, en steeds minder om de boten

Gr alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back